هوا بس ناجوانمردانه سرد است

گروه ورزش- صمد آقا در بد مخمصه‌ای گیر کرده. بحرانی به نام عدم مشروعیت. هیچ کس او را نمی‌خواهد هر چند تیمش در جدول دوم است اما همه صمد را در حد هدایت قهرمان لیگ برتر نمی‌دانند و این هفته شاید پایان دوه حضور ۵ ماهه او به عنوان نفر اول نیمکت استقلال باشد. ۲۷ امتیاز از یک نیم فصل در شرایطی که ۵ امتیاز از حریف سنتی بیشتر داشته باشی می‌توانست حاشیه‌ای امن برای هر کس غیر از صمد در پست سرمربی استقلال بسازد اما او حالا حتی ۱۰ نفر موافق هم میان هواداران میلیونی تیمش ندارد. او دربی را باخته، تیمش زیبا بازی نمی‌کند و شخصیت برنده ندارد. بازیکنانش به راحتی از او انتقاد می‌کنند، تماشاگران هر بار که دلشان بخواهد او را به باد ناسزا می‌گیرند و صمد در همین مدت کوتاه نشان داده توان انجام کار خارق‌العاده ندارد. او کاریزمای مربیگری تیم بزرگی چون استقلال را ندارد و حتی اگر روی کاغذ هم بدکار نکرده باشد از نظر هواداران تیم شایسته رهبری تیمش نیست.

۱ - استقلال و سایپا، حداقل پس از بازی اردیبهشت ۷۸ دو تیم که منجر به اخراج ناصر حجازی از استقلال شد به بعد، دربی این دو تیم به یکی از بازی‌های حساس فصل بدل شد. امسال اما این حساسیت دو چندان بود. بودن علی‌دایی در یک‌سوی میدان، دوئل بر سر گرفتن صدر جدول و باخت هفته قبل مقابل پیکان. همه اینها باعث می‌شد تا همه ۳۰هزار نفری که در سرمای سوزناک عصر یک روز تعطیل تا آزادی آمده بودند فقط انتظارشان برد باشد. یک گل شانسی، این عین واژه‌ای است که بسیاری از هواداران استقلال در ورزشگاه به کار می‌برند، باخت با نتیجه خفت‌بار ۳ بر یک و دادن یک پنالتی به حریف از یک سو و از آن بدتر حرکات غیر اخلاقی بازیکنانی چون طالب‌لو، فکری، اکبرپور و منصوریان و ناتوانی صمد در خارج کردن تیمش از بحران همه و همه باعث شد تا پایان بازی همان صحنه‌های تکراری پایان دربی و پایان بازی راه‌آهن در آزادی تکرار شود. دوباره اعتراض به صمد.

۲ - هیچ کس تکلیفش را نمی‌داند. باشگاه دوباره به سازمان پس داده شده. مدیرعامل نقش سیاهی لشگر را دارد. رییس هیات‌مدیره نمی‌داند چه کاره است و هر کس ساز خودش را می‌زند. کادر فنی نمی‌دانند چه کاره‌اند.

سازمان برای تعیین هیات‌مدیره جدید این دست و آن دست می‌کند. خزانه هم که... کفگیر هم چنان به ته دیگ است. «حجازی پشت در باشگاه»، «فیروزخان آمدند» «چشمک به کاظمی» و اینها همه شایعاتی است که هر روز درباره نیمکت استقلال شنیده می‌شود. شایعاتی که هر روز قوت بیشتری می‌گیرد. فراموش که نکرده‌اید دو روز دیگر تعطیلات نیم‌فصل شروع می‌شود یعنی ۱۵ روز زمان برای تغییرات. پس صمد شب‌هایی سخت را در پیش دارد!

۳ - سیاوش اخراج شده و محروم است، فکری و طالب‌لو را کمیته انضباطی از بازی معلق کرده، استقلال از داشتن تماشاگر برای بازی با پاس محروم است و... پاس برای بازی فردا نه محروم دارد و نه مصدوم. شاهرخی هفته قبل مساوی گرفته و امیدوار است تا در پایان نیم فصل به اولین پیروزی‌اش برسد. آمار وحشتناک است از پنج دربی با تیم‌های تهرانی صمد حتی یک بار هم برنده نبوده و حالا در دربی ششم به مصاف گربه سیاه همیشگی می‌رود. تیمی که نیازی مبرم به برد دارد، صمد به روزهای پایانی‌اش رسیده. به خزانی که از همان روز اول بهاری نداشته. آسمان ابری‌ است، زمستان است و هوا بس ناجوانمردانه سرد.

برنامه بازی‌های جمعه

استقلال- پاس (آزادی)

مس کرمان- سایپا (سلیمی‌کیا کرمان)

ملوان- برق شیراز (تختی انزلی)

فجر سپاسی- پیکان (حافظیه شیراز)

صباباتری- سپاهان (صباشهر)