یونگ – استقلال؛ تمام

گروه ورزش -یونگ همین روزها با استقلال قرارداد می‌بندد. مقدمات حضور مربی هلندی با این باشگاه فراهم شده و تنها مخالف یونگ هم حالا به آمدنش راضی است. پیشتر مقداد نجف‌زاده، مدیرعامل استقلال مخالف این اتفاق بود. به کیومرث هاشمی، معاون رییس سازمان تربیت‌بدنی گفته بود: «استقلال پول ندارد و نمی‌توانیم یونگ را به کادر فنی اضافه کنیم.» اما هاشمی در مقام پاسخگو برآمد: «مگر شما مبلغ قرارداد مربی خارجی را پرداخت می‌کنید؟ مطمئنا سازمان می‌دهد و جای نگرانی نیست.» البته معاون رییس سازمان ورزشی از موضع امیر قلعه‌نویی حرف می‌زد، رییس سازمان فوتبال استقلال که زمینه مذاکرات یونگ با این باشگاه را فراهم کرده بود گفته می‌شود، قلعه‌نویی برای حضور یونگ پافشار است. طوری که زریبافان و امیدوار رضایی دو عضو هیات‌مدیره باشگاه از این تصمیم استقبال کرده‌اند. آنها حتی پذیرفته‌اند که در این راه از نظر مالی مشکلی وجود ندارد.

گفته می‌شود قرارداد یونگ برای یک فصل و نیم ۶۰۰هزار دلار است. او اگر قرارداد یک ساله ببندد، ۴۰۰هزار دلار نصیبش می‌شود و برای نیم‌فصل مبلغی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار دلار می‌گیرد. پیش از این مبلغ قرارداد این مربی برای نیم‌فصل دوم لیگ ۵۰۰هزار دلار اعلام شده بود.البته با حضور یونگ در استقلال، کادر فنی دستخوش تغییراتی خواهد شد. ظاهرا با ورود او یک نفر از اعضای کادر فنی کنار می‌رود. صمد مرفاوی، سرمربی فعلی استقلال در این رابطه می‌گوید: «حالا بگذرید مربی خارجی بیاید. اگر آمد تصمیم‌گیری می‌کنیم. به هر حال من هم نظری دارم.»

البته این احتمال وجود دارد که یونگ به عنوان سرمربی وارد باشگاه شود. او در مذاکرات خود با استقلال گفته است: «حاضر نیست به عنوان کمک‌مربی با این تیم همکاری کند.»

با این حساب، آیا مرفاوی از استقلال جدا می‌شود. سرمربی استقلال می‌گوید: «این هدف‌ها را مطبوعات منتشر می‌کنند. من در این باره حرف قلعه‌نویی را تایید می‌کنم. در استقلال نفر دوم نداریم. همه با هم همکاری هستیم و تلاش می‌کنیم تا استقلال موفق شود.»به هر حال تا قطعی شدن حضور یونگ، وضعیت کادر فنی استقلال مبهم است.