روزنامه ادوارول چاپ رومانی در گزارشی به بررسی دوران پرفراز و نشیب فوتبال علی دایی پرداخت. به گزارش «ایسنا»، پس از آنکه میهای نشو، فوتبالیست تیم اوترخت هلند در تمرینات این تیم دچار مصدومیت و از گردن به پایین فلج شد، روزنامه‌ «ادوارول» رومانی در گزارشی فوتبالیست‌هایی را که در طول زندگی ورزشی‌شان فراز و نشیب‌های سختی را پشت سر گذاشتند مورد بررسی قرار داد و در آن نوشت: «یکی از اینها علی دایی، سرمربی فعلی پرسپولیس است. کسی که در بازی برابر بحرین در بازی‌های آسیایی هیروشیما دچار آسیب شدیدی شد و مرگ را «دریبل» کرد و به گلزن‌ترین مهاجم فوتبال در رده ملی تبدیل شد.
پله، مارادونا، مسی و کریستیانو رونالدو. اینها بازیکنانی هستند که از آنها به عنوان بهترین بازیکنان جهان یاد می‌شود. بالاتر از آنها در یک طبقه‌بندی دیگر علی دایی ایستاده است که توانسته بیشترین گل را در رده ملی با تیم ملی ایران به ثمر برساند.
علی دایی در سال ۱۹۹۴ یک تراژدی را پشت سر گذاشت. او در دیدار برابر بحرین بسیار سخت جنگید و روحیه جنگجویانه‌ خود را به نمایش گذاشت و در یک صحنه با دروازه‌بان بحرین رودررو شد و دروازه‌بان بحرین با پا به طحال علی دایی ضربه زد و مهاجم تیم ملی ایران با مصدومیت شدیدی روبه‌رو شد و تا مدت‌ها خانه‌نشین شد. در بین دو نیمه جای خود را به بازیکن دیگری داد و به نیمکت‌ذخیره‌ها برنگشت. کادرفنی تیم ملی ایران ۴۵ دقیقه از او بی‌خبر بود تا اینکه پس از پایان بازی که به نیمکت ذخیره‌ها برگشتند او را بیهوش دیدند. دایی در آن صحنه دچار خونریزی داخلی شده بود و شرایط وخیمی داشت. دکتر‌ها پس از معاینه علی دایی اعلام کردند اگر بازیکنان دیرتر او را نجات می‌دادند، دایی دیگر در بین ما نبود. با این حال مهاجم گلزن تیم ملی ایران این مصدومیت بزرگ را کنار زد و به دنیای فوتبال برگشت و موفق شد رکورد گل‌های ملی جهان را در رده ملی بشکند.