دنیزلی: با 10 هافبک بازی کردیم

گروه ورزش- روحیه دنیزلی فوق‌العاده است. اگر او می‌توانست این روحیه را به بازیکنانش انتقال دهد، الان پرسپولیس در صدر جدول بود، اما حیف که دنیزلی فقط در مصاحبه با روزنامه‌ها این روحیه را دارد نه در هنگام برگزاری مسابقات. دنیزلی با روحیه مثال‌زدنی‌اش هنوز هم پرسپولیس را مدعی اصلی قهرمانی می‌داند. واقعا که چه روحیه‌ای دارد! او در مصاحبه بلندی که با خبرگزاری فوتبال ایران انجام داده درباره مسائل مختلف تیمش حرف زده است. دنیزلی اما دیروز حاضر نشد درباره شایعه اخراجش و جایگزینی مجید جلالی جواب واضحی به خبرنگار دنیای‌اقتصاد بدهد. مصاحبه او را با فوتبال ایران را می‌خوانید.

سومین تساوی پیاپی‌، این روند همچنان ادامه دارد؟

ما خوب بازی نکردیم و بازیکنان من اصلا نمایش مناسبی نداشتند. متاسفانه باز هم امتیاز از دست دادیم و اصلا این شرایط مطابق با پیش‌بینی من نبود.

شما بعد از بازی با مس گفتید این آخرین بازی بد ما بود و حالا باز هم پرسپولیس بد بازی کرده؟

قبول دارم. فکر نمی‌کردم باز هم چنین نمایش ضعیفی داشته باشیم. چیزی را توجیه نمی‌کنم، اما بازی کردن با ۱۰‌هافبک منطقی نیست. تیم ما در هر سه خط از بازیکنان خط میانی سود می‌برد. نه مدافع تخصصی داشتیم و نه مهاجم تخصصی. با این‌همه غایب نمی‌توانستیم ترکیب بهتری وارد زمین کنیم و نمی‌توانستیم انتظار بیشتری داشته باشیم.

ترجیح می‌دادید در غیاب ۶ بازیکن این بازی برگزار نشود؟

ما چنین انتظاری داشتیم، اما قانونا راه دیگری وجود نداشت و باید بازی می‌کردیم.

پرسپولیس همچنان از هدف شما که قهرمانی یا صدرنشینی نیم فصل اول بود، فاصله می‌گیرد.

تا امروز شش امتیاز بیشتر از چیزی که پیش‌بینی کردیم از دست رفته و این مساله برای ما مشکل‌ساز است، اما در نهایت همچنان به قهرمانی امید زیادی دارم. فرصت زیادی برای جبران داریم.

شما در همه بازی‌های خارج از خانه متوقف می‌شوید.

بازی خانگی یا خارج از خانه تفاوتی ندارد. من اصلا از مساوی متنفرم. ترجیح می‌دادم این شش امتیاز را با دو باخت از دست می‌دادیم اما در یک بازی پیروز می‌شدیم. ترجیح می‌دادم این‌همه تساوی به نام ما ثبت نمی‌شد. من اصلا علاقه‌ای به تساوی ندارم.

خودتان را تا‌ چه حد مقصر می‌دانید؟

بازیکنان من ضعیف شده‌اند و خوب بازی نمی‌کنند. تقصیر من چیست؟ روش و سیستم ما در تمرینات و بازی‌ها عوض نشده. بازیکنان مقصر هستند، چون از حد و اندازه‌های واقعی خودشان فاصله گرفته‌اند.

خیلی‌ها می‌گویند دنیزلی دیگر انگیزه‌ای برای ماندن ندارد. می‌گویند دنیزلی به پیشنهادهایی که از لیگ ترکیه دریافت کرده فکر می‌کند.

من که چنین چیزی ندیده‌ام، اما اگر روزنامه‌ها نوشته‌اند، باید بگویم دروغ می‌گویند. من به هیچ پیشنهادی فکر نمی‌کنم و تنها روی پرسپولیس متمرکز هستم. به هدف خودم فکر می‌کنم و با تمام وجود در اندیشه قهرمانی هستم. این حرف‌ها برایم مهم نیست.

غیبت شما در تمرینات روی تیم تاثیر منفی می‌گذارد.

من که در تمرینات اخیر غایب نبودم‌، تنها به دلیل سرماخوردگی با تیم تمرین نکردم. اگر هم روزی نیستم، کمک‌ها برنامه تمرین را به خوبی اجرا می‌کنند و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

بازیکنان پرسپولیس مشکل فیزیکی ندارند؟

فکر نمی‌کنم. از این جهت مشکلی وجود ندارد و بدن بازیکنان آماده است.

پس مشکل پرسپولیس کجا است؟

خیلی از بازیکنان در حد واقعی نیستند و ضعیف شده‌‌اند، ضعیف بازی می‌کنند. به آنها هشدار می‌دهم که در سطح بازی خودشان تحول ایجاد کنند.

تا قبل از این بازی نمی‌خواستم تغییری در تیم ایجاد کنم. قصد نداشتم بازیکنی را از لیست خارج کنم یا به دنبال بازیکنان جدید باشم اما حالا شرایط تغییر کرده. می‌خواهم آنهایی را که در سطح تیم نیستند از لیست خارج کنم و به جای آنها بازیکنانی از لیگ یک جذب کنیم.

بازیکن جدیدی را انتخاب کرده اید؟

هنوز نه، ولی در حال بررسی هستم تا بهترین‌های لیگ‌یک در نیم فصل اول را جذب کنیم و تغییری در تیم ایجاد کنیم.

تا پایان نیم فصل فکر می‌کنید از چهار بازی چند امتیاز می‌گیرید؟

طبیعتا باید ۱۲ امتیاز بگیریم!

و اگر باز هم نشد؟

اگر از این چهار بازی هم ۱۲ امتیاز نگیریم، از قهرمانی نا‌امید نیستیم و چیزی تغییر نمی‌کند. تا پایان فصل جبران می‌کنیم. هنوز ما مدعی اول قهرمانی هستیم.

اما فاصله با استقلال حالا به ۶ امتیاز رسیده.

نه ، ۳ امتیاز چون داربی برگشت را هم می‌بریم.

اتفاقا خیلی‌ها می‌گویند اگر پرسپولیس داربی را نمی‌برد، حالا وضعیت بهتری داشت.

به نظر من هیچ ارتباطی ندارد. ما روند خوبی در پیش نگرفتیم و امتیازهای زیادی را از دست دادیم اما داربی هم در جای خودش ارزشمند بود و امتیاز مهمی ‌برای ما به شمار می‌رفت.

اما استقلال بعد از آن بازی روند خوبی دارد و در همه بازی‌هایش پیروز می‌شود؟

بازی آنها با سپاهان را ندیدم اما استقلال هم بالاخره متوقف می‌شود. بازی با استقلال اهواز در اهواز‌، بازی با سایپا و پاس. آنها تا پایان نیم فصل اول کار سختی دارند و ما باید فاصله امتیازها را کم کنیم.

قبول ندارید که استقلال شانس زیادی برای قهرمانی دارد؟

من برای خودمان شانس زیادی قائل هستم و اصلا هم نگران نیستم چون جای نگرانی نیست. تیم ما شرایط مناسبی پیدا می‌کند.

طرفداران تیم شما دیگر از نتیجه و سبک بازی هم رضایت ندارند؟

همه چیز تغییر می‌کند. خواهید دید که اوضاع بر وفق مراد ما و هوادارانمان خواهد بود. منتظر باشید چون بازی‌های خوب پرسپولیس در راه است.