اجازه بی‌احترامی نمی‌دهم
کارلوس کی‌روش از دست مسوولان فدراسیون فوتبال دلخور است و این دلخوری را بیان کرده است. وی بعد از دیدار با مسوولان سازمان لیگ از روند برخورد مسوولان فدراسیون با خود و با تیم ملی شاکی بود. او اعلام کرد دیگر اجازه نمی‌دهد به او توهین کنند و این بیان خشم سرمربی تیم ملی کافی بود تا سرانجام فدراسیونی‌ها هم واکنش نشان دهند.
به گزارش خبر آنلاین مهدی تاج خواسته‌های کارلوس کی‌روش را خیلی شفاف بیان کرد و حالا کی‌روش هم ابایی ندارد از اینکه دلیل دلخوری‌اش بیان شود. سرمربی تیم ملی که روز پنج‌شنبه شاهد غیبت مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ در جلسه‌ای برای حل مشکلات بود بیش از هر چیز از این گلایه داشت که در دو ماه گذشته هر بار با مسوولان فدراسیون هم‌کلام می‌شود در پایان این جمله را می‌شنود که آنها اجازه تصمیم‌گیری ندارند و به همین دلیل بود که خیلی شفاف خواست تا این بار با کسانی روبه‌رو شود که بتوانند تصمیم‌ساز باشند. او که به دلیل بی‌پولی‌های فدراسیون فوتبال تا همین حالا چهار فرصت بازی دوستانه ملی را از دست داده و دو اردوی تیمش لغو شده است، به دنبال راهکاری است که تیمش را در دو ماهه منتهی به جام جهانی در دست بگیرد. خواسته‌ای که خودش برایش راهکاری دارد. اینکه دیداری رودر رو با مربیان تیم‌های لیگ برتری و مدیران‌شان داشته باشد.
دیداری که در آن بتواند سه خواسته اصلی خود را در آنجا واضح تشریح کند. خواسته‌هایی که شامل کاهش فشار بازی‌های لیگ و جام حذفی، استراحت بیشتر به ملی‌پوشان در بازه بعد از عید نوروز ۱۳۹۳ و حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بعد از ۲۰ فروردین ماه بدون ملی‌پوشان‌شان است. خواسته‌هایی که قرار شده کی‌روش آنها را مستقیم برای مسوولان تیم‌های لیگ برتری بیان کند و در پایان آنها رای‌گیری کنند که تیم ملی مهم‌تر است یا لیگ باشگاهی. کی‌روش می‌گوید برایش فرقی ندارد چه کسی روبه‌رویش می‌نشیند. مهم این است کسی مقابلش باشد که قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و حرفش ثبات‌دار باقی بماند. نه اینکه با یک تماس تمام تصمیم‌گیری‌ها تغییر
کند.
مهدی تاج: ناراحتی کی‌روش حل شد
اما از سوی دیگر مهدی تاج رییس سازمان لیگ درباره علت ناراحتی کارلوس کی‌روش پیش از جلسه با مسوولان سازمان لیگ، اظهار کرد: بنده قرار نبود خودم در جلسه دیروز حاضر شوم. این موضوع را به امید نمازی گفته بودم و البته در نشست خبری پس از آخرین جلسه با کی‌روش و کفاشیان عنوان کردم که کارشناسان سازمان لیگ در جلسه بعدی با کی‌روش حضور خواهند داشت.
وی افزود: اما ناراحتی کی‌روش به خاطر این بود که او به موقع در جلسه حاضر شده بود، اما غلامرضا بهروان و علی کاظمی به خاطر جلساتی که پیش از آن داشتند متاسفانه کمی دیرتر رسیده بودند و پیش از اینکه بیایند کی‌روش کمی عصبانی شده بود. بهروان درگیر جلسه‌ای بود که در هتل آکادمی برگزار شد و کاظمی هم جلسه‌ای را در اتحادیه داشت. اما بالاخره آنها با کمی تاخیر آمدند و جلسه شان هم با کی‌روش برگزار شد.
تاج گفت: درخواست‌های کی‌روش از سازمان لیگ واضح و روشن است، اما عمل به تمام درخواست‌ها صرفا بر عهده سازمان لیگ نیست و بعضی از باشگاه‌ها هستند که باید رضایت خودشان را اعلام کنند و البته هیات رییسه سازمان لیگ هم در این باره تصمیم‌گیری کند. اولین درخواست کی‌روش این است که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در مراحلی که بازی‌های‌شان همزمان با اردوهای تیم ملی است ملی‌پوشان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند و باشگاه‌ها بدون حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. درخواست دوم کی‌روش برگزار نکردن جام حذفی یا برگزار کردن آن بدون حضور بازیکنان ملی‌پوش است. کی‌روش همچنین درخواست کرده که لیگ و جام حذفی حداکثر تا بیستم فروردین ماه تمام شده تا بازیکنان در خدمت تیم ملی باشند، از این رو عنوان کرده که می‌توانید از فشردگی لیگ کاسته و مسابقات را تقریبا هفته‌ای یک بار برگزار کنید. رییس سازمان لیگ افزود: علاوه بر جلساتی که ما با کی‌روش و رییس فدراسیون فوتبال در این باره خواهیم داشت، هیات رییسه سازمان لیگ باید در این موارد اعلام نظر کند و باشگاه‌هایی که درگیر این موضوع می‌شوند هم نظراتشان را به صراحت بگویند.
درهمین رابطه علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال نیز در مورد اصرار کی‌روش به تعطیلی لیگ و برگزاری اردو در وسط لیگ می‌گوید:
کی‌روش معتقد است در لیگ ایران، مربیان نمی‌توانند بازیکنان را به اندازه کافی از نظر بدنی آماده کنند و نتیجه‌اش این است که با یک برنامه‌ریزی فشرده بدن بازیکنان ایرانی بسیار شکننده می‌شود و فشار را تحمل نمی‌کنند. این وضعیت را مقایسه کنید با بازیکنان شاغل در لیگ‌های بر‌تر اروپایی که فشردگی مسابقات‌شان از بازیکنان ایرانی بیشتر است و باز هم دارند بدون مشکل کار می‌کنند.
کی‌روش آماری دارد که طبق آن میزان دویدن یک بازیکن در لیگ بر‌تر فوتبال در اروپا به نسبت یک بازیکن در لیگ بر‌تر فوتبال ایران بسیار بیشتر است. به همین دلیل است که او اعتقاد دارد تیم ملی فوتبال برای مقابله با حریفان باید کار بدنی بیشتری انجام دهد و در فواصل مختلف در اردو باشد.