کعبی: باید با پنج‌گل می‌بردیم

حسین کعبی در نخستین بازی که با پیراهن پرسپولیس انجام داد، ستاره تیمش بود. شماره ۹ این روزهای پرسپولیس، نمایش خوبی در دیدار برابر استقلال داشت تا جایی که پس از داربی شصت و دوم، همه کارشناسان او را بازیکن برتر پرسپولیس در این بازی معرفی کردند. نظرت در مورد بازی پرسپولیس - استقلال چیست؟

بازی خوبی بود. این بهترین بازی استقلال - پرسپولیس بود. به ویژه پرسپولیس که نمایش بسیار خوبی داشت و فکر می‌کنم تماشاگران پرسپولیس به دلیل بازی خوب تیم، خوشحال به خانه‌هایشان رفتند.

به نظرت تساوی، نتیجه عادلانه‌ای بود؟

احترام زیادی برای استقلال قائلم، اما استقلال باید در دیدار برابر پرسپولیس شکست می‌خورد. جمعه روز استقلال نبود و اگر شانس با ما همراه بود باید با چهار، پنج گل استقلال را شکست می‌دادیم، به هر حال استقلال هم تیم بزرگی است، درست مثل پرسپولیس.

تو هم خیلی در این بازی با انگیزه بودی؟

هیچ وقت دوست ندارم از اسمم استفاده کنم. نمی‌‌خواستم همه بگویند که تنها نامی از کعبی مانده و بازی‌هایش در جام‌جهانی شانسی بوده است. بنابراین دوست دارم مثل جام‌جهانی برای پرسپولیس بازی کنم. شکر خدا مربیان و بازیکنان هم شرایطی برایم فراهم کردند که خیلی زود خودم را با شرایط تطبیق دادم.

یعنی در بازی‌های بعدی هم حسین کعبی در همین حد از آمادگی خواهد بود؟‌

هیچ وقت برای خوب بودن قول نمی‌دهم، اما همیشه برای خوب بودن تلاش می‌کنم.

بعد از مصدومیت شرایطت چگونه است؟

فعلا دستم در آتل است. یکشنبه و دوشنبه دو روز با تیم تمرین کردم و امروز هم دستم را باز می‌کنم. امیدوارم که پس از بازکردن دستم، شرایط لازم را برای حضور در دیدار برابر مس کرمان داشته باشم.

فکر می‌کنی علی انصاریان عمداً تو را مصدوم کرد؟

اطمینان دارم که اینگونه نیست. علی انصاریان شیوه بازی‌اش همیشه این طور بوده است و من را به عمد نزد. علی همیشه با جان و دل برای تیمش بازی می‌کند و در این چند روز هم دو بار با من تماس گرفته است. من از علی ناراحت نیستم.

قراردادت را با پرسپولیس تمدید می‌کنی؟

تا پایان فصل با پرسپولیس قرارداد دارم. اما با ایمان مبعلی هم صحبت کرده‌ام که به پرسپولیس بیاید و سال آینده با هم در پرسپولیس باشیم. من به قولم عمل کرده‌ام، این دیگر با ایمان است که به قولش عمل کند.

شرایط تیم امید را چطور می‌بینی؟

وضعیت بسیار سختی داریم. باید سه بازی فوق‌العاده دشوار انجام دهیم که دو بازی‌مان در اردن و استرالیا خواهدبود. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم چه اتفاقی می‌افتد اما امیدوارم که اردن را شکست دهیم.

اما با شکست اردن هم شانس کمی برای صعود خواهیم داشت؟

متاسفانه همین‌طور است. باید بازی به بازی جلو برویم. اما صددرصد به صعود امیدوارم.

فکر می‌کنی دلیل اصلی بازی های ضعیف تیم امید چیست؟

امید، تیم بسیار جدیدی است. ما می‌توانستیم استرالیا و حتی عربستان را شکست بدهیم. اما نداشتن مهاجم نوک کامل باعث شده که نتوانیم امتیاز لازم را کسب کنیم.

عملکرد بگوویچ را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

وینگو مربی بسیار خوبی است. او در شرایط سخت، سرمربی تیم امید شد. ضمن آنکه در سخت‌ترین گروه رقابت‌ها حاضر هستیم. بگوویچ مربی با تعصبی است. او ایرانی است! در شرایط فعلی باید از تیم امید حمایت کنیم.

از نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها چه پیش‌بینی‌ای داری؟ تیم ملی می‌‌تواند قهرمان آسیا شود؟

در‌حال‌حاضر ما پنج تیم ملی داریم. هر چد روز یک بار چند بازیکن جدید در فوتبال ایران متولد می‌شوند. ما باید با این بازیکنان و مربیان قهرمان آسیا شویم. هر چند که وعده قهرمانی دادن آسان است اما کسب قهرمانی در آسیا کار بسیار مشکل اما، در عین حال شدنی‌ای است.