اولین گل زندی در لیگ قبرس

تیم آپولون در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ فوتبال قبرس موفق شد مقابل تیم آریس به برتری برسد. برای تیم میهمان در این دیدار آنتوس سولومو و فریدون زندی گلزنی کردند. این نخستین گل بازیکن ایرانی تیم آپولون بود. تیم آپولون در حال حاضر با کسب ۳۰ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ قبرس قرار دارد. مهدوی‌کیا ۲۳ ، دژاگه ۹۰ دقیقه

مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن ایرانی تیم فوتبال‌ هامبورگ در دومین روز هفته هجدهم دسته اول بوندس‌لیگا برای دقایقی به میدان رفت.

مهدوی‌کیا که گفته می‌شد در بازی مقابل آرمینیا بیله‌فلد از ابتدا در ترکیب جای می‌گیرد، از دقیقه ۶۷ به جای آلکساندر لاس وارد میدان شد. او در این دیدار که دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند، پس از لیبویا و سانگو به عنوان مهاجم سوم بازی کرد. هامبورگ با این تساوی، با ۱۴ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند. در دیداری دیگر که میان هرتابرلین و ولفسبورگ انجام شد، اشکان دژاگه، بازیکن ایرانی‌الاصل هرتا از ابتدا برای تیمش بازی کرد. هرتابرلین در پایان این مسابقه موفق شد ۲ بر یک ولفسبورگ را شکست دهد تا با ۳۰ امتیاز در رده پنجم قرار گیرد.

رضایی بازی کرد، لیورنو باخت!

تیم لیورنو در حالی که رحمان رضایی را در ۱۶ دقیقه پایانی بازی در اختیار داشت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب فیورنتینا شد.

در ادامه دیدارهای هفته بیست و یکم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایتالیا (سری A) شب گذشته ۸ بازی برگزار شد که در یکی از آنها تیم فوتبال فیورنتینا در خانه خود با نتیجه ۲ بر یک لیورنو را شکست داد.رحمان رضایی همچون دیدارهای گذشته لیورنو جایی در ترکیب اصلی نداشت و تنها در ۱۶ دقیقه پایانی زمانی که بازی با نتیجه یک بر یک در جریان بود به جای داریو پاسوتی وارد زمین شد.

پول، پرید!

مربی و بازیکنان تیم‌ملی ایران پولی بابت حضور در تورنمنت امارات دریافت نکرده‌اند. ناصر ابراهیمی، مربی تیم‌ملی ایران درباره تقسیم ۵۰‌هزار دلار دریافتی تیم‌ملی بابت حضور در تورنمنت امارات و بازی با بایرن مونیخ و اشتوتگارت می‌گوید: «خبری از پول نیست و به ما مبلغی پرداخت نشده است.» او در پاسخ به این سوال که ممکن است به بازیکنان تیم‌ملی پرداخته شده باشد، عنوان می‌کند: «اگر بخواهند پول بدهند، قطعا به مربیان هم پولی داده می‌شود.»در زمان حضور تیم‌ملی در امارات، اعلام شد یک هفته بعد از پایان تورنمنت مبلغ ۵۰‌هزار دلار بین اعضای تیم‌ملی تقسیم خواهد شد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

تکواندوی ژاپن با دو مربی ایرانی در تهران

هدایت تیم تکواندو ژاپن در اولین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را دو مربی ایرانی برعهده خواهند داشت.

ژاپن برای حضور در اولین دوره پیکارهای تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا ترکیب تیم خود را به فدراسیون تکواندو ارسال کرد که در این بین نام دو مربی ایرانی که هدایت این تیم را برعهده خواهند داشت جالب توجه است‌.حسین‌علی نعیمی و عباس محبی دو مربی تهرانی هستند کار مربیگری تیم ژاپن را در تهران انجام خواهند داد. ضمن اینکه فیلیپین یکی از ۱۰‌تیم برتر تکواندو دنیا که در سبک وزن نفرات زبده‌ای دارد برای حضور در اولین‌دوره جام‌باشگاه‌های آسیا اعلام آمادگی کرده است. امارات نیز با ترکیبی کامل به تهران سفر خواهد کرد. از سوی دیگر هند که پیش از این اعلام کرده بود در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند از حضور در این مسابقات انصراف داد.رقابت‌های تکواندو جام باشگاه‌های آسیا طی روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن و جام فجر ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه در سالن شهید افراسیابی برگزار خواهد شد.

ایران در بازی‌های زمستانی آسیا

مسابقات بازی‌های زمستانی آسیایی چین‌، روز گذشته رسما در رشته‌های مختلف آغاز شد و ۹۰۴ ورزشکار از ۴۲ کشور آسیایی در ۹ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

ورزشکاران ایران در سه رشته آلپاین، صحرانوردی و اسنوبرد در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها عصر یکشنبه با حضور تیم ایران و دیگر تیم‌های آسیایی در شهر چانگ چون چین برگزار شد.پرچمدار کاروان ورزشی ایران در این مراسم، علیداد ساوه شمشکی قهرمان اسکی ایران بود که در المپیک زمستانی تورین ایتالیا هم شرکت کرده بود.تیم‌های عربستان‌‌، بحرین‌‌، افغانستان و عراق نیز برای نخستین‌بار در این بازی‌ها نماینده داشتند.

مصدومیت علی کریمی

علی کریمی در تمرین روز یکشنبه بایرن حاضر نبود.

این بازیکن که در بازی بایرن برابر بوروسیا دورتموند در فهرست اولیه تیمش حضور داشت، بازی ضعیفی به نمایش گذاشت و پایه‌گذار برتری سه به دوی دورتموندی‌ها هم بود. او به دلیل کشیدگی عضله‌ پا در تمرین یکشنبه بایرن شرکت نکرد. خبر خوش برای بایرن بازگشت اوون هارگریوز بازیکن انگلیسی خط میانی این تیم پس از هجده هفته دوری از میدان است.

شمسایی: قهرمانی را پس می‌گیریم

مهاجم تیم ملی فوتسال ایران گفت: مطمئن باشید در مسابقات قهرمانی آسیا که در ژاپن برگزار می‌شود عنوان قهرمانی خود را پس می‌گیریم.

وحید شمسایی افزود: هیچ تیمی‌در آسیا حریف ایران نمی‌شود و مطمئن باشید در مسابقات قهرمانی آسیا سال آینده که در ژاپن برگزار می‌شود عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های فوتسال قاره کهن را پس می‌گیریم.او ادامه داد: در بازی با ازبکستان نشان دادیم شاید آنها در مسابقات آسیایی دوره گذشته روی کاغذ بالاتر از ما قرار گرفتند اما در این دیدار نتوانستند مقابل قدرت تیم ملی فوتسال ایران مقاومت کنند و در نهایت با شکستی تلخ زمین مسابقه را ترک کردند.شمسایی همچنین تاکید کرد: این بازی‌های تدارکاتی می‌تواند ما را برای حضور در مسابقات آسیایی به آمادگی مطلوب برساند تا با حضور پرقدرت در آن رقابت‌ها بتوانیم بار دیگر مقام قهرمانی خود در آسیا را تکرار کنیم.