چه کسی پول بیل را به رئال مادرید می‌دهد؟
درک یان اپیک، یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا از مسوولان کمیته اقتصادی اتحادیه اروپا خواسته تا به بررسی انتقال گرث بیل و شیوه‌ای که رئال مادرید برای تامین پول خرید این ستاره ولزی دست به دامان آن شده بپردازند. رئالی‌ها اعلام کرده‌اند که برای خرید بیل 91 میلیون یورو پرداخت کرده‌اند و سران تاتنهام مدعی‌اند که 101 میلیون یورو برای فروش بیل دریافت کرده‌اند.
شنیده می‌شود که موسسه بانکیا که یکی از موسسات تامین وجوه مالی در اروپا است پشت این انتقال است و در تامین پول این انتقال به باشگاه مادریدی کمک کرده است. یان اپیک حالا پا را فراتر از این گذاشته و از کمیسیون اروپا خواسته تا به بررسی این موضوع که آیا باشگاه‌هایی مثل اتلتیک بیلبائو، اوساسونا، بارسلونا و رئال مادرید نسبت به سایر تیم‌های دست اول فوتبال اروپا در بهره‌گیری از وام‌های مالی در خرید بازیکن ارجحیت دارند پرداخته شود.
به گزارش سایت گل؛ سوالی که حالا مطرح است این است که رئالی‌ها وجه خرید بیل را از کجا تامین کرده‌اند و یان اپیک بلژیکی اطلاعاتی در این راستا دارد. اودرصحبت‌هایی علیه سران مادریدی گفته: «باشگاه رئال مادرید بدهی‌ای در حدود ۶۰۰ میلیون یورویی دارد که بخش عمده‌ای از آن به کاخامادرید است.» کاخا مادرید موسسه‌ای است که زیر نظر بانکیا کار می‌کند. در این میان «اکودیاریو» در گزارشی به این نکته اشاره کرده که باشگاه مادریدی حدود ۲۵ میلیون یورو از ۷۶ میلیون یورویی را که برای خریدهای سال ۲۰۰۹ اش (یعنی جذب کاکا و رونالدو که ۱۶۰ میلیون یورو برای رئال هزینه دربرداشت) از موسسه بانکیا کمک گرفته بود هنوز پرداخت نکرده و یان اپیک به دنبال آن است تا ببیند که سایر وجوهی که باشگاه رئال از این موسسه قرض گرفته برای چه بوده:«موسسه بانکیا که حالا با وساطت مکانیزم اروپایی ثبات، از پرداخت ۱۸ میلیون یورو معاف شده، چطور می‌تواند چنین حمایتی از باشگاه رئال مادرید بکند؟»
بحث پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو از سوی باشگاه رئال به سران تاتنهام بحث روز فوتبال اروپاست و «Vox Populi» در گزارشی یادآوری کرده که رئالی‌ها در سه قسط این مبلغ را خواهند پرداخت و با حمایت بانک سانتاندر این خرید را انجام داده و دراین میان به کمک بانکی دیگری نیاز نخواهد داشت. رئالی‌ها تا به حالا ۱۶ میلیون یورو برای خرید بیل به تاتنهام پرداخت کرده‌اند و قرار است ۸۵ میلیون باقیمانده را در سه پرداخت به حساب دانیل لووی رییس باشگاه تاتنهام در دوچ بانک واریز کنند. این گزارش به معنای عدم حضور بانکیا در این معامله است و خلاف گفته یان اپیک را ثابت می‌کند، اما کمیسیون اروپا هم اطلاعات دقیقی در این راستا دارد. اکثر رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند که سران رئال برای خرید بیل ۱۰۱ میلیون یورو پرداخت کرده‌اند و نه ۹۱ میلیون یورویی که خود رئالی‌ها ادعا می‌کند. بی بی سی، گاردین و گاتزتا دلوسپورت رقم این انتقال را ۱۰۱ میلیون یورواعلام کرده اند و به نظر می‌رسد که سران دو باشگاه رئال و تاتنهام با هم توافق کرده‌اند تا جزئیاتی را در مورد این قرارداد امضا شده فاش نکنند و به همین خاطر است که هیچ یک از طرفین قیمت دقیق این انتقال را اعلام نمی‌کنند. سران رئال درنظر دارند تا با این کار، موجبات دلخوری کریس را فراهم نکنند، چرا که در صورتی که بیل رسما گران‌ترین انتقال تاریخ دنیای فوتبال لقب بگیرد، قطعا کریس رونالدو از این موضوع رضایت نخواهد داشت. از سوی دیگر کمک‌مربی تیم فوتبال رئال مادرید و اسطوره سابق این باشگاه از شکستن رکورد گرانقیمت‌ترین ترانسفر تاریخ فوتبال انتقاد کرد و معتقد است هیچ بازیکنی ۱۰۰ میلیون یورو ارزش ندارد. زیدان که خودش در سال ۲۰۰۱ زمانی که از یوونتوس به رئال مادرید پیوست رکورد گرانقمیت‌ترین انتقال تاریخ فوتبال را در اختیار داشت معتقد است پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو برای جذب گرث بیل توجیه‌ناپذیر است. او در گفت‌وگو با کانال پلوس گفت: ۱۰ سال پیش من را با رقم ۷۵ میلیون یورو خریدند و همان موقع گفتم من اینقدر نمی‌ارزم، حتی حالا هم فکر نمی‌کنم یک بازیکن ارزش چنین رقم هنگفتی را داشته باشد. متاسفانه این فوتبال است، قابل درک نیست چنین رقمی برای یک بازیکن فوتبال هزینه شود.