گروه ورزش- ناصر حجازی برای اولین بار از زمانی که از استقلال کنار گذاشته شده دست از انتقاد برداشته. او دیروز در مصاحبه با خبرگزاری فوتبال ایران حرف‌های تازه ای زده، حرف‌هایی که تا پیش از این از حجازی نشنیده بودیم. او از صمد مرفاوی حمایت کرده. البته حمایت از مرفاوی احتمالا به خاطر اختلافاتی است که حجازی با قلعه‌نویی دارد. بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانید:

در آستانه دربی به نظر شما کدام‌یک از این دو تیم شانس بیشتری برای پیروزی دارند؟

این بازی شرایط خاص خودش را دارد و هیچ‌وقت نمی‌توان نتیجه‌اش را پیش‌بینی کرد. باتوجه به شرایط فعلی هر دو تیم شانس یکسانی برای پیروزی دارند ولی مسائل روحی بسیار مهم است و هر تیمی استرس نداشته باشد، در نهایت برنده می‌شود.

باتوجه به مشکلات و مسائل اخیری که در استقلال به وجود آمده، بعضی‌ها شانس پیروزی این تیم را کم می‌دانند.

اگر آقایان اجازه بدهند این تیم نتیجه می‌گیرد، ولی مثل اینکه موفقیت استقلال برای بعضی‌ها گران تمام می‌شود. در بازی با راه‌آهن مشخص شد بعضی از بازیکنان استقلال برای این تیم بازی نمی‌کنند و این یک جریان تعیین شده است.

یعنی این بازیکنان عمدا بازی نمی‌کنند؟

به هر حال آنها با اشخاصی در ارتباط هستند و این موضوع کاملا روشن است. حتی روی سکوها نیز به تماشاگران خط داده می‌شود تا آنها علیه مرفاوی، شعار بدهند. خیلی جالب است که استقلال پس از گذشت هفت بازی، شکست نخورده ولی به مرفاوی ناسزا می‌گویند. شک نکنید که در بازی با راه‌آهن توهین به صمد از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

چه کسانی چنین جوی را به وجود آورده بودند؟

به هر حال استقلال صدرنشین است و در صورت قهرمانی خیلی چیزها لوث می‌شود. با این شرایط بعضی‌ها دوست ندارند مرفاوی نتیجه بگیرد.

استقلال در این چند بازی با روزهای اوج خود فاصله داشته و پرسپولیس نیز حداقل از لحاظ شکل بازی بهتر بوده است. این شرایط به ضرر استقلال نیست؟

استقلال با رفتن عنایتی و نیکبخت و مصدومیت جباری نصف تیمش را از دست داده و مرفاوی دستش خالی است. البته همان‌طور که گفتم اگر بعضی‌ها اجازه بدهند استقلال می‌تواند در این بازی نتیجه بگیرد.

حضور نیکبخت و انصاریان که این فصل به تیم‌های رقیب آمده‌اند، حاشیه‌های این بازی را بیشتر نمی‌کند؟

انصاریان و نیکبخت دو فوتبالیست‌ با اخلاق ایران هستند و تماشاگران عاقل‌تر از آن هستند که به این دو بازیکن توهین کنند. فکر نمی‌کنم در این بازی مشکل خاصی برای آنها پیش بیاید.