فدراسیون تیراندازی در تلاش است تا هر چه سریع‌تر برای اولین بار در طول تاریخ این رشته لیگ تیراندازی را راه‌اندازی کند، چرا که مسوولان تیراندازی کشور به خوبی می‌دانند که با راه‌اندازی لیگ بسیاری از مشکلات این رشته ورزشی برطرف می‌شود. حسن براتی، دبیر فدراسیون تیراندازی، در این رابطه گفت: «هفته گذشته با حضور نمایندگان برخی باشگاه‌ها و روسای هیات‌ها، جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کردیم، تا هم بار دیگر اساسنامه تصویب شده لیگ را مرور کنیم و هم اینکه ظرفیت‌های موجود را برای برگزاری لیگ تیراندازی بررسی کنیم.»

وی افزود: «درصدد هستیم تا از فروردین ماه سال آینده لیگ تیراندازی را رسما آغاز کنیم. به احتمال فراوان این لیگ در یک دوره ۶ یا ۹ ماهه برگزار خواهد شد، البته این موضوع رابطه مستقیمی با تعداد تیم‌های شرکت کننده دارد.»

دبیر فدراسیون تیراندازی، با بیان اینکه ۱۰ تیمی بودن اولین دوره لیگ تیراندازی قطعی است، ادامه داد: «تاکنون باشگاه‌های نظامی از لیگ استقبال خوبی کرده‌اند و نمایندگان آنها در همه جلسات ما شرکت کرده‌اند. هدف ما این است که باشگاه‌های غیر نظامی را هم درگیر کنیم. البته آنها به خاطر عدم آشنایی کافی با رشته تیراندازی و نداشتن امکانات و اسلحه‌های این رشته، شاید در ابتدا اشتیاقی به حضور در لیگ نشان ندهند، ولی, ما از هیات‌های خود خواسته‌ایم با در اختیار دادن امکانات و اسلحه و مهمات کافی زمینه‌های حضور پررنگ این باشگاه‌ها را در لیگ تیراندازی فراهم کنند.»

فدراسیون تیراندازی نیز از باشگاه‌های بزرگ کشور درخواست می‌کند تا در این لیگ سرمایه‌گذاری کنند. ما حاضریم تمامی امکانات لازم را در حد بضاعت خود در اختیار این باشگاه‌ها قرار دهد.