تعلیق قطعی دوچرخه‌سواری ایران

براساس آخرین نامه فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری، فدراسیون ایران تنها قادر است مسابقات داخلی برگزار کند و تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین بین‌المللی محروم شده است. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری دوشنبه در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرد که ایران از حضور در میادین بین‌المللی تا اطلاع ثانوی محروم است. فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری با اشاره به نامه اخیر IOC و شرایطی که برای ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک تعیین شده اعلام کرده که «تا وقتی اساسنامه فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران اصلاح نشود، برگزاری هرگونه انتخابات را قبول ندارد و ایران تنها می‌تواند مسابقات داخلی برگزار کند» که این به آن معناست که دوچرخه‌سواری ایران از حضور در میادین بین‌المللی منع و تعلیق شده است.

نامه تهدیدآمیز

کنفدراسیون شنای آسیا

کنفدراسیون شنای آسیا با ارسال ۲ نامه اعلام کرد تا زمانی که تحقیقات در مورد فدراسیون شنای ایران نهایی نشود، هیچ‌گونه انتخاباتی را در این فدراسیون نمی‌پذیرد.

به گزارش فارس، کنفدراسیون شنای آسیا با ارسال ۲ نامه جداگانه اعلام کرد که برگزاری انتخابات در فدراسیون شنای ایران غیر قانونی بوده و بحث تعلیق کاملا جدی است.

متن کامل نامه‌های ارسالی به شرح زیر است:

آقای غلامرضا جعفری

رییس فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران

پس از تغییراتی که در فدراسیون شنای ایران رخ داده، مشاهده شده که این فدراسیون برای چهار سال پیاپی رییس خود را تغییر داده است. ما اطمینان داریم که شما در خصوص تبعات منفی آن در تمام ورزش‌های آبی ایران حساس هستید.

آقای حسین المسلم، نایب رییس فدراسیون جهانی شنا (FINA) در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۱ در ماموریتی رسمی به عنوان نماینده فینا (فدراسیون جهانی شنا) و کنفدراسیون شنای آسیا (ASF)برای پایان بخشیدن به شرایط ناپایدار فدراسیون شنای ایران حضور یافت.

فدراسیون شنای ایران که زیر نظر فدراسیون جهانی شنا و کنفدراسیون شنای آسیا فعالیت می‌کند، به تمام وظایف و الزامات مدیریتی فدراسیون جهانی و کنفدراسیون شنای آسیا احترام می‌گذارد. این موضوع شامل استقلال فدراسیون شنای ایران و مبرا دانستن مدیریت این فدراسیون از هرگونه دخالت خارجی در این زمینه است.

فدراسیون جهانی شنا و کنفدراسیون شنای آسیا به شکل کامل از تمام اقدام‌های انجام شده برای برکناری (رییس فدراسیون شنای ایران) که به دنبال آن استعفای آن شخص در زمان مقرر طی بیانیه‌ای اعلام شد و نتیجه آن در مجمع عمومی فوق العاده ۴ سپتامبر ۲۰۱۱ به اطلاع رییس کنفدراسیون شنای آسیا رسید، آگاه است. کنفدراسیون شنای آسیا نمی‌تواند این موضوع را بپذیرد و این عمل ممکن است به محرومیت فدراسیون شنای ایران از تمامی مسابقه‌ها، نشست‌ها و کنگره‌ها منجر شود.

از این رو محترمانه از شما می‌خواهیم که به ما در خصوص استقلال فدراسیون شنای ایران اطمینان بدهید و به قوانین، ساختار و دستورات فدراسیون جهانی شنا و فدراسیون شنای آسیا برای منتفع شدن خانواده ورزش‌های آبی ایران احترام بگذارید.

