کفاشیان: اگر نیاید، مربی ایرانی می‌آوریم

گروه ورزش - دبیر کمیته ملی المپیک از انتخاب قطعی سرمربی تیم فوتبال امید در هفته آینده خبر داد. علی کفاشیان می‌گوید: «زمان زیادی به شروع بازی‌های پکن نداریم و مجبوریم تا هفته آینده سرمربی تیم را مشخص کنیم. ما تصمیم گرفتیم تا یک‌بار دیگر با رنه سیموئز وارد مذاکره شویم. البته قبلا هم به او گفته بودیم که هدف اصلی ما حضور در پکن است.

متاسفانه به دلیل مسائل ایجاد شده برای فوتبال نتوانستیم آنچنان که باید از توان و دانش سیموئز استفاده کنیم. به هر حال ما امیدواریم او با توجه به شناختش از فوتبال و علاقه‌مندی‌اش به ایران پازل نیمه‌کاره‌‌اش در تیم امید را تکمیل کند. اگر غیر از این باشد چاره به جز استفاده از مربیان داخلی نداریم و با نظر فدراسیون یکی از مربیان توانمند داخلی را برای تیم امید انتخاب می‌کنیم.»

قرار است امروز مسوولان فدراسیون با مدیر برنامه‌های سیموئز تماس بگیرند تا پیشنهاد دوباره ایران را مطرح کنند. در صورتی‌که پاسخ او منفی باشد مسوولان روی گزینه‌های داخلی مانور می‌دهند. با این شرایط دبیر کمیته المپیک می‌گوید که هنوز گزینه خاصی انتخاب نشده و آنها منتظر هستند تا سیموئز جواب نهایی‌اش را بدهد. «البته برای انتخاب گزینه‌های داخلی فدراسیون فوتبال وظیفه اصلی را برعهده دارد. ما منتظر هستیم تا ارتباطمان با مدیر برنامه‌های سیموئز برقرار شود تا پس از منفی شدن پاسخ او دنبال گزینه‌های ایرانی برویم. در حال حاضر نباید بیش از این زمان را از دست بدهیم و باید تیم امید را آماده کنیم.» کفاشیان در پایان صحبت‌هایش به سایر تیم‌های شرکت‌کننده در المپیک اشاره می‌کند و می‌گوید: «اردوی تمام تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات شروع شده و ما هنوز سرپرست هم نداریم. همین موارد کوچک باعث می‌شود تا نتوانیم در مسابقات مختلف عناوین دلخواه را کسب کنیم و در نهایت تقصیر را بر گردن کادر فنی یا مربی بیاندازیم. ما از سیموئز مطمئن بودیم و مسائل پیش آمده باعث شد تا این مربی نتیجه کار خود را نگیرد. مطمئن باشید این بار اجازه نمی‌دهیم که چنین مواردی فوتبال ایران را از رسیدن به جایگاه واقعی‌اش محروم کند.»