با پرتغال و مکزیک بازی می‌کنیم

خبرگزاری فوتبال ایران- سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران درخصوص قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا و همگروهی ایران با تیم‌های چین، ازبکستان و مالزی گفت: قرعه‌کشی برای من اهمیت چندانی نداشت چون تیمی که هدفش قهرمانی است، نباید به این توجه کند که با چه تیم‌هایی همگروه است. او ادامه می‌دهد، البته از این موضوع خوشحالم که در این قرعه‌کشی با عرب‌ها همگروه نشدیم چون آنها بیشتر به فکر ایجاد مسائل حاشیه‌ای هستند و همگروه نشدن با تیم‌های عربی یک نکته مثبت برای تیم‌ملی ایران است. از این موضوع هم خیلی خوشحالم که میزبان بازی‌های ایران یک کشور مسلمان است و با این شرایط مشکلات کمتری خواهیم داشت.سرمربی تیم‌ملی معتقد است که تیم‌های همگروه ایران هر یک به اندازه خود پرقدرت هستند. قلعه‌نویی درباره تیم‌های همگروه ایران می‌گوید: به هیچ عنوان نباید چین، ازبکستان و مالزی را تیم‌های ضعیفی بدانیم چون آنها با برنامه‌ریزی دقیقی وارد این بازی‌ها خواهند شد و باید با هوشیاری کامل مقابل این سه تیم قرار بگیریم، البته من معتقدم که در بین این سه تیم، چین و ازبکستان حریفانی جدی برای ایران محسوب می‌شوند که در این چند سال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

قلعه‌نویی ادامه می‌دهد: خیلی‌ها فکر می‌کردند که سرگروه شدن ایران در رقابت‌های مقدماتی امتیاز ویژه‌ای ندارد ولی این موضوع در سیدبندی این رقابت‌ها تاثیرگذار بود و ایران به عنوان یکی از تیم‌های سرگروه انتخاب شد.او با اشاره به برنامه‌های مورد نظرش قبل از شروع این رقابت‌ها می‌گوید: با توجه به تعلیق فوتبال ایران، برنامه‌های تعیین شده را به فدراسیون فوتبال ارائه ندادم ولی با رفع تعلیق به زودی برنامه‌هایم را ارائه خواهم داد. در این میان انجام چند بازی تدارکاتی با تیم‌های مطرح جهان از جمله پرتغال و مکزیک در بین برنامه‌‌های موردنظرم قرار دارد و امیدوارم مسوولان فدراسیون فوتبال در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

برای حضوری پرقدرت در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا باید چند بازی تدارکاتی جدی و سخت برگزار کنیم تا با آمادگی کامل در این بازی‌ها به میدان برویم.سرمربی تیم‌ملی درباره شانس قهرمانی ایران در این مسابقات می‌گوید: ایران همیشه یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا محسوب می‌شود و این پتانسیل را دارد که قهرمانی را از آن خود کند. البته در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان با قاطعیت در این مورد صحبت کرد ولی ما نهایت سعی و تلاش خود را انجام می‌دهیم تا پس از سال‌ها قهرمانی را از آن خود کنیم.