بارسا – چلسی با یک لشگر غایب!

پس از یک هفته وقفه، رقابت‌های دور برگشت بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا امروز شروع می‌شود. در اولین شب از هفته چهارم این رقابت‌ها مردان کاتالان در دیداری انتقامی برابر آبی‌های لندن قرار می‌گیرند تا شکست یک بر صفر دو هفته پیش را جبران کنند. بارسلونا دو هفته پیش در استمفوردبریج لندن با تک گل دیدیه دروگبا مهاجم ساحل عاجی چلسی، سه امتیاز بازی را تقدیم شاگردان مورینیو کرد و اکنون در بازی برگشت قهرمانان فصل پیش این رقابت‌ها به چیزی جز جبران شکست نمی‌اندیشد. مردان فرانک ریکارد سرمربی بارسلونا پس از پیروزی قاطع سه بر صفر برابر رکرتیوو اوئلوا در لالیگا با روحیه‌ای بازیافته و احیا شده پا به این دیدار می‌گذارند. دو شکست تلخ برابر چلسی و رئال مادرید در ال کلاسیکوی اسپانیا روحیه بازیکنان بارسلونا را پایین آورده بود. ضمن آن که انتقادها از رونالدینیو، بازیکن برزیلی بارسا زیاد شد.

به هر حال صدرنشین کنونی لالیگا در مسیر احیا و بازگشت می‌خواهد چلسی را قربانی کند. در مقابل، آبی‌های لندنی به جز آسیب‌دیدگی پیتر چک و کودچینی دروازه‌بان‌های شماره یک و دو خود با نگرانی تازه‌ای رو‌‌به‌رو هستند. شوا و دروگبا در بازی شنبه لیگ برتر برابر شفیلد آسیب دیدند. با این حال چلسی هم چنان روی نوار پیروزی گام برمی‌دارد. آنها در دیدار ابتدای هفته برابر شفیلد یونایتد با دو گل بالاک و لمپارد در حالی به پیروزی رسیدند که در خانه حریف بازی می‌کردند. مورینیور، سرمربی پرتغالی چلسی با دلار‌های نفتی رومان آبراموویچ مالک روسی این باشگاه تیمی ساخته است که در سومین سال متوالی هم مدعی نخست قهرمانی لیگ برتر را نشان می‌دهد. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان بازیکنان تازه وارد این تیم همانند بالاک و شوچنکو هنوز هم با این تیم چنان که باید هماهنگ نشده‌اند. پیروزی هر یک از این دو تیم در بازی فردا شب نقش مهمی در تعیین تیم نخست این گروه دارد.

فرانک رایکارد، سرمربی هلندی بارسلونا در آستانه دیدار فردا شب در ورزشگاه نیوکمپ گفت: برابر اوئلوا به پیروزی مهمی رسیدیم و پیشرفت خوبی در عملکرد تیم حاصل شد. بازیکنان من به عنوان یک گروه به خوبی کار می‌کنند. بازی برابر چلسی هم دیداری مشابه است. لندنی‌ها از نظر سازماندهی بسیار خوب هستند و در رقابت برابر آنها به ثمر رساندن گل نخست بازی بسیار اهمیت دارد.

خوزه مورینیو،سرمربی چلسی هم درباره رقابت امشب گفت: در بازی رفت برابر بارسلونا بدون دو دروازه‌بان اصلی خودمان بازی کردیم. شاید زمان آن فرا رسیده است که بدون دو مهاجم خود (دروگبا و شوچنکو) بازی کنیم. شاید باید قید آنها را بزنیم.

ترکیب احتمالی دو تیم برای بازی امشب طبق پیش بینی رویتر:

بارسلونا: ویکتور والدس، جولیانو بلتی، کارلوس پویول، رافائل مارکس، جووانی نفان برونکهورست (سیلوینیو)، ژاوی، ادمیلسیون، دکو، لیونل مسی، رونالدینیو، ایدورگودیانسن (خاویر ساویولا)

چلسی: هیلاریو، پائولو فریدا، ریکاردو کاروالیو، جان تری، وین بریج، مایکل اسین، کلود ماکلله، میشائیل بالاک، فرانک لمپارد، آندری شوچنکو، دیدیه دروگبا

داوری این دیدار هم به عهده استفانو فارینو از ایتالیا است. در دیگر دیدارهای سه‌شنبه شب بایرن مونیخ در آلیانس آره‌نا، میزبان اسپورتنیگ لیسبون است. با توجه به روند نیمکت نشینی‌های اخیر علی کریمی، حضور او در ترکیب اصلی این تیم دور از ذهن است. مردان ماگات با نه امتیاز و سه پیروزی از سه بازی در مکان نخست گروه Bجای دارند و از هم‌اکنون خود را یکی از تیم‌های حاضر در مرحله بعد این رقابت‌ها معرفی کرده‌اند.

اینترمیلان هم پس از پیروزی پرگل برابر رقیب همشهری باید در روسیه ابتدا با سرمای هوا و سپس اسپارتاک مسکو رقابت کند.