احتمال برگزاری بازی‌های جام جهانی درساعات پایانی شب

جیم بویس، نایب رییس فیفا معتقد است که این ارگان به بررسی تمام ایده‌هایی که منجر به کاهش عوارض سخت و نفس گیر برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود، خواهد پرداخت. از جمله این پیشنهادها، برگزاری رقابت‌های جام جهانی اندکی دیرتر از زمان همیشگی و در ساعات پایانی شب است.کشور قطر در حالی میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ لقب گرفت که نگرانی‌های زیادی درمورد گرمای هوای آن وجود دارد.

دمای هوا در یک روز تابستانی قطر به ۵۰ درجه سلسیوس می رسد. بعد از آنکه میزبانی جام‌جهانی به قطر داده شد، صحبت‌هایی درمورد برگزاری آن در فصل زمستان مطرح شد، ولی الان احتمال برگزاری بازی‌ها در ساعات نیمه شب مطرح شده و بویس معتقد است که فیفا باید این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهد.

او در صحبت‌هایی به پرس اسوشیشن گفت: «هر گزینه‌ای باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان با شرایط سخت آب و هوایی در قطر کنار آمد.

ما شنیده ایم که مسوولان قطری درنظر دارند تا در تمام استادیوم‌ها سیستم تهویه هوا قرار دهند. ولی ما باید هرکاری که ازدستمان برای آسایش بازیکن و آسایش تماشاچی برمی‌آید را انجام دهیم. مردم نمی‌توانند در دمای ۵۰ درجه فوتبال بازی کنند. پس یکی از وظایف ما این است که به بهتر کردن شرایط فکر کنیم.»