دوشنبه «روجر فدرر» برای سومین سال پیاپی به عنوان مرد سال ورزش جهان برگزیده شد. فدرر توانست جایزه Larueus را به دست آورد. مرد شماره یک تنیس جهان نخستین ورزشکاری است که توانسته سه بار به این افتخار برسد. او سال ۲۰۰۶ هم در این رشته ورزشی بی همتا بود.

«یلنا اسینبایفا» رکوردار پرش با نیزه هم به عنوان بهترین ورزشکار زن سال انتخاب شد.

تیم ملی فوتبال ایتالیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ بهترین تیم سال شناخته شد.

تنیس بیشترین جایزه‌ها را در مراسم «لاروس» از آن خود کرد. «سره‌نا ویلیامز»، تنیسور آمریکایی جایزه «بازگشت سال» و «آملی مائورسموی» فرانسوی برای دو قهرمانی‌اش «جایزه پیشرفت بزرگ» را به چنگ آوردند.

باشگاه فوتبال بارسلونا پاداش «روح ورزش» برای پشتیبانی از یونیسف گرفت و به فرانتس بکن باوئر، رییس کمیته جام جهانی ۲۰۰۶ جایزه «یک عمر دستاورد ورزشی» تقدیم شد.

فدرر نتوانست در این مراسم شرکت کند. بوریس بکر قهرمان پیشین جهان جایزه او را گرفت.

ورزشکار بیست و پنج ساله سوییسی در رقابت‌های اوپن استرالیا، ویمبلدون و آمریکا قهرمان شد و چهار دوره رقابت‌های مسترز ATP را با کامیابی پشت سر گذاشت.

قدرر که با قهرمانی در رقابت‌های اوپن ۲۰۰۷ استرالیا افتخاراتش را در رقابت‌های جایزه بزرگ به ۱۰ رساند نخستین ورزشکاری است که از ۱۹۶۸ دست کم ده بار در سه سال پیاپی جام را بالای سر برده است.

اسینبایفا که فوریه رکورد پرس با نیزه را شکست درباره انتخابش به عنوان بهترین ورزشکار زن گفت: «دو سال پیش بسیار ناامید شده بودم چرا که مطمئن بودم این جایزه را می‌گیریم اما این بار توانستم این کار را انجام دهد. به دست آوردن این عنوان همیشه رویا من بوده و حالا رویام به واقعیت تبدیل شده».

مارتین براکسنتالر از آلمان هم بهترین ورزشکار معلول سال شناخته شد. او سه مدال طلا در رقابت‌های اسکی آلپاین در المپیک زمستانی تورین به دست آورد.

لوک دائودنی جایزه «ورزش برای اهداف خیرخواهانه» را برای جمع کردن کمک مالی به جوانان ریودوژانیرو گرفت.