کره جنوبی مثل ایران!

سرمربی هلندی کره جنوبی «آن یونگ هوآن» و «پارک چویونگ»‌را برای بازی با ایران دعوت نکرده درست مثل قلعه‌نویی که دایی و زندی را خط زده است. در حالی که تنها دو روز به برگزاری بازی کره و ایران در روز چهارم مقدماتی جام ملت‌های آسیا باقی مانده است، «پیم وربیک» سرمربی هلندی کره پس از اعلام نهایی لیست ۲۵ نفره تیمش، آخرین اردوی تدارکاتی خود را برای بازی ایران و پس از آن بازی با تایوان ادامه می‌دهد.

کره پس از بازی پس فردا مقابل ایران سه روز بعد در سوون به مصاف چین تایپه می‌رود.

به‌رغم اینکه کره تقریبا با همان ترکیب جام جهانی به مصاف ایران می‌رود به نظر نمی‌رسد تیم حریف، آمادگی چندان مناسبی برای این دیدار داشته باشد. اگرچه قلعه‌نویی تمام تلاش خود را کرده است تا پس از برانکو تیم خوبی را روانه جام ملت‌ها کند و ناکامی‌های فوتبال ایران در جام جهانی آلمان را جبران کند. ولی تساوی خانگی در بازی قبل مقابل سوریه به انتظارات بالای مردم ایران از تیم کشورشان پاسخ نداده است.

اگر بخواهیم دوباره نگاهی به وضعیت کره و اسامی دعوت شده به تیم بیندازیم، به نکته‌ای می‌رسیم که تعجب اکثر مطبوعات کره را به همراه داشت.

«آن یونگ هوآن» برای بازی مقابل ایران و تایوان به تیم کره دعوت نشده است و همین مساله حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشته است.

وربیک هلندی درباره این موضوع می‌گوید: «من شش بازیکن شاغل در اروپا را به تیم دعوت کرده‌ام و فعلا برای این دو مسابقه جایی برای هوآن نداشتیم.

او هنوز به دنبال باشگاه جدیدش می‌گردد و پس از ترک دویسبورگ نتوانسته با تیم دیگری قرارداد ببندد.

هوآن در بازی قبلی به میدان رفت و همه انتظار داشتند حداقل تا الان او باشگاه جدیدش را انتخاب کرده باشد.

من نمی‌توانم یک بازیکن بدون تیم را به تیم ملی دعوت کنم.

پارک چو یونگ دیگر بازیکنی است که در جام جهانی هم برای کره به میدان رفت ولی در تیم وربیک جایی ندارد.

وربیک درباره حذف او از تیم خود به سئول تایمز گفت: «دو فصل پیش بازیکن خیلی خوبی بود و تقریبا در تمام دفعاتی هم که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شد گلزنی می‌کرد. ولی متاسفانه نتوانست به همان روند خوبش ادامه دهد.

یونگ با روزهای اوجش فاصله دارد و خیلی باید کار کند تا به همان آمادگی شش، هفت‌ماه پیش خود برسد.

قطعا به محض اینکه دوباره به همان یونگ همیشگی تبدیل شود دوباره به تیم کره هم دعوت می‌شود. اگرچه او تنها ۲۱سال دارد ولی بازیکن خوب و قابل اتکایی است به‌رغم این در حال حاضر انتظارات مرا برآورده نکرده است به همین خاطر است که جونگ جوگوک را جایگزین او کرده‌ام.»

همچنین در تیم کره اسامی بازیکنانی چون «چادوری» و «سانگ‌ هوآن» و «لی جونگ مین» هم دیده می‌شود.

«چادوری» که به تازگی به ماینس آلمان پیوسته است پس از حدود یک‌سال و نیم دوباره به تیم ملی دعوت شده است و «سانگ هوآن» و «لی جونگ‌مین» هم در صورتی که مقابل ایران به میدان بروند اولین بازی ملی خود را تجربه می‌کند.

در حالی که یونگ از دعوت نشدن به تیم ناراحت است، «چاتو» به احتمال بسیار زیاد با تصمیم خودش در بازی مقابل ایران و تایوان غایب خواهد بود!

وربیک هلندی این بازیکن ۲۶ساله را به تیمش دعوت کرده است. ولی گفته می‌شود

«چاتو» هنوز از خط خوردن از تیم اعزامی به جام جهانی ناراحت است و چون در آن تیم وربیک به عنوان دستیار ادوکات فعالیت می‌کرد او قصد ندارد تیم کشورش را همراهی کند.

اسامی بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی کره برای بازی با ایران به شرح زیر است:

دروازه‌بانان:

لی وون جائه (سوون) - کیم یونگ کوآهنگ (چونام)

مدافعان:

کیم یونگ چول، کیم سانگ شیک، یانگ‌ هاک (سئونگنام)

کیم جین کیون (جوبیلوایواتا - ژاپن) - چو سونگ هوآن (پوهانگ)، کیم دونگ جین (زنیت سن پترزبورگ روسیه) - لیویونگ پیو (تاتنهام)، چادوری (ماینس آلمان) - سونگ چون گوک، چو وون هی (سوون)

هافبک‌ها:

کیم‌ نام ایل، بائک جی هون (سوون) - لی یونگ (سئول)، بون سئوک (پوهانگ) - لی هو (زنیت سن پترزبورگ روسیه) - کیم دو هئون (سئونگنام)

مهاجمان:

چا جائه جین (شیمیزو ژاپن) - جونگ جوگوک (سئول) - پارک جی‌سونگ (منچستر یونایتد انگلیس) - سئول کی هیون (ریدینگ انگلیس) - لی چون سو، چوی سانگ کوک و لی جونگ مین (اولسان).

منبع: سئول تایمز

مترجم: حامد مومنی