اهل کوفه تحمل بیشتری داشته باشند

تیم فوتبال استقلال ناکامی هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور را با پیروزی دیرهنگام مقابل ذوب‌آهن جبران کرد و با شش امتیاز به رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد. دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و ذوب‌آهن اصفهان از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر ایران که سه شنبه شب در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شده بود با برتری یک بر صفر آبی پوشان تهرانی به پایان رسید. تنها گل این دیدار را امین منوچهری در دقیقه ۸۴ به ثمر رساند. نتایج سایر مسابقات به این شرح است: *فجر سپاسی ۲ - نفت آبادان صفر / *سپاهان ۲ - راه‌آهن ۲ / *داماش ۵ - پیکان ۳/ *نفت تهران صفر - آلومینیوم صفر / *فولاد ۲ - سایپا صفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر اندک تماشاگرانی که اهل کوفه هستند اجازه می‌دادند هفته گذشته هم با امتیاز از زمین خارج می‌شدیم و فکر می‌کنم که بازی امشب یکی از بهترین بازی‌های لیگ بوده است.

امیر قلعه‌نویی در پایان بازی استقلال و ذوب‌آهن که با پیروزی تیمش همراه بود درباره این بازی اظهار کرد: خدا را شکر که توانستیم در این بازی سخت سه امتیاز را کسب کنیم. احساس می‌کنم که این بازی یکی از بهترین عملکردهای استقلال و شاید بهترین بازی لیگ باشد. ذوب‌آهن در نیمه دوم هجومی‌تر بازی کرد و بازی سرعت خوبی پیدا کرد. احساس می‌کنم که این بازی یکی از دیدارهای خوب لیگ بود البته باید باز هم فیلم را بازبینی کنم. من به این تیم خیلی امیدوار شدم البته اگر عده‌ کمی که اهل کوفه هستند هفته گذشته اذیت نمی‌کردند شاید در آن بازی هم با امتیاز بیرون می‌آمدیم.

وی افزود: در این تیم تغییرات زیادی از نظر رفتاری، تعصب و عشق به پیراهن در حال رخ دادن است. یک بازیکن به خاطر مردم ۱۵۰ میلیون از پول رضایت‌نامه‌اش را خودش پرداخت می‌کند تا به استقلال بیاید. بازیکنی مثل بیک‌زاده کسی نبود که بیرون بماند و به عشق مردم از تیمی که قهرمان شده بود، به جمع استقلال اضافه شد. می‌خواهم بگویم این اهل کوفه تحمل بیشتری داشته باشند. امروز شرایط استقلال خوب بود و جا دارد از دوستانی که زحمت کشیدند تشکر کنم. تیم ما در آینده فراز و نشیب زیادی خواهد داشت و تماشاگران باید کمی صبر داشته باشند.

قلعه‌نویی گفت: نمی‌دانم در این دو، سه ساله چه اتفاقی افتاده است. سال اولی که من در این تیم آمده بودم بازیکنان زیادی را جابه‌جا کرده بودیم و تا رده دوازدهم هم رسیده بودیم؛ اما باز هم تیم تشویق می‌شد. در همین ورزشگاه وقتی که جام قهرمانی را از دست داده بودیم، تماشاگران به احترام استقلال ۱۰ دقیقه تیم را تشویق کردند. فرهنگ تماشاگران استقلال این است. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. در تیمی که بازیکنان به عشق مردم آمده‌اند و پول هم نگرفته‌اند، باید چنین اتفاقی برایشان بیفتد. می‌خواهم بگویم که باید به بازیکنان فرصت دهید تا همان طور که آنها معرفت نشان دادند و با چنین وضعیتی برای شما بازی می‌کنند شما هم باید کاری کنید که بازیکنان به شما اطمینان کنند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چه زمانی استقلال به شرایط ایده‌آل خود می‌رسد گفت: امروز در ایجاد موقعیت خوب بودیم اما چیزی که من را نگران می‌کرد، این بود که بازی باکیفیتی را ارائه نمی‌دادند. در این بازی تیم ما باکیفیت‌تر بود؛ ولی با استقلالی که مد نظر من است فاصله داریم. باید پژمان منتظری و مجتبی جباری به ما اضافه شوند تا بتوانند مهاجمان را خوب تغذیه کنند.وی با اشاره به تشویق مجیدی در بازی هفته گذشته نیز گفت: من هفته قبل هم گفتم این کارها زمان رسیدن استقلال به شرایط خوبش را عقب می‌اندازد و امروز هم مردم متوجه این مساله شدند.

وی درباره پیشنهادهای جباری و زندی از تیم‌های عربی اظهار کرد: در بعضی از روزنامه‌ها آنقدر در این چند روزه درباره پیشنهادهایی که مطرح شده نوشته شد که حتی برای بارسلونا نیز اینقدر پیشنهاد نمی‌آید. من فکر می‌کردم که سر تمرین بروم هیچ کدام از بازیکنان حضور نخواهند داشت و باید خودم را برای حضور در بازی آماده می‌کردم! ما تلاش می‌کنیم که نیروهایمان را حفظ کنیم و به موقع در نیم فصل جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و نظرات پورحیدری و سایر دوستان را خواهیم گرفت و آنها را کتبا به فتح‌الله‌زاده اعلام خواهیم کرد؛ ولی فعلا به احتمال ۹۹ درصد تمام بازیکنان در تیم خواهند ماند.