وحید مرادی: در لیگ جهانی واترپلو دنبال نتیجه نیستیم

رییس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو از حضور نماینده ویژه ایران در جلسه تصویب تقویم ورزشی اروپا خبر داد.

وحید مرادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: جلسه تصویب تقویم ورزشی اروپا در سال آینده در بروکسل مقر فدراسیون جهانی شنا برگزار می‌شود که برای نخستین بار ایران یک نماینده در این رقابت‌ها خواهد داشت. وی گفت: یکی از مربیان واترپلو ایرانی مقیم بلژیک به عنوان نماینده در این جلسه شرکت می‌کند و قصد داریم تا بتوانیم در چند تورنمنت حضور داشته باشیم.

وی افزود: ثبت‌نام در حداقل ۲ یا ۳ تورنمنت اروپایی و برگزاری دو تورنمنت داخلی با حضور تیم‌های اروپایی از اهداف حضورمان در این جلسه است. نماینده ایران قرار است دعوتنامه‌های رسمی را به کشورهای موردنظر بدهد. اگر بتوانیم در تقویم ورزشی اروپا حضور داشته باشیم به نفع ماست و کار بزرگی را برای اولین بار انجام داده‌ایم.

رییس فدراسیون شنا با تاکید بر اینکه از حضور در لیگ جهانی واترپلو بدنبال کسب نتیجه نیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فینا با حضور واترپلو ایران در لیگ جهانی موافقت کرد اما، هدف ما از حضور در این رقابت‌ها کسب نتیجه نیست چرا که بهترین‌های جهان حاضر هستند و نمی‌شود انتظار دیگری داشت. برای اولین بار است می‌خواهیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم که قطعا باعث افزایش سطح کیفی واترپلو ایران می‌شود که همین برای شروع کافی است.

مرادی در مورد حضور واترپلو ایران در مسابقه‌های انتخابی المپیک پکن در رومانی گفت: ایران و قزاقستان از آسیا انتخاب شدند که اردیبهشت سال ۸۷ در رومانی در مصاف با ۱۴ تیم دیگر انتخاب شده این مرحله، باید برای کسب سه سهمیه ورودی المپیک بجنگند.