دعوای پنج ضلعی‌ها
سرانجام بعد از بارها اعلام ثبت نام برای انتخابات کمیته ملی المپیک؛ ثبت نام‌ انتخابات طلسم شده این نهاد ورزشی انجام شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ثبت نام برای انتخابات کمیته المپیک درحالی به پایان رسید که محمد علی‌آبادی نام‌نویسی کرد و هاشمی طبا اگرچه به کمیته ملی المپیک رفت و مدارکش را هم تحویل داد اما نامش را ثبت نکرده‌اند.
قوانین مربوط به اساسنامه از یک سو، آیین نامه اجرایی انتخابات از سوی دیگر و قوانین تحمیلی از سوی سازمان بازرسی کل کشور، مرحله گزینش ۱۰ نامزد ریاست و ۷ نامزد دبیرکلی را وارد پروسه ای عجیب می‌کند. شاید بزرگ‌ترین ابهام، چالشی است که نامه جدید سازمان بازرسی کل کشور به وجود می‌آورد. جایی که روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند دو شغله باشند اما ۶ عضو هیات اجرایی را حتما باید روسای فدراسیون‌ها تشکیل بدهند. مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو که نامزد پست دبیرکلی شده در این باره می‌گوید: «قرار شد اگر رئیس فدراسیونی به عنوان دبیرکل انتخاب شد از فدراسیون تحت مدیریتش استعفا بدهد اما این نکته ابهام دارد که وقتی از فدراسیون برود کاندیداتوری اش در انتخابات غیرقانونی باشد. البته استنباط شخصی من این است با رای گرفتن به عنوان دبیرکل دیگر مشکلی به وجود نمی‌آید.» اگر مشکل اینگونه که علی‌نژاد می‌گوید حل شود ۴۰ عضو مجمع که برای پست‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند انتخاباتی داغ را پیش رو خواهند داشت. جایی که آرای اخذ شده می‌توانند حسابی بشکنند. این انتخابات پنج گروه جدی دارد. گروه اول تیم محمد علی‌آبادی هستند. تیمی که متشکل است از شخص علی آبادی برای کرسی ریاست. مهدی قدمی برای نایب رئیسی، اصغر رحیمی برای دبیرکلی و مهدی کرباسیان به عنوان خزانه دار. گروهی که البته در پشت پرده از محسن مهرعلیزاده به عنوان مشاور فکری استفاده می‌کنند. گروه دوم منتقدان جدی گروه علی آبادی در هیات رئیسه فعلی هستند. لیدر این گروه محمود خسروی وفا است. او برای ریاست پنجه در پنجه علی آبادی می‌اندازد. آنها برای نایب رئیسی می‌توانند روی گزینه‌های معتدل تری همچون علی کفاشیان یا حسین رضازاده فکر می‌کنند. برای پست دبیرکلی این گروه که لیدر فکری شان غلامحسین شعبانی معاون پیشین فرهنگی کمیته است مهدی علی‌نژاد انتخاب شده است.
گروه سوم؛ حلقه سرداران هستند. آنها گزینه معقولی برای پست ریاست دارند. محمدرضا داورزنی. او که آرای حامیان هاشمی طبا را هم به همراه دارد با حذف سیستماتیک هاشمی طبا دو طیف از حامیان را در کنار خود احساس خواهد کرد.گروه بیابانی، آجورلو و درخشان از میان سرداران و تیم هاشمی‌طبا از بین تکنوکرات‌های ورزش. برای نایب رئیسی و دبیر کلی هم در این گروه گزینه‌هایی همچون احمد دنیامالی و علی مرادی حضور دارند. حتی در پست خزانه داری هم علی دبیربه عنوان یکی از گزینه‌های نزدیک به این گروه فکری مطرح است که به عنوان جریان سوم مستقل وارد عرصه انتخاباتی شده‌اند. طیف چهارم این گروه را دانش آموختگان عالی ورزش تشکیل می‌دهند. آنها اگرچه وانمود می کنند از سوی وزارت ورزش برای حضور در انتخابات تشویق شده‌اند اما شانس پیروزی آنها دور از تصور است. گروهی که فضل‌الله باقرزاده و مهرزاد حمیدی اعضای آن هستند. دسته پنجم گروهی هستند که به‌صورت مستقل به انتخابات وارد شده‌اند. کیومرث هاشمی یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های این گروه است. او که از مسوولیتش در وزارت ورزش استعفا داده می‌گوید به‌صورت شخصی برای این پست کاندیدا شده است. هاشمی مشاوران مختلفی دارد و از او به عنوان گزینه نهایی وزارت ورزش نام برده می‌شود. اگرچه وزیر معتقد است از کسی حمایت رسمی نخواهد کرد. نکته مهم انتخابات چالشی است که حضور بهرام افشارزاده در انتخابات را مشکل می‌کند. او هم مثل طالقانی، هاشمی یا هادی ساعی نیاز به مجوزی دارد که از سوی هیات دولت باید صادر شود. مجوزی که وزارت ورزش نشان داده به دنبال اخذ آن نمی‌رود.

دعوای پنج ضلعی‌ها