*متن نامه دوم فدراسیون جهانی به شرح زیر است:

بر اساس اعلام قبلی و با توجه به شرایط کنونی فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران و نامه کمیته بین‌المللی المپیک به کمیته ملی المپیک ایران در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ (۲ تیر ۹۱) لازم است توجه داشته باشید که فدراسیون شنای آسیا تا زمانی که تحقیقات کمیته بین‌المللی المپیک، شورای المپیک آسیا، فدراسیون جهانی شنا و کنفدراسیون شنای آسیا کامل نشده باشد، هیچ انتخاباتی را قبول ندارد. بر این اساس، از شما درخواست می‌شود هیچ انتخاباتی برگزار نکنید.

فدراسیون‌های جهانی قایقرانی «اسبقیان» را به رسمیت نمی‌شناسند

با وجود برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی و انتخاب اسبقیان از سوی مجمع، فدراسیون‌های جهانی قایقرانی هنوز احمد دنیامالی را به عنوان رییس فدراسیون ایران می‌شناسند.

به گزارش مهر، فدراسیون قایقرانی ایران، شامل رشته‌های روئینگ (پاروزنی)، کانوئینگ(آب‌های آرام) و سیلینگ(بادبانی) است که هر کدام از این رشته‌ها در دنیا دارای فدراسیون‌های جهانی مجزا و جداگانه‌ای هستند. البته کشورهای زیادی مانند ایران در سراسر دنیا وجود دارند که هر سه فدراسیون را در یک فدراسیون جای داده‌اند که این نکته عجیبی نیست.

در شرایطی که در آخرین نامه ارسالی از سوی کمیته بین المللی المپیک قید شده بود که نباید هیچ مجمع انتخاباتی‌ برگزار شود، اما وزارت ورزش و جوانان اقدام به برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های قایقرانی و دوچرخه‌سواری کرد.

فدراسیون قایقرانی همان فدراسیونی است که تمام تنش‌های چند ماه اخیر ورزش با برکناری «احمد دنیامالی» رییس سابق آن آغاز شد و کار به مجامع بین‌المللی و نیز تعلیق این فدراسیون و حتی احتمال تعلیق کمیته ملی المپیک ایران کشیده شد.

پس از برگزاری مجمع انتخاباتی «سیدمحمد شروین اسبقیان» به عنوان رییس جدید فدراسیون قایقرانی ایران انتخاب شد. مطابق عرف بین‌الملل تا ۲۴ ساعت پس از برگزاری مجمع انتخاباتی، روابط بین‌الملل هر فدراسیون، اسامی رییس و دبیر جدید فدراسیون را به فدراسیون جهانی رشته مذکور اعلام می‌کند. اما نکته بسیار جالب این است که با وجود سپری شدن حدود دو هفته از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی، تنها سایت فدراسیون جهانی روئینگ «اسبقیان» را به رسمیت شناخته است و فدراسیون‌های جهانی «سیلیگ» و «کانوئینگ» هنوز دنیامالی را به عنوان رییس قایقرانی ایران می شناسد.

جالب ترین نکته اینکه تا روز یکشنبه هفته جاری در سایت رسمی فدراسیون جهانی «سیلینگ» نام «اسبقیان» به عنوان رییس فدراسیون ایران درج شده بود که به یکباره این سایت نام «اسبقیان» را حذف و مجددا نام «دنیامالی» را به عنوان رییس فدراسیون قایقرانی ایران درج کرد. البته پایین‌تر از نام «احمد دنیامالی»، اسم امینی به عنوان دبیر فدراسیون درج شده است.

با این تفاسیر علاوه بر کمیته بین المللی المپیک، دو فدراسیون از سه فدراسیون جهانی قایقرانی هم تاکنون «اسبقیان» را به عنوان رییس فدراسیون قایقرانی ایران به رسمیت نمی‌شناسند.

با استناد به سایت‌های جهانی می‌توان گفت که قایقرانان ایران به جز روئینگ سواران، نمی‌توانند در هیچ کدام از رقابت‌های برون مرزی شرکت کنند، مگر با تایید احمد دنیامالی رییس سابق این فدراسیون.