قلعه‌نویی مثل «دون کورلئونه»  در پدرخوانده است
گوران لاوره بازیکن صربستانی استقلال که با پا در میانی سفیر این کشور پاسپورت خود را از باشگاه استقلال دریافت کرد و به کشورش بازگشت. در گفت‌وگویی با نشریه نوستی کشور صربستان به انتقاد شدید از رفتار مدیران استقلال پرداخته است. به گزارش خبرگزاری فارس، لاوره مدعی شده استقلالی‌ها پاسپورتش را ضبط کرده و مانع از خروج وی از کشور می‌شدند و او وقتی برای دریافت پاسپورت به پلیس شکایت می‌کند، متوجه می‌شود که پلیس هم جانب این باشگاه ایرانی را می‌گیرد. لاوره تهدید کرده است برای دریافت باقیمانده مطالباتش به فیفا شکایت خواهد کرد و همچنین به دادگاه‌های حقوق بشر شکایت می‌کند تا بابت رفتاری که در ایران با وی انجام شده از باشگاه استقلال انتقام بگیرد.
لاوره در ادامه این گفت‌وگو در خصوص امیر قلعه نویی به توصیف عجیبی پرداخته و مدعی شده است: «این تیم ۷-۶ بازیکنی در خود جای داده که قرار است در جام جهانی برزیل بازی کنند. به این بازیکنان بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار بدهکار هستند. امیر قلعه‌نویی که در ایران ۵ جام به دست آورده درست همانند «دون کورلئونه» در فیلم پدرخوانده عمل می‌کند. او در اوکراین به من گفت که چه انتظارهایی دارد و وقتی به ایران بازگشتیم او با من صحبت کرد. در آن زمان شاید فکر می‌کرد برای اینکه من را در ترکیب قرار داده باید پولی به او بپردازم.»
این بازیکن در پایان خاطرنشان کرد: «فرهاد مجیدی یکی از اسطوره‌های باشگاه استقلال و فوتبال ایران است که پیشینه حضور در تیم ملی ایران را هم دارد، یک ماه قبل به دلیل برخوردهای مدیرعامل باشگاه و بدهی هایی زیادی که باشگاه داشت، او تصمیم گرفت به دوران فوتبال خود پایان دهد. این را هم به شما بگویم که سرمربی نمی‌توانست محبوبیت و هوادارانی را که مجیدی داشت، تحمل کند. تعداد زیادی از بازیکنانی که پیش‌تر برای استقلال بازی کردند نیز علیه این تیم به فیفا شکایت کردند. موضوع شکایت من از آنها به خاطر علایق شخصی‌ام نیست. بلکه به خاطر این است که به حق من ظلم شده و می‌دانم که فیفا باید جلوی این موضوع را گرفته و آنها را جریمه هنگفتی کند.