پایان کابوس
در یکصد و بیست و پنجمین اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک IOC که در بوئنوس آیرس آرژانتین برگزار شد بالاخره در خصوص ماندن یا حذف کشتی در المپیک رای‌گیری شد و این ورزش محبوب در کشورمان در المپیک ماندنی شد و به اسکواش و بیسبال- سافتبال ترجیح داده شد. نمایندگان هر رشته به مدت 20 دقیقه فرصت داشتند در خصوص برنامه‌هایشان توضیحاتی را ارائه کنند.
کمیته بین‌المللی المپیک کشتی را برای المپیک‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ حفظ کرد و اسکواش و بیسبال را از لیست ورزش‌های حاضر در این المپیک‌ها حذف کرد. در حالی که اعضای سه رشته کشتی، بیسبال و اسکواش در سه ردیف پشت سر هم نشسته بودند، زمانی که کشتی به عنوان برنده اعلام شد، اهالی کشتی از فرط خوشحالی به هوا پریدند. این در حالی بود که در ردیف‌های جلویی قیافه ماتم زده اهالی اسکواش و بیسبال جلب توجه می‌کرد.

ژاک روگ: کشتی شایسته ماندن در بازی‌های المپیک بود
ژاک روگ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک با تبریک به فدراسیون جهانی کشتی می‌گوید کشتی تلاش زیادی برای مدرنیزه کردن این رشته انجام داده و شایسته باقی ماندن در المپیک بود.وی پس از بازگشت کشتی به بازی‌های المپیک گفت: «می‌خواهم از همین جا تبریک خود را به فدراسیون جهانی کشتی اعلام کنم. کشتی در ماه‌های اخیر شور و شوق و تلاش زیادی از خود نشان داد و شایسته ماندن، در بازی‌های المپیک بود. کشتی در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای مدرنیزه کردن و پیشرفت انجام داد که این مدرنیزه کردن شامل اضافه کردن زنان به این ورزش بود. تغییر قوانین در ورزش کشتی باعث شد کشتی بیشتر برای مردم قابل فهم شود. همچنین ورود داوران زن نیز به کشتی از دیگر نکات قابل توجه فدراسیون جهانی کشتی برای مدرنیزه کردن آن بود. از واکنش آنها به این مساله خوشحالم.»

امامعلی حبیبی: کشتی همیشه بوده، هست و خواهد بود
دارنده چهار مدال طلای کشتی المپیک و جهان گفت: از ابتدا هم گفته بودم نمی‌توانند کشتی را از المپیک حذف کنند.امامعلی حبیبی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: از همان اول که بحث حذف کشتی از المپیک صورت گرفت گفتم که اینها (IOC) نمی‌توانند هیچ کاری بکنند. کشتی همیشه بوده، هست و خواهد بود. IOC نمی‌توانست با ایران، روسیه، آمریکا، کوبا، ژاپن و... به خاطر چهار کشور اروپایی که کشتی ندارند درگیر شود.
وی افزود: فیلا در این مدت کارهای خوبی برای پیشرفت کشتی انجام داده است. مدتی بود که کشتی‌گیران مردانگی، شجاعت و دلاوری را کنار گذاشته بودند و هل بازی می‌کردند. تغییر قوانین خیلی خوب بود و باعث شد که کشتی در المپیک باقی بماند.حبیبی همچنین درباره اتحاد کشورهای دنیا برای حفظ کشتی بیان کرد: اتحاد ایران، روسیه، آمریکا، کوبا، ژاپن، ترکیه و... عالی بود و تاثیر زیادی بر حفظ کشتی در المپیک داشت. اهالی رسانه هم تاثیر زیادی داشتند و از این به بعد هم باید قلم‌های خود را برای دفاع از کشتی به کار بیندازند.

افشارزاده: کشتی حذف می‌شد لطمه جبران‌ناپذیری می‌خوردیم
بهرام افشارزاده پس از باقی ماندن کشتی در بازی‌های المپیک گفت: اگر این رشته حذف می‌شد، لطمه جبران ناپذیری به ورزش ما وارد می‌شد. دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز اظهار کرد: کشتی یکی از ورزش‌های مدال‌آور ما است. از زمانی که کمیته المپیک تشکیل شده ما در این رشته در بازی‌ها حضور پیدا کرده‌ایم و بیشتر مدال‌هایمان را در کشتی گرفتیم. اگر کشتی حذف می‌شد، ضربه جبران‌ناپذیری می‌خوردیم. درست است که می‌گوییم دو، ژیمناستیک و شنا ورزش‌های مادر هستند، اما کشتی عمومی‌ترین ورزش کشور ما است. برای ما بسیار قابل اهمیت است که کشتی در المپیک باشد. در کشتی آزاد و فرنگی افتخارات زیادی داشته‌ایم و برای ما قدم خوبی برداشته شد که کشتی به المپیک برگشت.
او ادامه داد: کشتی باید در فنون، اجرا، زمان و داوری دستخوش تغییرات اساسی شود تا بتواند تماشاگر جذب کند در غیر این صورت ممکن است، لطمه بخورد. فدراسیون جهانی باید برنامه کاملی داشته باشد که به شکل مطلوب و شایسته‌ای کشتی در بازی‌های المپیک بماند.دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین اظهارکرد: ما نامه کاملی از طرف کمیته المپیک به ژاگ روگ و هیات اجرایی و توماس باخ نایب رییس IOC نوشتیم. خوشبختانه کشتی در المپیک ماند. امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم با اعضای کامل در رقابت‌های این رشته حضور پیدا کنیم.دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارنظر علی‌آبادی مبنی بر اینکه حداکثر تا ۸ سال آینده می‌توانیم میزبان بازی‌های آسیایی و بعد از آن المپیک باشیم، خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم علی‌آبادی چگونه صحبت کرده است. با توجه به اینکه در بازی‌های آسیایی و المپیک حتما باید ورزشکاران زن و مرد حضور پیدا کنند، برگزاری این بازی‌ها برای ما خیلی سخت است. نمی‌دانم نظر ایشان چه بوده است. ان‌شاءالله که نظرش این نبوده است. برگزاری این بازی‌ها امکانات ویژه‌ای می‌خواهد. یکی از فاکتورها داشتن امکانات و تجهیزات است، اما سایر چیزها را نمی‌توان تامین کرد.

علیرضا حیدری: همه خوشحالند
دارنده 6 مدال جهانی و المپیک گفت: به عنوان عضوی از جامعه ورزش از باقی ماندن کشتی در المپیک بسیار خوشحالم.
علیرضا حیدری اظهار کرد: من مدتی است که از مسائل ورزشی دورم و زیاد در جریان امور نیستم، اما به عنوان یک کشتی‌گیر خوشحالم که کشتی در المپیک باقی ماند. کشتی از ورزش‌های پایه المپیک است، یک ورزش سمبلیک به حساب می‌آید و تاریخ آن به قدیم بازمی‌گردد.وی افزود: حتی مردم کشورهایی که کشتی ندارند هم نسبت به این ورزش احساس خوبی دارند، چون کشتی ریشه در سنت کشورها دارد. در جنگ‌های قدیم برای اینکه خونریزی راه نیفتد، از ارتش دو کشور دو پهلوان با هم کشتی می‌گرفتند و به همین دلیل است که می‌گویم این ورزش ریشه در سنت کشورها دارد. وی همچنین اتحاد کشورهای دنیا را برای حفظ کشتی بسیار خوب دانست و افزود: اقتضای ورزش این است که باعث ایجاد همدلی شود.