شکست آمریکا در روز حساس ژنو
تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در ادامه رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که از ساعت 6:40 دیروز در سالن مترو پولیتن شهر توکیو برگزار شد تیم ایران با حساب 3 بر 2 آمریکا را شکست داد.
تیم ملی والیبال ایران در حالی که محمد موسوی بهترین مدافع لیگ جهانی را در ست نخست به خاطر مصدومیت از دست داده بود در دیدار برابر آمریکا شجاعانه بازی کرد و در ست پنجم حریف قدرتمند خود را شکست داد. این برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران بود که ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند حریف قدرتمندی چون آمریکا را به زانو درآورند و به پیروزی برسند.
شروع تیم ملی ایران با کسب پیروزی ۲۸ بر ۲۶ در ست اول، فوق‌العاده بود ولی در ست‌های دوم و سوم این آمریکا بود که با نتایج مشابه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید. در ست چهارم بازیکنان ایران پابه‌‌پای آمریکا امتیاز گرفتند و مهم‌تر اینکه تمرکز خود را تا امتیاز آخر از دست ندادند. نتیجه این حفظ تمرکز پیروزی ۲۷ بر ۲۵ ایران مقابل آمریکا بود تا کار به ست پنجم کشیده شود. تا اینجای کار مجتبی میرزاجانپور با ۱۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران بود. برای آمریکا هم متیو اندرسن 20 و ویلیام پریدی 18 امتیاز کسب کردند.
۴ امتیاز اول ست پنجم با دفاع خارق‌العاده شاگردان ولاسکو به‌سود ایران ثبت شد تا جان اسپارو برای تیمش تقاضای وقت استراحت فنی کند. حضور مهدی مهدوی در این ست نشان می‌داد که ولاسکو بیشتر به‌فکر دفاع روی تور است که نتیجه آن را هم گرفت. مهدی مهدوی با کلکسیونی از پا‌س‌های ترکیبی، سرعتی و جای خالی، بازی را کاملا در کنترل خود داشت. ۲ اشتباه متوالی از بازیکنان ایران نتیجه را ۸ بر ۶ به‌سود ایران کرد. بازی با ثبت نتیجه ۱۱ بر ۱۱ به اوج حساسیت خود رسید و در نهایت ست پنجم این بازی تاریخی با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به‌سود تیم ملی ایران به پایان رسید. تیم ملی کشورمان در ادامه این دیدارها امروز و از ساعت ۱۲:۴۰ به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت.

ولاسکو: والیبالیست‌های ایران روح بزرگی دارند
سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل آمریکا گفت: بازیکنانم نشان دادند که اعتماد به نفس و روحیه بالایی دارند. خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی برابر تیم ملی آمریکا در کنفرانس خبری اظهار کرد: این سخت است که برابر تیم‌هایی مثل آمریکا و برزیل بازی کنیم. من همیشه به بازیکنانم چنین تیم‌هایی را مثال می‌زنم تا برای بازی خود یاد بگیرند. بازیکنانم امروز خود باوری‌شان را نشان دادند و این خیلی مهم است. وی افزود: ما در ست چهارم در دفاع و توپ‌های برگشتی عملکرد بهتری داشتیم و به بازی برگشتیم. بازیکنانم امروز نشان دادند که روح بزرگی دارند و اینکه می‌دانند چگونه پیروز شوند. بازیکنانم با اعتماد به نفس بازی کردند، زیرا چیزی برای از دست دادن نداشتند. ولاسکو در پایان گفت: من فکر می‌کنم مهم است که یک مربی مثل بازیکنانش حتی ممکن است در بهترین شرایط قرار نداشته باشد و این به آنها اعتماد به نفس می‌دهد.

اظهارات معاون اول رییس جمهور
به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان درباره موفقیت‌های اخیر ورزش گفت: این موفقیت‌ها را تبریک می‌گویم. توفیقات خوبی بود. مخصوصا امروز(دیروز) بازی والیبال مقابل والیبال که همین باعث می‌شود ما با روحیه‌ای بیشتر وارد گفت‌وگو شویم. وی افزود: امیدواریم توفیقاتی که در ورزش ایجاد شد در همه زمینه‌ها اقتصادی و اجتماعی هم باشد. معاون اول رییس جمهور در پاسخ به این سوال که دولت در آستانه رقابت‌های جهانی و المپیک چقدر از ورزش حمایت می‌کند، عنوان کرد: حتما یکی از کارهایی که گودرزی انجام می‌دهد حضور قدرتمندانه در ورزش است. دولت از ورزش حمایت خواهد کرد؛ اما واقعیت این است که همان‌طور که همه می‌دانند ما از نظر بودجه در شرایط استنباطی نیستیم.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به شکست برابر ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از شکست تیم ملی والیبال این کشور برابر ایران به این باخت واکنش نشان داد. «آلن ایر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از این شکست در صفحه اجتماعی خود این خبر را منعکس کرد و در پایان این پیروزی را به ملت ایران تبریک گفته است.