اعضای کمیته‌ انتقالی درصورت استعفا می‌توانند کاندیدا شوند

رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال ایران با بیان این که هیچ یک از اعضای این کمیته قصد کاندیداتوری برای ریاست یا عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را ندارند، گفت: اگر عضوی از کمیته انتقالی استعفا کند، می‌تواند کاندیدا شود. مهندس محسن صفایی فراهانی گفت: کمیته انتقالی بر اساس نقشی که بر عهده دارد ناظر برگزاری مجمع خواهد بود، بر این اساس یک فرد نمی‌تواند هم ناظر باشد و هم کاندیدای انتخابات.

وی ادامه داد: اگر یکی از اعضای کمیته انتقالی بخواهد کاندیدای عضویت در هیات رییسه یا ریاست فدراسیون شود، باید پیش از ثبت‌نام از عضویت در کمیته انتقالی استعفا کند. تنها در آن صورت می‌توانند به عنوان کاندیدا وارد انتخابات شوند.

صفایی فراهانی همچنین با بیان این که بر اساس اصلاحات انجام شده در اساس‌نامه اعضای مجمع تغییر کرده‌اند، گفت: رای کمیته ملی المپیک در مجمع حذف شده است و در عوض رای تیم‌های لیگ برتری از ۱۴ به ۱۶ تیم افزایش یافت و سهم تیم‌های لیگ دسته اول نیز به ۸ نفر افزایش یافته است.

او گفت: صندوق حمایت از ورزشکاران و شرکت تجهیز نیز در مجمع حق رای نخواهند داشت.

صفایی فراهانی همچنین با اشاره به روند برگزاری مجمع پس از انتخاب رییس فدراسیون می‌گوید: بر اساس اساس‌نامه جدید فدراسیون رییس فدراسیون فوتبال نمی‌تواند رییس مجمع باشد، این موضوع در ساختار AFC و فیفا نیز اجرا می‌شود چرا که یک شخصی که خودش مسوولیت اجرایی دارد نمی‌تواند رییس مجمعی باشد که باید از وی توضیح بخواهد.