چه کسی می‌خندد؟

اکبر خان‌محمدی- «ما به تیمی باختیم که فقط دو توپ روی دروازه‌مان آورده بود.» پیرمرد می‌خندید وقتی این جمله را به زبان می‌آورد. باورش سخت بود اما پرسپولیس به راه‌آهن باخت تا سریال ناکامی‌هایشان همچنان ادامه داشته باشد. شاید وقتی اوایل لیگ پرسپولیس مساوی می‌کرد کسی ناراحت نمی‌شد چون تیم دنیزلی به قدری زیبا بازی می‌کرد که هیچ جایی برای انتقاد نمی‌ماند، اما حالا دیگر نه اثری از بازی زیباست و نه گرفتن نتیجه. دردناک‌تر از همه اینکه پرسپولیس ۵امتیاز از بدترین تیم تاریخ، استقلال کمتر دارد. حقیقتی که پذیرش آن برای هواداران پرسپولیس هر روز دردناک‌ و دردناک‌تر می‌شود.

دنیزلی می‌ماند

پرسپولیس عصر دیروز به اصفهان رفت تا برای بازی ظهر امروز در فولادشهر آماده شود. ورزشگاهی که آخرین بازی دو تیم در آن با شکستی سنگین برای پرسپولیس به پایان رسیده بود. باخت سه بر صفر به ذوب‌آهن البته با هدایت آری‌هان، شیث رضایی محروم است و کریم، حاجی‌زاده، مامانی، سیدعباسی و الونگ همچنان مصدوم، مثلث بادامکی، نیکبخت، معدنچی افت کرده و اولادی همچنان توپ خراب می‌کند.

این تمام داشته دریاسالار برای بازی امروز است. او از دو روز قبل نیکبخت را عفو کرد تا دوباره به تیم برگردد و دیروز یکی از روزنامه‌ها در خبری آورده بود دنیزلی از کودتای استیلی آگاه شده. کودتایی نافرجام که حالا مرد ترک قصد اخراج عامل شکل‌گیری‌اش را دارد.

بازیکنان همچنان از بی‌پولی می‌نالند، هیات‌مدیره مدت‌ها است که اصرار بر تغییر کادر فنی دارد اما انصاری‌فرد هنوز زیر بار نمی‌رود: «پول نداریم. اگر دنیزلی را بر کنار کنیم مشکلات تیم دوچندان هم می‌شود چون باید غرامت او را هم بدهیم.» این را یکی از معاونان تیم می‌گوید.

البته او ادامه می‌دهد: «مشکل تیم ما دنیزلی نیست. او کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد. درد ما بی‌پولی است که انگیزه را در بازیکنان کشته است. به هر حال چه ببازیم و چه ببریم خیالتان راحت باشد که او می‌ماند.»

پوست موز زیر پای آقارسول؟

ذوب‌آهن آن تیم فصل قبل نیست، دیگر آن تیم مدعی از هم پاشیده، ستاره‌های تیم یک به یک رفته‌اند و نسل جدید نشانی از تیم ۴ فصل قبلی کربکندی در لیگ ندارد. بازی‌ها یک به یک با ناکامی به پایان رسیده‌اند تا تیم در کمال تعجب جایی بهتر از پله دهم جدول نداشته باشد.

«صدای تماشاگران درآمده. اینجا در اصفهان همه می‌گویند بعد از بازی با پرسپولیس کادر مدیریتی عوض می‌شود و علیرضا شوقی، عضو سابق هیات‌مدیره و بازیکنان سابق تیم در لیگ تخت جمشید، مدیرعامل می‌شود.

با آمدن او که از قدیم رابطه گرمی با کربکندی نداشته معنایی جز پایان دوره «رسول‌خان» ندارد! این جملات را یک خبرنگار اصفهانی درباره اوضاع تیم شهرش می‌گوید: جملاتی که کربکندی درباره‌اش می‌گوید: «تیم ما همه‌اش ۵۰تماشاگر دارد که خیلی هم اهل اعتراض نیستند.»

کربکندی به سکوی پرش دوباره می‌اندیشد. برد مقابل پرسپولیس هدفی بلندپروازانه است، این همان رویایی است که دنیزلی در سر دارد.البته پرسپولیس این روزها مصدومان زیادی دارد. آنها با اخراج شیث رضایی در این بازی بدون مدافع به میدان می‌روند.

به این خاطر دنیزلی مجبور است تا از بازیکنان دیگری در خط دفاع استفاده کند. حالا باید دید که بازی آخر نیم‌فصل، چه کسی را می‌خنداند.

برنامه بازی پنج‌شنبه

ذوب‌آهن- پرسپولیس (فولادشهر اصفهان)