لابی بازنشسته‌ها برای ماندن!
دور جدید برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی از شانزدهم آذر شروع می‌شود .به گزارش «ایسنا» مجمع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی با برگزاری مجمع فدراسیون‌ هاکی روز شانزدهم آذر آغاز می‌شود. مساله مهمی که در این دوره از انتخابات، فدراسیون‌ها با آن روبه‌رو هستند - البته در دوره‌های گذشته نیز وجود داشت، اما به آن اهمیتی داده نمی‌شد - بحث ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در انتخابات است.
هفته‌ گذشته وزارت ورزش و جوانان طی نامه‌ای به فدراسیون‌های هاکی، کوهنوردی، اسکی و سه‌گانه که انتخابات آنها در اولویت برگزاری قرار دارد اعلام و تاکید کرد که ثبت‌نام و حضور بازنشسته‌ها در انتخابات ممنوع است و از حضور آنها جلوگیری خواهد شد.
اما طی روزهای گذشته برخی از کاندیداهای بازنشسته که نام تعدادی از روسای فدراسیون‌ها نیز در بین آنها دیده می‌شود با رایزنی‌ و حمایت برخی از مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان به دنبال گرفتن مجوز حضور در انتخابات هستند که این موضوع انتقاد و نگرانی سایر کاندیداها را در پی داشته است.
باید منتظر ماند و دید آیا وزارت ورزش و جوانان به شعار خود که عدم دخالت در انتخابات است پایبند خواهد بود یا اینکه مانند گذشته شاهد اعمال نفوذ و حمایت از کاندیدای خاص خواهیم بود. انتخابات چهار فدراسیون مربوطه در حالی از شانزدهم آذر ماه آغاز خواهد شد که بهرام شفیع در هاکی، شعاعی در کوهنوردی و ساوه شمشکی در اسکی بازنشسته هستند و در شرایطی که نتوانند مجوز از هیات وزیران بگیرند، نباید در انتخابات حضور داشته باشند، اما محمد علی صبور دارای سهمیه ایثارگری است و منعی برای شرکت در انتخابات ندارد.
انتخابات فدراسیون هاکی ۱۶ آذر، فدراسیون سه گانه ۱۸ آذر، فدراسیون کوهنوردی ۱۹ آذر و فدراسیون اسکی ۲۰ آذر ۹۲ برگزار می‌شود.