نشست مشترک مسوولان ورزش کشور و روسای فدراسیون‌های میزبان برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در محل سازمان تربیت بدنی برگزار شد‌.

در ابتدای این نشست که روز جمعه برگزارشد، حسن آقابیک، رییس ستاد تدارکاتی این بازی‌ها (که قرار است در سال ۲۰۰۹ به میزبانی کشورمان برگزار شود) گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری مطلوب این بازی‌ها را ارائه کرد. وی همچنین از فدراسیون‌های ورزشی خواست تا همکاری بیشتری را با مسوولان ستاد تدارکاتی بازی‌ها داشته باشند. سپس مهندس علی‌آبادی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی در رابطه با میزبانی کشورمان گفت: این بازی‌ها، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی بعد از انقلاب است که در کشورمان برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور نمایندگان ورزشی ۵۷ کشور جهان در ایران و برگزاری مسابقات در ۱۷ رشته، اهمیت این بازی‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و ما بایستی این رقابت‌ها را باشکوه و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.

علی‌آبادی تصریح کرد: این مسابقات در راس برنامه‌های سازمان تربیت بدنی در بخش تجهیز و آماده‌سازی قرار دارد و ما در تلاش هستیم تا با فراهم آوردن بودجه لازم زمینه برگزاری عالی این رقابت‌ها را ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست دکتر قراخانلو رییس کمیته المپیک گفت‌: باید به این مسابقات از سوی مسوولان کشور با نگاه خاصی نگریسته شود و با استفاده از تمامی امکانات و حمایت دولت، میزبان شایسته‌ای برای این رقابت‌ها باشیم.

وی با اشاره به مدت باقی‌مانده تا برگزاری این بازی‌ها گفت: ما محدودیت زمانی خیلی زیادی داریم و با توجه به این امر بایستی در ساخت‌و‌سازها و همچنین خرید و نصب تجهیزات اماکن ورزشی با سرعت بیشتری انجام شود.علی کفاشیان، دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در این نشست با اشاره به خرید بخشی از تجهیزات مورد لزوم فدراسیون‌ها توسط کمیته ملی المپیک گفت‌: نمایندگان فدراسیون ورزشی کشورهای اسلامی جهت نظارت بر روند آماده‌سازی کشورمان برای این میزبانی، طی دو‌ماه آینده به تهران سفر خواهند کرد و ما بایستی تا آن زمان شرایط لازم را برای بازدید این نمایندگان فراهم کنیم تا اگر مشکلی نیز از سوی آنان عنوان شد فرصت لازم برای رفع اشکالات را داشته باشیم.

شایان ذکر است که در ادامه این نشست روسا و نمایندگان فدراسیون‌های بسکتبال، تکواندو، وزنه‌برداری، تنیس روی میز، باستانی، تیراندازی، جودو، والیبال، هندبال و شنا مشکلات خود را در رابطه با برگزاری مسابقات رشته‌های ورزشی مختلف در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان مطرح کردند که در این رابطه ازسوی مهندس علی‌آبادی و مسوولان کمیته ملی المپیک توصیه‌های لازم ارائه شد.

همچنین طبق دستور مهندس علی آبادی مقرر شد تمامی اماکن و تجهیزات مورد لزوم برای میزبانی دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تا پایان سال ۱۳۸۷ آماده و تحویل فدراسیون‌ها شوند و در مدت باقی‌مانده تا برگزاری این رقابت‌ها، فدراسیون‌های ورزشی در جهت آزمایش تجهیزات و چگونگی اجرای بهتر رقابت‌ها تلاش کنند.