گروه ورزش - عملکرد تیم‌های ایرانی در بازی‌های آسیایی دوحه در دو روز گذشته بسیار ضعیف بود. در روز اول این مسابقات ایران در رتبه هفتم جدول، پایین‌تر از سنگاپور و مغولستان قرار گرفت. این در حالی بود که پیش از شروع مسابقات همه مربیان و مسوولان می‌گفتند که بهترین نتایج را در دوحه کسب می‌کنند.در روز اول فقط یکی از ملی‌پوشان ایران توانسته یک مدال نقره کسب کند.

رودکی یکی از جودوکاران ایران توانست در اولین روز مسابقات روی سکوی دوم بایستد و مدال نقره این مسابقات را به گردن بیندازد.

اولین مدال را جودو گرفت

محمدرضا رودکی، جودوکار ایران با شایستگی به مدال نقره بازی‌های آسیایی دوحه قطر رسید تا اولین مدال کاروان ورزش ایران در این بازی‌ها رقم بخورد.

او که با پیروزی بر حریف کره‌ای خود به فینال بازی‌های آسیایی دوحه قطر راه یافته بود، در فینال نتوانست از حریف ژاپنی بگذرد تا با قبول شکست به مدال نقره بازی‌های آسیایی برسد.عباس فلاح دیگر جودوکار ایران در وزن ۱۰۰ کیلوگرم در مسابقه رده‌بندی مغلوب حریف قزاق خود شد و در نهایت به مقام پنجم بسنده کرد.

کبدی به پاکستان باخت

تیم کبدی ایران نخستین دیدار خود را با شکست برابر پاکستان پشت‌سر گذاشت.

ایران اولین بازی‌اش را با نتیجه ۴۵ بر ۲۵ به حریف خود واگذار کرد.

تیم کبدی ایران برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند. ایران بازی بعدی‌اش را باید مقابل ژاپن برگزار کند.

ژیمناستیک روی سکوی هشتم

تیم ملی ژیمناستیک ایران در رقابت‌های دوحه توانست در مجموع تیمی با ۳۷۷/۱۰۰ امتیاز در رده هشتم قرار بگیرد.

ژیمناستیک‌کاران ایران با ۵ ملی‌پوش، در پایان رقابت‌های هنری پس از چین، ژاپن، کره‌جنوبی، کره‌شمالی، قزاقستان، چین تایپه و مالزی هشتم شدند. سیدحمیدرضا بابایی در مجموع شش وسیله بخش انفرادی با ۸۲/۳۰۰ امتیاز در پله بیست و سوم ایستاد. هادی خناری‌نژاد با مجموع ۸۲/۲۵ امتیاز بیست و چهارم شد. محمد رمضان‌پور با ۸۲/۲۵ در رده بیست و پنجم قرار گرفت. وحید ایزدفر با ۴۱/۶۵۰ هفتاد و یکم شد و محمدمهدی گائینی با ۴۰/۵۰۰ امتیاز در جایگاه هفتاد و سوم ایستاد.

تیراندازان به فینال نرسیدند

هیچ یک از تیراندازان تپانچه بادی ‌١٠ متر ایران نتوانستند به مرحله فینال بازی‌های آسیایی دوحه راه پیدا کنند.

مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی تپانچه بادی ‌١٠ متر مردان از صبح یک‌شنبه با حضور ‌٥٥ شرکت کننده در شهر دوحه قطر آغاز شد که در پایان محسن نصراصفهانی، سید حسین حسینی و ابراهیم برخورداری به ترتیب با کسب ‌٤١٧/٩، ‌٣٦٧/٩ و ‌٢٦٧/٩ امتیاز در مکان‌های ‌٣٣، ‌٣٩ و ‌٤٦ بازی‌های آسیایی قرار گرفتند.

در این رشته و در مرحله مقدماتی تیراندازان چین، مغولستان و هنگ کنگ با کسب امتیاز ‌٨٠٠/٩ در مکان‌های نخست این بازی‌ها قرار گرفتند تا در مرحله فینال با سایر حریفان خود برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز به رقابت بپردازند.

ناکامی شناگران

مسابقات ماده ۲۰۰ متر کرال سینه (آزاد) رشته شنا به پایان رسید و شناگران ایران از صعود به فینال بازماندند.

در ماده ۲۰۰ متر کرال سینه (آزاد) با حضور ۴۰ شناگر در ۵ دسته برگزار شد که در ترکیب تیم ایران، دو نماینده در این مسابقات حضور داشتند.

در این ماده و در دسته سوم، محمد بیداریان در خط یک با ثبت زمانی یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه در میان هشت نفر این دسته، ششم شد. در دسته پنجم نیز سهیل مالکی آشتیانی با ثبت زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه جایگاهی بهتر از هفتم را کسب نکرد.

رکورد ایران در این ماده با زمان یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه در اختیار سهیل مالکی آشتیانی است که در مسابقات نورنیلد (تورنمنت شهر شفیلد انگلیس) به ثبت رسانده است.

حد نصاب جهانی ماده ۲۰۰ متر کرال سینه (آزاد) در اختیار «یان تورپ» اسطوره شنای استرالیا با زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه و ۶ صدم ثانیه است. حد نصاب بازی‌های آسیایی در این ماده نیز زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۵۱ صدم ثانیه است.

نماینده شنای ایران در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر پروانه گروه ۳ بازی‌های آسیایی دوحه هم به عنوان پنجم دست پیدا کرد.

حمیدرضا مبرز، شناگر ۱۰۰ متر پروانه ایران که صبح دیروز رقابت خود را در دور مقدماتی آغاز کرد، با زمان ۵۶ ثانیه و ۵۱صدم ثانیه به کار خود پایان داد. وی در رده پنجم گروه سوم قرار گرفت تا از راهیابی به دور نهایی بازماند.

علیرضایی در شنای قورباغه دوازدهم شد

محمد علیرضایی نیز در شنای ۵۰ متر قورباغه، در مجموع امتیازات رده دوازدهم را از آن خود کرد.

در این ماده که با حضور ۳۷ شناگر در قالب پنج گروه برگزار شد، علیرضایی در گروه سه با زمان ۲۹ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه به عنوان سومی دست یافت و در مجموع امتیازات دوازدهم شد. وی از راهیابی به دور بعد بازماند.

پیروزی جودوکاران

دومین روز مسابقات جودو پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با پیروزی دو نماینده ایران همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این رقابت‌ها که در سالن القطر پیگیری می‌شود در وزن ۸۱کیلوگرم رضا چاه خندق، جودوکار جوان ایران در ۲ دقیقه و ۵۲ ثانیه، رئوف حکمتوف از تاجیکستان، نفر سوم آسیا را ایبون کرد و نخستین پیروزی را به نام خود نوشت.

در وزن ۹۰کیلوگرم حسین قمی در جدال با کومار آنیل از هندوستان با امتیاز یوکو به برتری دست یافت .

جودوکاران ایران همانند روز نخست از امیدهای کسب مدال‌های ایران هستند.

یک نقره برای رکابزنان

مهدی سهرابی نایب قهرمان دوچرخه‌سواری، در رقابت‌های آسیایی دوم شد.

مهدی سهرابی، در بخش استقامت جاده با رکاب‌زدن در زمان ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۲ ثانیه بر سکوی دوم ایستاد.در این مسابقه، نماینده هنگ کنگ اول شد و حریف کره‌ای در مکان سوم قرار گرفت.