معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی با اشاره به وضعیت سربازی بازیکنان مهاجری که در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کنند، تاکید کرد در صورتی که این بازیکنان در کشورهای محل بازی خود دوران سربازی را نگذرانده باشند باید در ایران دو سال خدمت خود را سپری کنند.
وی عنوان کرد این بازیکنان باید تکلیف خود را برای ورود و خروج به ایران مشخص کنند. سرهنگ رحمان علیدوست در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به وضعیت سربازی ورزشکاران ملی پوش، ضمن بیان مطلب فوق‌ اظهار کرد: براساس توافقی که دو سال قبل با محمد عباسی وزیر وقت ورزش و جوانان انجام شد سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد باید وضعیت خدمت وظیفه ورزشکاران مشخص شود.
وی درخصوص وضعیت سربازی سه بازیکن مهاجر تیم ملی فوتبال تاکید کرد: براساس بند دو آیین‌نامه اجرایی قانون خدمت نظام وظیفه عمومی، اگر افرادی در تابعیت ایران قرار گرفتند و شرایط معافیت‌ها از جمله معافیت تحصیلی، کفالت و پزشکی را ندارند، باید تعیین تکلیف شوند. اگر این افراد قبل از اینکه در تابعیت ما قرار گیرند، در کشور اول خدمت سربازی را انجام داده باشند دیگر نیازی به خدمت در کشور نیست. به گفته معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی، اگر این افراد تابعیت ما را پذیرفته و در کشور اول نیز خدمت نکرده باشند، از نظر ما مشمول محسوب می‌شوند. اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و دانیل داوری سه بازیکن مهاجر شاغل در لیگ‌های اروپایی هستند که برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می کنند
و کارلوس کی‌روش حساب ویژه‌ای روی آنها برای حضور در جام‌جهانی باز کرده است.