برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بدون ناظر فیفا

گروه ورزش- درحالی که قرار بود برای برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال افرادی از طرف فیفا وارد تهران شوند و بر چگونگی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نظارت کنند، اما روز گذشته امیررضا خادم، رییس کمیته تربیت بدنی مجلس، حضور اعضای فیفا را منتفی دانست و گفت: بحث حضور ناظران فیفا در تهران حل شده است و هیچ فردی برای نظارت بر چگونگی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به ایران نمی‌آید. داوران ایرانی در دوحه سوت می‌زنند

گروه ورزش- کنفدراسیون کشتی آسیا ۳ داور کشتی درجه یک بین‌المللی ایرانی را به بازی‌های آسیایی دوحه قطر برای سوت زدن دعوت کرد. بر همین اساس محمد عادل‌پور، علی‌اکبر صوفی و سید محمد یوسف‌نژاد ۳داوری هستند که پنج‌شنبه تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کنند. هزینه سفر ۳ داور یادشده از سوی کنفدراسیون کشتی آسیا تامین می‌شود.

ساعی ممنوع‌التصویر است

گروه ورزش- در حالی که قرار است هادی ساعی روز پنج‌شنبه در دوحه به میدان برود، اما ممنوع‌التصویر است و به گفته علی ریاض، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اصل نود، قانون هیچ استثنایی را برای قهرمانان قائل نیست. خادم هم که یکی از نامزدهای شورای شهر تهران است، به مدت هفت روز نباید تصویرش در هیچ رسانه دولتی پخش شود.

استقلال اول فروردین به میدان می‌رود

گروه ورزش- کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه لیگ قهرمانان این قاره را اعلام کرد. استقلال و سپاهان نمایندگان ایران در این بازی‌ها هستند.

نماینده‌های کشورمان در مسابقات مقدماتی باید ۱۶ اسفند، اول فروردین، ۲۲فروردین، ۵ اردیبهشت، ۱۹ اردیبهشت و ۲ خرداد به مصاف حریفانشان بروند. قرار است قرعه‌کشی این مسابقات ۲۸ آذر در کوالالامپور برگزار شود.

مدال‌آوران در دوحه پاداش نقدی می‌گیرند

گروه ورزش- به دستور رییس سازمان تربیت بدنی، مدال‌آوران ایران در دوحه پاداش می‌گیرند.هر ورزشکاری که در این مسابقات روی سکو برود، در همان سالن از سوی سازمان تربیت‌بدنی پاداش نقدی دریافت می‌کند.قرار است به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب ۲۵، ۱۰ و ۵میلیون ریال پاداش داده شود.

حریفان رضازاده مشخص شدند

گروه ورزش- جدال وزنه‌برداران سنگین‌وزن بازی‌های آسیایی دوحه با ۹وزنه‌بردار پیگیری می‌شود.در این میان نام جابر سالم قطری نیز به چشم می‌خورد. حضور او در این مسابقات بازی‌ها را حساس‌تر از قبل می‌کند.این وزنه‌بردار بلغاری‌الاصل قول داده مدال طلای این مسابقات را بگیرد. در این میان خبری از پدیده چینی نیست. او در این مسابقات شرکت نکرده است.

۶بازیکن استقلال نیستند

گروه ورزش- تیم استقلال یکشنبه هفته آینده باید به مصاف تیم استقلال اهواز برود.شاید عمده‌ترین مشکل استقلال برای حضور در این دیدار تعداد بالای غایبان این تیم برای حضور در میدان اهواز باشد.صمد مرفاوی، سرمربی آبی‌پوشان برای این بازی سخت و حساس حداقل ۶بازیکن کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت.انصاریان، صادقی، مجیدی و اکبرپور ۴بازیکن محروم استقلال در این دیدار هستند.یاورزاده نیز در دوحه حضور دارد و علی‌زاده نیز ۳ اخطاره است.

ذخیره‌های پرسپولیس مقابل صباباتری

گروه ورزش- مصطفی دنیزلی که در بازی با فولاد خوزستان هشت بازیکن تیمش را در اختیار نداشت در بازی این هفته نیز مقابل صباباتری نمی‌تواند از ۷بازیکن استفاده کند.اولادی، رضایی، خرسندی و حقیقی به علت حضور در اردوی تیم ملی امید، باقری به دلیل مصدومیت و ساها به علت سه اخطاره بودن در بازی با صباباتری غایب هستند.وضعیت اسدی، حاجی‌زاده، الونگ و مامانی نیز فعلا مشخص نیست و باید تا یکشنبه صبر کرد.

پست‌های کلیدی به ایرانی‌ها رسید

گروه ورزش- مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی دوحه قطر از شنبه آغاز شد که طی آن داراب‌ ریاحی و دکتر شهابی از کشورمان پست‌های کلیدی و حساس را در این دیدارها عهده‌دار شدند و به ترتیب به عنوان اعضای هیات‌ ژوری (قضاوت و نظارت بر رقابت‌های دسته‌های مختلف) و پزشک بازی‌های آسیایی دوحه قطر معرفی شدند.

یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون بیننده

گروه ورزش- مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره بازی‌ها نزدیک به یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون نفر در دنیا تماشاگر داشت. به نقل از نشریه نی‌هاندان چین، این افتتاحیه قصد داشت نشان دهد که قطر به سوی آینده گام برمی‌دارد. در ادامه این گزارش آمده است که قطری‌‌ها در نظر دارند دوحه را به عنوان پایتخت ورزشی خاورمیانه مطرح کنند.

ترکاشوند از تیم‌ملی والیبال خداحافظی می‌کند

گروه ورزش- «دوحه آخرین حضورم در تیم‌ملی خواهد بود و امیدوارم با افتخار، ورزش قهرمانی در این سطح را به پایان برسانم.» این حرف‌های محمد ترکاشوند، کاپیتان تیم‌ملی والیبال است. او قصد دارد بعد از بازی‌های آسیایی از تیم‌ملی خداحافظی کند. ترکاشوند دوست دارد جایش را به بازیکنان جوان‌تر بدهد.

هفته دوازدهم عقب افتاد

هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ حرفه‌ای به دلیل بازی‌های تیم‌امید با نه روز فاصله نسبت به هفته یازدهم یکشنبه ۱۹آذر با انجام هشت دیدار از ساعت ۱۵/۱۴ در شهر‌های مختلف کشور پیگیری خواهد شد.

برنامه مسابقات هفته دوازدهم به شرح زیر است:

سایپا - ذوب‌آهن (ورزشگاه انقلاب کرج)

راه‌آهن - ملوان انزلی (ورزشگاه اکباتان تهران)

ابومسلم - فولاد خوزستان (ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد)

سپاهان اصفهان - مس کرمان (ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

برق شیراز - فجر شهید سپاسی شیراز (ورزشگاه حافظیه شیراز)

پیکان تهران - پاس تهران (ورزشگاه ایران‌خودرو تهران)

پرسپولیس - صبا باتری (ورزشگاه آزادی تهران)

استقلال اهواز‌ - استقلال تهران (ورزشگاه تختی اهواز ساعت ۱۵/۱۶)