تقابل پرسپولیس زخم خورده با شیرازی ها

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر باز هم در غیاب استقلال آسیایی آغاز می‌شود. در این هفته یاوری با دومین تیمش در نیم فصل نخست لیگ برتر برابر پرسپولیس در آزادی صف آرایی می‌کند. دیداری که تحت تاثیر قضاوت جنجالی هفته گذشته دیدار سپاهان و پرسپولیس برگزار می‌شود. پرویز مظلومی هم در بازگشت به لیگ در اندیشه پاک کردن تنها خط تیره باقی مانده جدول لیگ برتر است! در این هفته که با رویارویی مجدد تیم‌های دایی و یاوری آغاز می‌شود، علاوه بر برگزاری دومین دربی ایران در اصفهان، صدرنشین در ورزشگاه تختی انزلی کار سختی پیش رو دارد و در تبریز هم دو تیم مدعی تراکتورسازی و نفت مقابل هم صف آرایی می‌کنند. در زیر به برخی از این بازی‌ها اشاره می‌کنیم. پرسپولیس - فجرسپاسی شیراز

سرخپوشان تهرانی هر چند معتقدند با اشتباه محسن قهرمانی نتوانستند از اصفهان با امتیاز به تهران برگردند اما همچنان داوری آن بازی و تاثیرات شکست مقابل سپاهان روی این تیم اثرات منفی خود را دارد. پرسپولیسی‌ها برای اینکه از گردونه مدعیان خارج نشوند، باید تمام اتفاقات آن بازی را فراموش کرده و به فکر حضور قدرتمند مقابل فجر سپاسی باشند، تیمی که به نظر می‌رسد با تغییرات صورت گرفته در کادر فنی آن و بازگشت یاوری، جان تازه‌ای گرفته است.

پرسپولیسی‌ها که هفته پیش با شکست مقابل سپاهان جایگاه دوم خود را از دست داده و به رده چهارم سقوط کرده‌اند، حالا فاصله ۵ امتیازی با صدر جدول دارند و برای اضافه نشدن این فاصله، باید فجر را قربانی جاه‌طلبی‌های خود کرده و با پیروزی در این بازی، تلخی‌های شکست برابر سپاهان را فراموش کرده و به آرامش نسبی برسند. در نقطه مقابل اما فجری قرار دارد که هفته پیش توانست با بازگشت دوباره محمود یاوری در خانه مقابل استقلال صنعتی به پیروزی رسیده و یک پله دیگر در جدول لیگ صعود کند، هرچند هنوز در بین فانوس به دستان قرار دارد. آیا پیرترین مربی لیگ که برای دومین مرتبه در نیم فصل نخست لیگ سیزدهم هدایت تیمی را در تهران مقابل پرسپولیس بر عهده دارد، می‌تواند با کسب امتیاز مقابل شاگردان دایی تیمش را در وضعیت به مراتب بهتری قرار دهد یا پرسپولیسی‌ها انتقام سپاهانی‌ها را از مربی اصفهانی فجر که سابقه سرمربیگری زرد پوشان دیار زاینده رود را داشته، خواهند گرفت.

ذوب آهن - سپاهان؛ دربی اصفهان

سرانجام دربی اصفهان از راه رسید. اصفهانی‌ها از مدت‌ها پیش برای فوتبالی‌های پایتخت کری می‌خواندند که دربی اصفهان برخلاف دربی تهران دیدنی و جذاب خواهد بود. اکنون نیز وقت عمل فرا رسیده است. لوکا بوناچیچ و کرانچار دو مربی خارجی لیگ که هموطن هم هستند مدعی‌اند که تیم‌شان را محتاطانه به میدان نخواهند فرستاد و برای برد بازی می‌کنند. سپاهان اگر در این دربی پیروز شود ۲۱ امتیازی خواهد شد و فاصله‌اش را با صدر جدول کم می‌کند اما ذوب‌آهن تلاش می‌کند از رده یازدهم جدول خود را جدا کند و روی کاغذ هم شانس برد سپاهان بیشتر است. باید دید ذوب‌آهن می‌تواند نتیجه‌ای غیرقابل پیش‌بینی در این دربی رقم بزند یا نه؟

ملوان - فولاد خوزستان

در هیاهوی مدعیانی مثل سپاهان و پرسپولیس، تیم فولاد خوزستان آرام و بی‌حاشیه پیش می‌رود و اکنون با ۲۲ امتیاز بر صدر لیگ برتر نشسته است. حسین فرکی می‌خواهد در بندر انزلی سه امتیاز را از ملوان بگیرد و فرار بزرگش را به سوی قهرمانی نیم فصل آغاز کند، بعید است تیم ملوان بتواند فولاد را متوقف کند هرچند که سپاهان، پرسپولیس، نفت و استقلال دوست دارند این اتفاق بیفتد اما ملوان دیگر آن تیم مقتدر فصول گذشته نیست و شرایط فنی این تیم با اولین مربی خارجی تاریخش خیلی مناسب و مساعد نیست. به خصوص اینکه مهدی دغاغله و جلال رافخایی دو مهاجم این تیم هم مصدوم هستند با این حال فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. اگر تیم اسکوچیچ بتواند تیم فرکی را شکست بدهد شاید بزرگ‌ترین شگفتی هفته یازدهم را رقم زده باشد. هرچند فولاد اگر در انزلی شکست بخورد باز هم صدرنشین خواهد بود و از صدر جدول تکان نخواهد خورد.

تراکتورسازی - نفت تهران

مجید جلالی پس از شکست ناباورانه مقابل داماش گیلان در این هفته در تبریز برای جبران، تیمش را به میدان می‌فرستد تیمی که فعلا علی کریمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ضمن اینکه برخی رسانه‌ها نیز از شرایط نامناسب مالی و اعتراض بازیکنان این تیم خبر داده بودند. تراکتورسازان با این مشکلات به مصاف تیم بدون مشکل نفت می‌روند. تیمی که از نظر مالی و مدیریتی دغدغه‌ای ندارد. بنابراین نفت می‌خواهد همچنان در جمع مدعیان باشد و مجید جلالی هم اگر می‌خواهد همچنان در تبریز مربیگری کند و تیمش در جمع مدعیان بماند باید در این بازی پیروز شود. باید دید تراکتورسازی نفت سوز می‌شود یا اینکه تراکتور در خانه یک‌بار دیگر امتیاز از دست می‌دهد.

برنامه کامل دیدارهای هفته یازدهم:

پنج‌شنبه - ۰۴/۰۷/۹۲

* پرسپولیس - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۷:۲۰، ورزشگاه آزادی

جمعه - ۰۵/۰۷/۹۲

* ملوان بندرانزلی - فولاد خوزستان، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه تختی انزلی

* راه‌آهن سورینت - داماش گیلان، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه تختی تهران

* تراکتورسازی تبریز - نفت تهران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* مس کرمان - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۷، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

* ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه فولادشهر

* صنعتی استقلال خوزستان - صبای قم، ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه، ورزشگاه تختی اهواز