دومین دیدار از سومین روز ششمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان قاره‌ها از ساعت 10:40 دقیقه صبح دیروز با برگزاری دیدار بین تیم‌های ایران و روسیه پیگیری شد که طی آن تیم ایران با توجه به عملکرد قابل قبول و پایاپای برابر قهرمان المپیک و لیگ جهانی، با نتیجه 3 بر صفر مغلوب این تیم اروپایی شد.
در این مسابقه شاگردان خولیو ولاسکو گیم‌های اول و دوم را با اختلاف اندک و با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳ را به روسیه واگذار کردند، اما در گیم سوم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در حالی که حتی برای مقطعی از حریف قدرتمند خود پیش افتادند، اما در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ در این گیم مغلوب قهرمان لیگ جهانی شدند تا دومین باخت خود را در این مسابقات تجربه کنند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات والیبال جام قهرمانان قاره‌ها با نتیجه ۳ بر یک مغلوب برزیل شده بود، اما در بازی دوم با حساب ۳ بر ۲ ایتالیا را از پیش رو برداشته بود. با این پیروزی تیم والیبال روسیه ۶ امتیازی شد، اما تیم ایران همچنان با ۲ امتیاز در رده پنجم باقی ماند. سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از این بازی گفت: ثبات ذهنی لازم برای بازی مقابل روسیه را نداشتیم ولی نکات زیادی یاد گرفتیم. خولیو ولاسکو اظهار کرد: ما برای پیروزی مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان به میدان رفتیم و فکر می‌کنم در ست‌های اول و دوم موفق بودیم.
هرچند دفاع ما در ست‌های اول و دوم چندان قوی نبود و در این مورد مشکلاتی داشتیم. بازیکنان روسیه نه تنها قدرتمند هستند، بلکه از نظر فنی هم در سطح بالایی قرار دارند.