سپاهان دربی ایران را برد
تیم فوتبال سپاهان اصفهان در آخرین دیدار از روز نخست هفته دوم لیگ برتر با دو اشتباهی که مدافعان استقلال در ابتدای هر نیمه مرتکب شدند، این تیم تهرانی را شکست داد. زردپوشان اصفهانی با این برد، ضمن فتح نبرد سوپر جام غیررسمی فوتبال ایران، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ شدند. در این بازی که از ساعت ۲۲:۱۵ پنج‌شنبه شب در حضور حدود ۶۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی و با قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد، تیم سپاهان با نتیجه دو بر یک از سد میزبان خود گذشت. گل‌های این تیم را آرش افشین(۱) و هادی عقیلی(۵۲- پنالتی) به ثمر رساندند. ضمن اینکه امیرحسین صادقی (۷۸) تنها گل استقلال را وارد دروازه سپاهان کرد.

سایر نتایج روز نخست ازهفته دوم
پنج‌شنبه ۱۰ مرداد
سایپا ۰- راه آهن۳
مس ۱- استقلال خوزستان۱
ملوان ۰- داماش گیلان۰
تراکتورسازی ۱- گسترش فولاد۱

امیر قلعه نویی پس از شکست دو بر یک مقابل سپاهان در نشست خبری اظهار کرد: تبریک می‌گویم به هواداران خودمان که درباره جباری کار خیلی قشنگی انجام دادند. قبل از اینکه بنشینم روی نیمکت با یک اشتباه گل خوردیم و بعد حاکم بر میدان شدیم. در نیمه دوم هم تغییر سیستم و تاکتیک دادیم. در صحنه پنالتی هم رحمتی و صادقی می‌گویند پنالتی نبوده است. ما یازده موقعیت گل ایجاد کردیم که جای امیدواری است، اما گل نزدیم و عدالت فوتبال اجرا نشد و باید ۴ بر ۲ می‌بردیم و با این حال به سپاهان تبریک می‌گویم و گل‌شان را خیلی خوب حفظ کردند. گروه آنالیز گفتند ۱۱ فرصت گلزنی داشتیم، اما گل نزدیم و بد شانس بودیم. وی در مورد اینکه استقلال خوب بازی نکرد، گفت: ما مقابل سپاهان یازده موقعیت گلزنی داشتیم و این بازی ما را امیدوار کرد و من امروز شش بازیکن روی نیمکت داشتم. در بازی اول خوب نبودیم، اما مقابل سپاهان به ناعدالتی فوتبال باختیم. در مورد داوری حرف نمی‌زنم، از عسگری شناخت دارم. روز خوب فغانی نبود یک پنالتی برای سپاهان نگرفت و دو پنالتی برای ما نگرفت فغانی داور خوبی است و با این حال همه چیز را به دپارتمان داوری می‌سپاریم. سرمربی تیم سپاهان نیز با بیان اینکه دو تیم سپاهان و استقلال نمایش قابل قبولی داشتند، گفت: بر خلاف اعتقاد تماشاگران استقلال داور یار دوازدهم سپاهان نبود.زلاتکو کرانچار که پس از پیروزی تیمش برابر استقلال تهران در نشست خبری حضور یافت، در خصوص این بازی ضمن بیان مطلب فوق گفت: قبل از این نیز گفته بودم منتظر یک فوتبال خوب از استقلال و سپاهان باشید. همینطور هم شد و هر دو طرف فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند.وی در ادامه افزود: ما این فرصت را داشتیم که نتیجه بازی را سه بر صفر کنیم، اما از موقعیتمان استفاده نکردیم که این اتفاق منجر به ۲۵ تا ۳۰ دقیقه شرایط دشوار برای تیم ما شد. وی در پاسخ به این پرسش که هواداران استقلال اعتقاد داشتند داور یار دوازدهم سپاهان بوده آیا شما با آنها هم عقیده هستید، گفت: باید فیلم را مجددا بررسی کرد که متوجه خواهید شد توپ با دست بازیکن استقلال برخورد کرده و داور به درستی پنالتی گرفته است.کرانچار صحبت‌هایش در خصوص داور بازی را این‌گونه ادامه داد: اعتقاد دارم داور یار دوازدهم سپاهان نبود و حتی گهگاهی به نفع میزبان سوت زد. با این حال اینها چیزهایی نبود که بخواهیم توجه کنیم.

