اغلب مفاد آیین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شامل مرور زمان شده و برای به روز شدن نیاز به تجدید و بازنگری دارد.

عبدالرحمن شاه حسینی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب به گفت: در حال حاضر احکام انضباطی فدراسیون فوتبال با شرایط روز فوتبال کشور همخوانی ندارد و نیاز است تا این احکام از سوی کارشناسان و صاحبنظران قضایی مورد تجدید نظر و بازنگری دوباره قرار بگیرد. شاه حسینی تاکید کرد: قصد داریم تا از طریق برگزاری سمیناری با حضور روسای هیات‌های قضایی کشور و کارشناسان مقدمات تجدید نظر در آیین‌نامه انضباطی فعلی را فراهم کنیم.

او تصریح کرد: در مسابقات سال گذشته لیگ برتر به دفعات مسائلی رخ داد که نشان می‌داد آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال با شرایط روز فوتبال کشور انطباق ندارد و بعضا همین مساله باعث می‌شد بین تخلف انضباطی و احکام صادره تناسب لازم وجود نداشته باشد که برای جلوگیری بروز چنین حوادثی در لیگ سال آینده، بازنگری در آیین‌نامه انضباطی اجتناب‌ناپذیر است.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود در‌خصوص برگزاری کلاس مرور آخرین مقررات انضباطی برای ملی‌پوشان فوتبال کشور پیش از سفر به مالزی گفت: این دوره به دعوت سرمربی تیم ملی صورت گرفته و اعتقاد دارم مرور مسائل انضباطی در کنار مسائل فنی می‌تواند به موفقیت تیم ملی در هدف خود برای قهرمانی آسیا کمک کند. توجه به اینگونه ظرایف در راه آماده‌سازی ملی‌پوشان از درایت سرمربی تیم ملی حکایت دارد و اینکه ایشان به تمامی جنبه‌های آمادگی تیم توجه ویژه دارد.

قرار است عبدالرحمان شاه حسینی رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز با حضور در محل اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان توصیه‌ها و قوانین انضباطی را برای ملی‌پوشان تشریح کند.