وعده ساخت یک ورزشگاه مدرن

بر اساس برخی گزارش‌ها، محمد دادکان رییس پیشین فدراسیون فوتبال و معاونت فعلی ورزش دانشگاه آزاد؛ به این دانشگاه طرح احداث یک ورزشگاه مدرن ۵۰ هزار نفری را داده و با درخواست وی موافقت شده است. حضور محمد دادکان در معاونت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی باعث شده اندیشه کارهای عمقی و ریشه‌ای در ورزش دانشجویان دانشگاه آزاد گسترش یابد و اتفاقا خبر مهمی حکایت از احداث یک ورزشگاه بزرگ و استاندارد برای این مجموعه عظیم دانشجویی دارد.

به گزارش «ایلنا»، محمد دادکان روزی که به فدراسیون فوتبال آمد نیز دست به اقداماتی اساسی و ماندگار زد که مهم‌ترین آن خرید ساختمان برای فدراسیون فوتبال و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. حتی احداث یک کمپ مجهز تمرین هم در منطقه گیلاوند دماوند را در دستور کار قرارداد و زمین آن را هم خریداری کرد و قرار بود علاوه بر تاسیس کمپ و آکادمی فوتبال، منازل مسکونی هم برای کارمندان کمپ و فدراسیون فوتبال احداث کند، اما عمر مدیریتی وی اجازه این کار را نداد و از قرار معلوم زمین‌های فوق را فدراسیون فعلی فروخته تا مخارج دیگرش

را تامین کند.

از دانشگاه آزاد خبر می‌رسد محمد دادکان به هیات امنای این دانشگاه طرح احداث یک ورزشگاه مجهز و بزرگ را ارائه داده که مورد تصویب و تایید قرار گرفته است. وی پیشنهاد داده برخی املاک غیرقابل استفاده دانشگاه آزاد در پاسداران را از طریق مزایده به فروش بگذارند و از محل فروش این ساختمان‌ها، یک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری در منطقه ولنجک احداث کنند.

در همین اوضاع و احوال گویا سید حسن خمینی هم ابراز تمایل کرده و اعلام داشته به جای ولنجک، ورزشگاه فوق در جوار مرقد مطهر حضرت امام(ره)احداث شود تا هم دسترسی برای عموم مردم به خصوص جوانان جنوب‌شهری، شهر‌ری، قم و اسلامشهر آسان باشد و هم اینکه نزدیکی ورزشگاه به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی مزیت بزرگی است، تا بتوان مسابقات مهم بین‌المللی را در آنجا برگزار کرد.

از این بابت تا حدود زیادی کارها به سود ورزشگاه شده، چراکه زمین رایگان آن هم در مرکز ثقل پایتخت یعنی در جوار مرقد امام و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی و همچنین دسترسی از طریق مترو می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد.

دادکان بلافاصله از یک شرکت سوئیسی نقشه یک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری و استاندارد را خواسته که آنها هم نقشه را ارائه کرده‌اند. براساس برآوردی که شرکت فوق داشته این ورزشگاه در مدت سه سال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد و مبلغ تخمینی احداث آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

این ورزشگاه در وهله نخست متعلق به دانشجویان خواهد بود، اما برای بازی‌های ملی و بین‌المللی هم یقینا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دادکان اعلام کرده این ورزشگاه وقتی احداث شود می‌‌تواند الگویی برای دیگر ورزشگاه‌ها در ایران باشد، چه اینکه اغلب ورزشگاه‌های فعلی نواقص فراوانی دارد و مخارج زیادی را نیز به دلیل طولانی شدن طرح روی دوش بیت‌المال گذاشته است. با این حال اینکه این طرح به وقوع خواهد پیوست یا نه سوالی است که باید ماه‌های آینده منتظر پاسخش بود.