جای رضاییان بودم استعفا می‌دادم

سیف‌ا... دهکردی گفت: اگر جای رضاییان بودم با توجه به مشکلات تیم فولاد و برای ایجاد شوک مثبت در تیم استعفا می‌دادم.

رییس هیات فوتبال خوزستان در کنفرانس مطبوعاتی که در اهواز برگزار شد، گفت: فوتبال ایران تا سال ۲۰۰۹ فرصت دارد که بدون نیاز به حمایت‌های دولتی به فعالیتش ادامه دهد اما شرایط باشگاه‌های ورزشی ایران به گونه‌ای است که برای رسیدن به این نقطه ابهامات زیادی وجود دارد. او ادامه داد: برای خصوصی کردن تیم‌هایی مانند فولاد و هر تیم دیگری که زیر پوشش نهادهای دولتی قراردارد کدام انگیزه و درآمدزایی وجود دارد که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آن ترغیب شود، در حال حاضر هیچ منبع درآمدی برای بخش خصوصی در عرصه مدیریت ورزشی وجود ندارد.

او در مورد سقوط فولاد تاکید کرد: سرنوشتی که فولاد به آن گرفتار شده است به زودی برای همه تیم‌های لیگ برتری رقم خواهد خورد و شکی در آن وجود نخواهد داشت که این پروسه ادامه خواهد یافت، مگر آنکه راهکاری اساسی در نظر گرفته شود.

او اضافه کرد: به عنوان مسوول هیات فوتبال خوزستان به خوبی از وضعیت فولاد اطلاع داشتم و می‌دانستم که هیات مدیره این باشگاه در دو سال اخیر هیچ گونه حضور پیگیرانه‌ای نداشتند.

رییس هیات فوتبال خوزستان در ادامه گفت: اعضای هیات مدیره باشگاه فولاد حتی در بازی‌های حساس پلی آف هم در ورزشگاه حضور نیافتند و این نشان می‌دهد که آنها علاقه خاصی برای تیمداری و پیگیری مسائل فولاد نداشتند.

او تاکید کرد: مدیرعامل شرکت فولاد اخیرا اعلام کرد که از شرایط تیم خسته شده است، مطمئنا با این وضعیت نمی‌توان به آینده فولاد امیدوار بود. این مسائل باعث شد این تیم پس از قهرمانی در لیگ برتر سیر نزولی را طی کند.

دهکردی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته هیات مدیره باشگاه فولاد چند بار تشکیل جلسه داده است و نتایج آن چه بوده است؟ این هیات و مدیریت باشگاه در این مدت از کدام پیشکسوت فوتبال استان دعوت کرده‌اند تا از نظرشان برای موفقیت تیم استفاده کنند.

او اضافه کرد: من یک سوال از هیات مدیره تیمی‌دارم که قهرمان ایران شد و آن این است که با چه نگرش و دیدگاهی همه ملی پوشان خود را به تیم‌های دیگر فروختند و یا سعی نکردند از حضورشان در تیم‌های دیگر ممانعت کنند؟ آیا آنها راهکاری برای به بن بست نخوردن تیم درنظرگرفته بودند؟

رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: روند فولاد پس از قهرمانی در سال ۸۴ نزولی بود و اختلاف بین هیات مدیره و مدیریت باشگاه و همچنین انگیزه‌ها و برنامه‌های ضعیف در تیم داری عملا شرایط سقوط فولاد به دسته اول را فراهم کرد.

دهکردی در پایان گفت: با وجود تمام این مشکلات اگر جای رضائیان بودم استعفا می‌دادم تا حداقل شوکی هرچند مقطعی، به تیم وارد شود و یا فرصت را در اختیار دیگران که انگیزه‌ها و برنامه‌های جدید داشتند، قرار می‌دادم تا شاید این امکان به وجود می‌آمد که فولاد در لیگ برتر بماند.

سقوط تیم فولاد در رسانه‌های عربی منطقه هم بازتاب گسترده‌ای داشته است.

تلویزیون کویت در بخش خبر ورزشی خود گفت: قهرمان دو دوره قبلی ایران به رده پایین‌تر سقوط کرد.

گوینده این تلویزیون گفت: تیمی که بازیکنان ملی‌پوشی چون کعبی، میرزاپور و بسیاری دیگر را به فوتبال ایران ارائه کرده بود در پایان بازی‌های این فصل به دسته‌ پایین‌تر سقوط کرد.

تلویزیون سما دوبی هم گفت: یکی از ۶ قهرمان لیگ برتر ایران در فوتبال حرفه‌ای این کشور سقوط کرد.

به گفته مفسر این تلویزیون فولاد که شکارچی بزرگان فوتبال ایران بود با ارائه بازی‌های ضعیف در پایان به رده پایین‌تر سقوط کرد.

حتی مربی پرتغالی این تیم هم نتوانست مانع سقوط قهرمان سابق ایران شود. سقوط تیم فوتبال فولاد از لیگ حرفه‌ای ایران بر پیکر فوتبال استان خوزستان ضربه وارد کرد.