بازیکن تیم ملی ایران می‌گوید: تیم ایران توانایی بردن نیجریه و بوسنی را دارد. دژاگه همچنین می‌گوید باید از بازی با آرژانتین لذت برد.اشکان دژاگه بامداد دیروز دوشنبه در بدو ورودش به ایران گفت‌وگویی را با «ایسنا»، انجام داد و درباره آخرین وضعیتش در فولام، حضور مربی سابقش در این تیم، شرایط منچستر یونایتد، حضور دوباره در اردوی تیم ملی و بازی‌های دشوار در جام جهانی 2014 برزیل، حرف‌های جالبی زد که بخشی از آن را می‌خوانید:
ابتدا از حضور پررنگ این روزهایت در فولام شروع کنیم، ظاهرا با حضور ماگات جایگاه بهتری در ترکیب تیم پیدا کرده‌اید؟
بله، من چهار سال با ماگات کار کردم و خیلی خوب همدیگر را می‌شناسیم. او مربی بسیار خوبی است و در شرایطی که متاسفانه فولام وضعیت خوبی ندارد، هدایت تیم را برعهده گرفته تا اوضاع را بهتر کند. شرایط خودم هم بهتر شده و سعی می‌کنم برای تیمم مفید باشم.
شما به بازی امروز مقابل کویت نمی‌رسید. بازی تدارکاتی با تیم گینه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
تا جایی که می‌دانم گینه یکی از تیم‌های خوب آفریقایی است که لژیونرهای متعددی در اروپا دارد. بازی با یک تیم آفریقایی همیشه سخت است، چون آنها بسیار فیزیکی بازی می‌کنند. قرار گرفتن مقابل بازیکنان خوب آفریقایی برای بازیکنان ایران تست خوبی خواهد بود تا بتوانیم مقداری شرایط بازی در جام جهانی مقابل نیجریه را درک کنیم. فکر می‌کنم بازی با کویت هم می‌تواند برای تیم ملی خوب باشد، چون آنها برای دفاع از اعتبار فوتبال‌شان نمی‌خواهند به تیم ایران ببازند و این باعث می‌شود بازیکنان ما در وضعیت یک بازی جدی قرار بگیرند.
حریفان تدارکاتی تیم ملی را چگونه می‌بینید؟ بازی با تیم‌های بلاروس، مونته نگرو، آنگولا و ترینیداد و توباگو هم قطعی شده‌اند؛ آیا آنها برای آماده‌سازی تیم ایران جهت بازی با تیم‌های نیجریه، آرژانتین و بوسنی مناسب هستند؟
این تیم‌هایی که نام بردید همه از تیم‌های خوب فوتبال دنیا هستند و نمی‌توانند حریف تدارکاتی کوچکی برای تیم ایران باشند، البته معتقدم بهتر است چند بازی هم با تیم‌های خوب اروپایی انجام دهیم. به هر حال باید با تیم بزرگی چون آرژانتین بازی کنیم که همه می‌دانند آنها کیستند! همه بازیکنان آنها فیزیکی هستند و در شرایط بدنی و فنی فوق‌العاده‌ای قرار دارند.
شما هم مانند کارلوس کی‌روش و برخی ملی‌پوشان، بازی با نیجریه را مهم‌ترین مسابقه تیم ایران در جام جهانی می‌دانید؟
بله، همیشه اولین بازی در هر تورنمنتی به‌ویژه جام جهانی، اهمیت زیادی دارد. من فکر می‌کنم ایران مقابل نیجریه شانس برنده شدن هم دارد.