جباری: جلویم را نمی‌گرفتند مدیرعامل را بدتر می‌زدم!
مجتبی جباری هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه رفتار هواداران استقلال وی را احساساتی کرده بود، گفت: واقعا هواداران استقلال مرا در این بازی شرمنده خود کردند و انگیزه‌هایم برای بازگشت به این تیم بیشتر از هر زمان دیگری شده است.واقعا شرمنده هواداران شده‌ام و انتظار چنین رفتاری را نداشتم. آنها نشان دادند که برای بازیکنانی که برای این تیم زحمت کشیده‌اند ارزش قائل هستند. وی افزود: شاید من قبل از این اتفاقات تصمیمات دیگری داشتم ولی ممنون طرفداران استقلال هستم. انگیزه‌هایم بعد از این رفتار هواداران استقلال بیشتر از هر زمان دیگری شده است. من ۹ سال در این تیم حضور داشتم و در غم و شادی‌ها با یکدیگر سهیم بودیم. اصلا از اینکه سپاهان برنده شد خوشحال نیستم بلکه از باخت استقلال ناراحتم.وی در خصوص درگیری قبلی خود با مدیرعامل باشگاه استقلال عنوان کرد: آقای امیری می‌گوید که به خاطر مشت من فتح‌الله‌زاده به بیمارستان رفته بود که این طور نبود. وی آن صحنه‌ها را دید و فشارش بالا رفته بود. این کار من بی‌اخلاقی نبود. من طلب حق را کرده بودم که به عزیزترین کس من توهین کردند و اگر جلویم را نمی‌گرفتند بدتر می‌زدم.

درگیری شدید هواداران استقلال و سپاهان پس از بازی
طرفداران دو تیم استقلال و سپاهان در پایان این دیدار به شدت با هم درگیر شدند. دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در هفته دوم فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور بدون حاشیه نبود. هواداران این دو تیم که از ابتدای این بازی علیه یکدیگر شعار می‌دادند، در پایان مسابقه نیز به شدت با یکدیگر درگیر شدند و کم مانده بود کار به جای باریک کشیده شود که دخالت پلیس به این ماجرا پایان داد.

تیموریان: متاسفم در چنین فضایی فوتبال بازی می‌کنم
آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش تیم استقلال با وجود تمجید از عملکرد این تیم مقابل سپاهان، از رفتار هواداران تیم خود انتقاد کرد و گفت: برای خودم متاسفم که در چنین فضایی فوتبال بازی می‌کنم. وی ضمن انتقاد از توهین‌های صورت گرفته به داور مسابقه گفت: متاسفم شخصیت خودمان را تا این حد پایین می‌آوریم. داور ممکن است سوت اشتباه بزند اما نباید به این صورت مورد اهانت قرار گیرد. ما حتی دوستانمان را نمی‌توانیم به استادیوم بیاوریم. لذت فوتبال جور دیگری است و برای خودم متاسفم در چنین فضایی فوتبال بازی می‌کنیم.

محاصره اتوبوس سپاهان وتشویق جباری
تعدادی از تماشاگران تیم فوتبال استقلال با موتورسیکلت، اتوبوس سپاهان را محاصره و جباری را تشویق کردند. در پایان مسابقه که اتوبوس سپاهانی‌ها در حال حرکت از هتل به سمت فرودگاه بود تعدادی از تماشاگران استقلال با موتور سیکلت اتوبوس اصفهانی‌ها را محاصره کردند و با سردادن شعارهایی از مجتبی جباری حمایت کردند.آنها با سر دادن شعار «جباری برگرد به تیمت، جات خالیه تو تیمت» از شماره هشت جنجالی سپاهان خواستند تا بار دیگر به استقلال بازگردد.