نصف جام پرید!

اف سی سئول با شکست دو بر صفر استقلال، کار صعود این تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را دشوار کرد. دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۴ دیروز به وقت تهران در ورزشگاه المپیک سئول و در حضور نزدیک به ۵ هزار تماشاگر برگزار شد. قضاوت این دیدار بر عهده بنجامین ویلیام بود. وی در این دیدار به هان کو یو و جواد نکونام کارت زرد نشان داد. در نیمه اول استقلال خوب بازی کرد و حریف کره‌ای حملات چندانی روی دروازه استقلال ایجاد نکردند؛ اما دژان دامیانوویچ کار خود را انجام داد و در دقیقه ۳۸ با ضربه سر، گل اول را وارد دروازه رحمتی کرد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

در نیمه دوم قلعه‌نویی مجیدی را وارد زمین کرد و در حالی که هنوز بازی سرو شکل نگرفته بود حریف کره‌ای توسط گو یو هان در دقیقه ۴۷ به گل رسید تا بازی دو بر صفر شود.

پس از این گل کره‌ای‌ها با توجه به امتیاز میزبانی باز هم حمله کردند؛ ولی استقلال هم دست و پا بسته نبود و می‌توانست توسط مجیدی و ضربه سر قاضی به گل برسد اما این اتفاق نیفتاد تا با نتیجه دو بر صفر از حریف شکست بخورد و چشم انتظار بازی برگشت باشد.

فوتبالدوستان ایرانی در کشورمان چشم انتظار این بودند که مثل بازی کره‌جنوبی و ایران در مقدماتی جام جهانی برزیل در خاک این کشور استقلال بتواند بر تیم سئول غلبه کند؛ اما این اتفاق برای نماینده ایران رخ نداد تا نگاه‌ها به تهران دوخته شود.

جواد نکونام و آندرانیک تیموریان هافبک‌های استقلال با کارت زردی که در بازی دیروز از بنجامین ویلیام استرالیایی دریافت کردند دو کارته شدند و دیدار برگشت مقابل اف سی سئول را از دست دادند. دیدار برگشت دو تیم روز چهارشنبه آینده در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

اما در بازی دیگر در این مرحله تیم فوتبال گوانگژوی چین موفق شد با نتیجه ۴ بر یک نماینده ژاپن را در هم بکوبد تا با امیدواری زیاد در بازی برگشت در خانه به دیدار فینال فکر کند. در این بازی که در ورزشگاه خانگی تیم کاشیوای ژاپن برگزار شد شاگردان لیپی موفق شدند شکست سنگینی را به ژاپنی‌ها تحمیل کنند تا نیمی از راه فینال را رفته باشند. آنها با چهار گلی که زدند قطعا بازی در برگشت که در خانه‌شان برگزار می‌شود کار آسان‌تری خواهند داشت.

قعله نویی: به بازی برگشت امیدواریم

سرمربی استقلال می‌گوید اف سی سئول تنها نیمه اول را برده و نیمه دوم در تهران همه چیز مشخص می‌شود. امیر قلعه‌نویی پس از شکست دو بر صفر تیمش برابر اف سی سئول درباره این دیدار گفت: بازی سختی را انجام دادیم و موقعیت‌هایی را هم به دست آوردیم که با بی‌دقتی از دست دادیم. با این حال من ناامید نیستم و این نتیجه در تهران قابل جبران است. من به بازی برگشت خیلی امیدوارم. او در ادامه افزود: به تیم اف سی سئول هم تبریک می‌گویم. آنها خوب کار کردند و نیمه اول را بردند؛ اما نیمه بعدی هم باقی مانده و ما در تهران به دنبال جبران هستیم.