استقلال در جاده ناکامی‌ها

گروه ورزش- حمید رجبی:‌ دیدار تیم‌های استقلال و صباباتری تهران جمعه‌شب در چارچوب هفته هفتم رقابت‌های فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران به تساوی انجامید.

در این دیدار که در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران و با قضاوت محسن ترکی برگزار شد، دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافتند. استقلالی‌ها که در این بازی به نوعی بهترین ترکیب را طی چند بازی گذشته به میدان فرستاده بودند، اگر اندکی خوش‌شانس بودند می‌توانستند یک پیروزی پرگل را در مقابل حریف خود جشن بگیرند، اما احساسی بازی کردن مهاجمان این تیم علی‌الخصوص آرش‌ برهانی باعث شد تا عملا این اتفاق رخ ندهد. در انتهای این بازی مربیان دو تیم به بیان دیدگاه‌های خود در مورد نحوه انجام این دیدار پرداختند که در ادامه می‌خوانید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل صباباتری تاکید کرد که این بازی باید با برتری ۶ بریک آبی پوشان خاتمه می‌یافت.

ناصرحجازی پس از تساوی یک بریک تیمش مقابل صباباتری گفت: می‌گویند طلسم شده‌ایم. راست می‌گویند. آخر مگر می‌شود یک تیم در هر بازی تا این اندازه صاحب موقعیت گلزنی شود و خوب بازی کند اما نتیجه نگیرد.

اما من قول می‌دهم که به انتهای جدول سقوط نکرده و مکان پانزدهم را برای تیم حفظ کنیم!

وی با ابراز رضایت از بازی شاگردانش مقابل صباباتری، گفت: همه دیدند استقلال چه بازی خوبی را به نمایش گذاشت. مانند بیشتر بازی‌های فصل جاری در این دیدار هم صاحب پنج تا شش موقعیت مسلم گلزنی شدیم، مهاجمان مان شانس تک به تک با دروازه بان حریف را از دست دادند اما فقط به یک گل رسیدیم. نمی‌دانم شاید ما را جادو کرده‌اند!

او در مورد اعتراض هواداران استقلال به بازی سان جان، گفت: من تصمیم می‌گیرم که چه بازیکنی باید در زمین حاضر باشد و چه کسی باید روی نیمکت بنشیند.

حجازی در مورد از دست رفتن ۲ امتیاز این بازی گفت: امتیاز از دست دادیم؟! مشکلی نیست، همین که می‌توانیم خوب بازی کنیم برای من خیلی لذت بخش است. برای من انجام بازی زیبا و تهاجمی ‌خیلی بهتر از بازی تدافعی است و اینکه بخواهیم با یک گل بازی را ببریم و دفاعی کار کنیم. من به دنبال ارائه بازی با این شکل هستم حتی اگر منجر به از دست رفتن قهرمانی لیگ شود.

من دیدم تماشاگران راضی بودند و با رضایت خاطرورزشگاه را ترک کردند. شما آن ۵۰ نفری که اعتراض می‌کردند را نباید مقابل ۵۰ هزار نفری قرار دهید که با رضایت خاطر از ورزشگاه رفتند.

سرمربی استقلال از بازی زیبای تیمش مقابل صباباتری یاد کرد و افزود: این یکی از زیباترین بازی‌های استقلال در فصل جاری بود. در بازی شانس‌های زیادی داشتیم که به خاطر استرس بازیکنان در زدن ضربات آخر به راحتی از دست رفت.

حجازی در پاسخ به این سوال که «چرا بازیکنان استقلال دچار استرس می‌شوند؟»، گفت: «زمانی که تیمی‌گل نمی‌زند بازیکنان دچار استرس می‌شوند. باید از نظر روحی با آنها کار کنیم تا این ضعف هم برطرف شود.»

وی در ادامه به تعدد بازیکنان مصدوم در استقلال اشاره کرد و افزود: هر تیمی‌به اندازه استقلال بازیکن مصدوم داشت باید در هر بازی چهار گل می‌خورد. ما در حال حاضر جباری و یوسفی را به علت مصدومیت در اختیار نداشتیم. شفیعی آماده نیست. بیاتی نیا هم که شاید تا آخر فصل با ما نباشد.

حجازی در فاصله دو هفته مانده تا دربی از بازی استقلال-صباباتری برای آن مسابقه خرج می‌کند. او تاکید دارد: «استقلال اگر مانند بازی مقابل صباباتری باشد به راحتی پرسپولیس را شکست می‌دهد».

حجازی از نتیجه بازی استقلال-صباباتری راضی نیست، او در این باره گفت: از نتیجه راضی نیستم زیرا حداقل باید ۶ بر یک پیروز می‌شدیم! ما بازی خوبی را انجام دادیم و باید برنده از زمین خارج می‌شدیم.

حجازی در خصوص احتمال برکناریش از سوی باشگاه گفت: اعضای هیات مدیره باشگاه حتما بازی را می‌بینند . آنها می‌بینند که تیم خوب بازی می‌کند و در هر بازی این همه موقعیت گلزنی به دست می‌آورد و قطعا از نوع بازی تیم ناراضی نیستند و من فکر نمی‌کنم که هیات‌مدیره قصد چنین کاری را داشته باشد.

از سوی دیگر سرمربی تیم فوتبال صباباتری هم پس از تساوی مقابل استقلال تهران گفت: هر دو تیم بازی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند و تماشاچیان از دیدن این بازی لذت بردند. ضیایی گفت: تیم ما یک بازی فوق‌العاده و جوانمردانه را انجام داد و نشان دادیم که چقدر خوب موقعیت‌های گلزنی به دست می‌آوریم. وی افزود: بازیکنان ما در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی کلیه نقاط زمین را شناسایی و با جابجایی‌های فراوان برای خود فضا ایجاد می‌کردند، ولی متاسفانه نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند.

سرمربی تیم صباباتری در خصوص تیم استقلال تصریح کرد: در مصاحبه‌های قبلی خود تاکید کرده بودم که باید به استقلال وقت بیشتری بدهیم. فکر می‌کنم در مقایسه با چند بازی گذشته این بهترین بازی استقلال بود.

ضیایی درباره نتیجه بازی یادآور شد: فکر نمی‌کنم تساوی نتیجه عادلانه‌ای باشد، چون موقعیت تیم ما بیشتر از استقلال بود.

وی با اشاره به تعویض «آلن آولیچ» و حضور «بیات» در نیمه دوم گفت: ‌تمامی تعویض‌ها با صلاحدید کادر فنی انجام می‌شود و این تعویض نیز دلیل خاصی داشت.

سرمربی صباباتری در خصوص داوری خاطر نشان کرد: در مجموع و به جز یک صحنه که یکی از بازیکنان استقلال با دو دست خود توپ را گرفت و داور آن را ندید، داوری مشکلی نداشت. وی در رابطه با مردود اعلام شدن گل استقلال گفت: صحنه گل را ندیدم و بنابراین نمی‌توانم اظهار نظر کنم، بهتر است کارشناسان در این زمینه صحبت کنند.

سرمربی تیم صباباتری حفظ جایگاه دوم در جدول را سخت دانست و تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای بالا نگاه داشتن خود انجام می‌دهیم. هم اکنون ابتدای فصل هستیم و بسیار زود است که درباره صدر جدول صحبت کنیم.

ضیایی در پایان در خصوص میزبانی صباباتری مقابل استقلال و پرسپولیس گفت: در رابطه با میزبانی صباباتری مقابل استقلال و پرسپولیس در صباشهر چیزی نمی‌دانم، اما سیاستی که باشگاه در پیش گرفته است دفاع از حق تیم است.