آرش میراسماعیلی از خداحافظی از تیم ملی منصرف شده است. پس از پایان بازی‌های آسیایی دوحه و به دنبال انتقادات مطرح شده از عملکرد قهرمان دو دوره و دارنده یک مدال برنز مسابقات جهانی جودو، زمزمه‌های خداحافظی آرش میراسماعیلی از تیم ملی جودو شنیده می‌شد. میراسماعیلی قرار شد پس از گفت‌وگو با کادر فنی تیم ملی، مسوولان فدراسیون جودو و کارشناسان خبره این رشته تصمیم قطعی خود را اعلام کند. او می‌گوید: از خداحافظی منصرف شده‌ام.

کسانی که در این مدت از من مغرضانه انتقاد می‌کردند انگیزه زیادی به من دادند تا در تیم باقی بمانم. هم‌اکنون فکر خداحافظی را از سرم بیرون کرده‌ام و قصد دارم با تمام توان در المپیک پکن شرکت کنم.

او ادامه داد: مطمئنا با مدال المپیک پکن از جودو خداحافظی خواهم کرد. سعی می‌کنم تا در مسابقات جهانی برزیل (مرداد ۸۶) و المپیک پکن نتیجه خوبی بگیرم و جواب منتقدان را بدهم. در صورتی که بتوانم در برزیل مدال بگیرم یک رکورد در تاریخ جودو جهان را ثبت می‌کنم و آن کسب ۳ طلا و یک برنز در ۴ دوره پیاپی مسابقات جهانی است. با تمام وجود به دنبال ثبت این رکورد هستم. قهرمان سابق جودو جهان با تاکید بر این که باید زانویش جراحی شود، گفت: پیش از اعزام به دوحه از ناحیه زانو مصدوم شده بودم که هم‌اکنون بسیار اذیتم می‌کند. بعد از پایان مرحله رفت لیگ برتر بلافاصله پایم را جراحی خواهم کرد. مینیسک پایم پاره شده و روزی یک بار تمرین می‌کنم، آن هم بسیار سبک. تنها سعی می‌کنم خود را برای لیگ آماده نگه دارم تا با پیروزی بر تیم پاس، شانس قهرمانی دوباره تیم دانشگاه آزاد را افزایش دهیم. میراسماعیلی با اشاره به این که در لیگ جودو اروپا شرکت خواهد کرد، گفت: این مسابقات به خاطر سال نو میلادی تعطیل است و اواخر بهمن ماه آغاز می‌شود. عجله‌ام برای جراحی زانویم نیز به خاطر شرکت در لیگ اروپا است.