امیر علی‌اکبری می‌گوید کشتی برای او تمام شده، اما از مقامات ورزش ایران تقاضا دارد تا برای اعاده حیثیت از وی آزمایش دوپینگ بگیرند.
به گزارش «ایسنا» امیر علی‌اکبری قهرمان وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان از سوی فدراسیون جهانی کشتی برای همیشه محروم شد. علی‌اکبری در این رابطه اظهار کرد: همان‌طور که گفتم من در این چند ماه حتی جرات استفاده کردن از مکمل‌های مجاز را هم نداشتم و حتی در اردوهای تیم ملی نیز از کلمن حاضر در تمرینات استفاده نمی‌کردم و با خودم آب پلمب شده می‌بردم.
اما تنها اشتباهی که در این چند ماه کردم این بود که قبل از مسابقه‌ فینال در حالی که با پزشک تیم آذربایجان که دوستی دیرینه‌ای با ایرانی‌ها دارد خود را برای مسابقه‌ فینال آماده می‌کردم، او به من قرص دیکلوفناک داد تا درد زانوهایم کم شود. البته من قصد متهم کردن «ریف» ماساژور بلغاری تیم ملی آذربایجان را ندارم؛ چرا که شاید واقعا آن قرص دیکلوفناک بوده است، اما حرف من این است سناریویی که برای حذف من از کشتی برنامه‌ریزی شده بود گردن‌کلفت‌تر از این حرف‌ها است و من قربانی مافیای کشتی شدم.
قهرمان سال ۲۰۱۰ جهان همچنین در مورد تنها خواسته‌اش از مسوولان ورزش گفت: کشتی دیگر برای من تمام شده است و می‌دانم که نمی‌شود کاری کرد، اما از مسوولان ورزش می‌خواهم برای دفاع از حیثیتم از من آزمایش دوپینگ بگیرند تا مشخص شود که امیر علی‌اکبری با دوپینگ قهرمان جهان نشده است. این ماده‌ای که برای نمونه‌ من اعلام کردند حداقل تا ۶ ماه در بدن می‌ماند و اگر من دوپینگ کرده باشم الان هم باید این ماده در بدنم باشد. هدف من این است که تنها در داخل کشور اعاده حیثیت کنم و بتوانم در آینده زندگی کنم. می‌خواهم مردم بفهمند که امیرعلی‌اکبری پاک بوده است.
اما ماساژور سابق تیم‌های ملی کشتی پاسخ اتهاماتی که علی‌اکبری درباره مثبت اعلام شدن دوپینگش به او نسبت داده بود را داد.
ریف در این خصوص گفت: مربیان تیم ملی ایران شاهد هستند که من به علی اکبری کمک کردم تا به مسابقه فینال برسد؛ صحبت‌های او در مورد من یک تهمت و دروغ بزرگ است که به راحتی می‌توان آن را ثابت کرد.
وی ادامه داد: من «ریف بهایدینوف رفتوف» فیزیوتراپ مسلمان تیم ملی کشتی فرنگی کشور آذزبایجان هستم که می‌خواهم از خودم در برابر تهمت‌های امیر علی اکبری دفاع کنم. تمام حرف‌های او دروغ بزرگی است و واقعیت ندارد و می‌خواست از رابطه ایران و آذربایجان سوءاستفاده کند. علی اکبری اظهار کرده که من یک ساعت قبل از رقابت فینال به او قرص دادم، در حالی‌که اگر این کار انجام شده بود از ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد در نمونه آزمایش ادرار، این موضوع نشان داده می‌شد که چه زمانی قرص مصرف شده است.
ریف تصریح کرد: در نمونه آزمایش
علی اکبری «استروئید آنابولیک» وجود داشته که باعث شده تست دوپینگش مثبت شود؛ پس به راحتی می‌توان ثابت کرد که مصرف دارو در چه زمانی بوده است. حالا چرا این کشتی‌گیر قصد دارد همه چیز را به گردن من بیندازد، واقعا نمی‌دانم.
درهمین حال یکی از مسوولان فدراسیون کشتی با اشاره به امکان تغییر و تخفیف در حکم محرومیت مادام‌العمر امیر علی اکبری اعلام کرد می‌توان با نامه نگاری با وادا و فیلا و درخواست آزمایش مجدد، مدت محرومیت وی را کاهش داد. در حالی که امیرعلی اکبری فرنگی کار سنگین وزن کشورمان به دلیل استفاده مجدد از مواد نیروزا با محرومیت مادام‌العمر روبه‌رو شده، یکی از مسوولان فدراسیون کشتی اعلام کرد او می‌تواند با مراجعه به فدراسیون کشتی و با ارایه درخواست کتبی برای تست مجدد اقدام کند تا شاید با ارایه مدارک و مستندات وی و همچنین انجام تست مجدد، محرومیت وی به ۸ سال کاهش یابد.