گروه ورزش‌ـ آلسیو باسیله، سرمربی جدید تیم‌ملی آرژانتین امروز برای اولین بار در دوره جدید مربیگری خود در آرژانتین روی نیمکت این تیم می‌نشیند. باسیله جانشین پکرمن شده، مردی که در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان با آرژانتین نتایج بدی گرفت و بعد از جام‌جهانی استعفا داد. قرار است امشب آرژانتین در یک بازی دوستانه به مصاف برزیل برود. این بازی دوستانه افتتاحیه ورزشگاه اختصاصی آرسنال انگلیس (امارات) است. باسیله در سال‌های ۹۱ تا ۹۴ هم سرمربی تیم‌ملی آرژانتین بوده. در طول مدتی که او سرمربیگری آرژانتین را بر عهده داشته، آرژانتین و برزیل ۶بار با هم بازی کرده‌اند که نتیجه آن یک برد، یک باخت و ۴تساوی برای هر کدام از تیم‌ها بوده. اما باسیله که جدیدا مربیگری بوکاجونیورز را رها کرده و به تیم‌ملی آرژانتین رفته، گفته که دوست دارد برزیل را ۴ـ هیچ شکست بدهند. این در حالی است که باسیله تنها ۶روز پیش از بازی با برزیل بازیکنان تیمش را به اردو دعوت کرده و زمان کافی برای هماهنگ‌کردن تیمش نداشته. او می‌گوید: «با توجه به زمان کمی که برای آماده کردن تیم داشتیم، باید به توانایی‌های مشهور بازیکنانمان تکیه کنیم تا کمبودهای تاکتیکی را جبران کنیم».

اما برزیل امید زیادی به پیروزی در این بازی دارد. آخرین بازی تیم‌های آرژانتین و برزیل سال ۲۰۰۵ در جام کنفدراسیون‌ها انجام شد که در آن برزیل ۴‌ـ یک آرژانتین را شکست داد. دونگا، سرمربی جدید تیم‌ملی برزیل که پس از جام‌جهانی جانشین پریه‌را شد، برای بازی با آرژانتین ۵بازیکن اصلی برزیل را به اردو دعوت نکرد. رونالدو، آدریانو، روبرتو کارلوس، کافو وامرسون در این بازی غایب هستند. دونگا که در بازی با آرژانتین برای دومین بار روی نیمکت برزیل می‌نشیند درباره بازی می‌گوید: «ما با تیمی متحول به مصاف آرژانتین می‌رویم. می‌دانم که مردم برزیل از ما برد می‌خواهند اما ممکن است در فوتبال هر اتفاقی بیفتد. با این حال ما در این بازی به بازیکنان جدیدی بازی می‌دهیم و امیدواریم نتیجه بگیریم».

برزیل‌ـ آرژانتین اولین مسابقه‌ای است که در ورزشگاه امارات انجام می‌شود. اما این مسابقه آنقدر جذاب است که مردم انگلیس تمام ۶۰هزار بلیت بازی را تا یک هفته پس از آغاز پیش‌فروش بلیت‌ها خریدند، در حالی که در بازی شب گذشته تیم‌ملی انگلیس با آندورا، تعداد زیادی از سکوهای ورزشگاه خالی بودند.