یکه تازی والیبال ایران در آسیا
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار جام قهرمانان قاره‌ها برابر ژاپن، میزبان مسابقات به برتری قاطعانه 3 بر صفر دست یافت تا در جدول رده‌بندی کلی مسابقات در رده چهارم قرار گرفته و بالاتر از آمریکا بایستد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین بازی ششمین دوره رقابت‌های والیبال جام قهرمانان قاره‌ها را تیم‌های ملی ایران و ژاپن برگزار کردند. در این دیدار که دیروز در سالن مترو پولیتن شهر توکیو انجام گرفت، تیم ایران با حساب 3 بر صفر، میزبان مسابقات را شکست داد و سومین برد خود را در این تورنمنت جشن گرفت. به این ترتیب، تیم کشورمان با 7 امتیاز بالاتر از آمریکا و ژاپن در رده چهارم ایستاد.
تیم ایران در این بازی با ترکیب سعید معروف، آرمین تشکری، حمزه زرینی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و ناصر رحیمی( لیبرو) به میدان رفت. ولاسکو در این بازی رحیمی را جایگزین ظریف کرد تا به این بازیکن هم فرصت عرض اندام بدهد. ژاپن در 2 سال گذشته، 6 مسابقه رسمی را به ایران واگذار کرده است؛ آنها دو بار در قهرمانی‌های آسیا 2011 و 2013 و همچنین در جام‌جهانی 2011 و انتخابی المپیک 2012 و انتخابی لیگ جهانی 2013 طعم شکست از ایران را چشیده بودند. پیش از این، تیم ملی والیبال برزیل با غلبه بر ایتالیا، قهرمانی خود را در این دوره از مسابقات قطعی کرده بود و روسیه هم با شکست آمریکا در جایگاه دوم ایستاد.
پس از پایان دیدارهای ایران در رقابت‌های والیبال قهرمان قاره‌های جهان، فرهاد ظریف، لیبروی تیم ملی ایران، از دنیای والیبال خداحافظی کرد. هنوز دلیل این خداحافظی از سوی وی عنوان نشده است.
جدول رده‌بندی کامل مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها به شرح زیر است:
1- برزیل با 12 امتیاز
2- روسیه با 11 امتیاز
3- ایتالیا با 9 امتیاز
4- ایران با 7 امتیاز
5- آمریکا با 6 امتیاز
6- ژآپن بدون امتیاز