ایران قدرتمندترین تیم آسیا است

بازیکن میانی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران قدرتمندترین تیم آسیاست و ما این موضوع را در جام ملت‌های آسیا بار دیگر اثبات خواهیم کرد.

فریدون زندی که به اردوی تیم ملی پیوسته است،‌ درباره وضعیت تیم ملی گفت: بسیار خوشحالم که بار دیگر به کشورم سفر کرده و می‌توانم در جمع صمیمی ایرانی‌ها باشم. حضور دوباره در کنار همبازی‌های ملی‌پوش‌ام برایم بسیار شیرین و جالب است و از حضور در اردوی تیم ملی راضی هستم. خوشبختانه اردوها در کمال آرامش و در شرایطی بسیار خوب شروع شد و می‌توان پیش بینی کرد که این تیم آینده روشنی را پیش رو خواهد داشت. پس از دعوت به اردوی تیم ملی با انگیزه زیادی به تهران آمده و تمرینات خود را شروع کردم. وی ادامه داد: وضعیت جسمانی‌ام نسبتا مطلوب است و در چند روز آینده به شرایط بهتری نیز خواهم رسید. می‌خواهم با جدیت بسیاری در تمرینات حاضر شوم تا شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی داشته باشم. حضور در جام ملت‌ها برای هر بازیکن یک افتخار است و تمام تلاشم را خواهم کرد تا این افتخار نصیب من شود. امیدوارم برای تیم کشورم مفید و موثر باشم.

زندی معتقد است: ایران بهترین تیم آسیاست. هدف تمام اعضای تیم اثبات دوباره این اصل است و تک‌تک ما آماده‌ایم که این را ثابت کنیم، ما همگی یک هدف مشترک داریم که آن کسب عنوان قهرمانی آسیا است. رسیدن به این هدف ممکن است در صورتی که برای آن تلاش کرده و ناامید نباشیم. شکست حریفان آسیایی برای تیم بزرگ ایران دشوار نیست و امیدوارم که این اتفاق این بار رخ دهد.

او افزود: فکر می‌کنم که استرالیا حریف اصلی ما در جام ملت‌های آسیا باشد. سطح فوتبال استرالیا بالاتر از سایر رقبای ما است و این تیم به نظر حرفه‌ای‌تر از سایرین می‌آید. بدون شک استرالیا با برنامه‌ریزی و تدارکات عالی قدم به این پیکارها می‌گذارد و قصد دارد تا در اولین حضورش در آسیا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. از این رو رقابت‌های این دوره با دوره‌های گذشته متفاوت است و قهرمانی نیز کار دشواری است. البته سایر تیم‌ها مانند ژاپن و کره جنوبی نیز از قدرت‌های آسیا بوده و از مدعیان اصلی این جام هستند. با این حال باید حساب فوتبال ایران را به لحاظ تکنیک فردی و ویژه بازیکنان آن، از سایر تیم‌ها جدا کرد.

هافبک چپ پای تیم ملی گفت: کادر فنی برنامه مدونی را تنظیم کرده و از همان روز اول همه چیز مطابق با این برنامه‌ها پیش رفت. وقتی وظایف مشخص و کارها برنامه‌ریزی شده باشد موفقیت یک تیم تضمین خواهد شد. در حال حاضر همه چیز رضایت بخش است و ملی‌پوشان در فضایی آرام و با نشاط برای حضوری پرقدرت در جام ملت‌های آسیا آماده می‌شوند.