سنجش لژیونرها مقابل گینه
گینه نخستین حریف تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی است. تیمی که برای شبیه‌سازی با نیجریه انتخاب شده و در این سال‌ها شکست‌های تلخی از حریف آفریقایی تیم ملی کشورمان متحمل شده است. البته آخرین بازی تیم ملی ایران در سال 92، ممکن است بازی خداحافظی تیم ملی هم باشد!

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی‌اش در مسیر مهم و سرنوشت‌ساز آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل عصر امروز به مصاف گینه می‌رود، تیمی گمنام و درجه دوم در قاره آفریقا که برای شبیه‌سازی بیشتر ملی‌پوشان کشورمان جهت رویارویی با نیجریه انتخاب شده است.
همان‌طور که کارلوس کی‌روش اعلام کرده، جام‌جهانی برای ایران، یعنی دیدار با نیجریه، به همین دلیل سرمربی تیم ملی در این مدت بیشتر حریفان تدارکاتی تیم خود را از قاره آفریقا انتخاب کرده است تا ملی‌پوشان با تنه به تنه شدن بیشتر با حریفانی از این قاره، خود را به خوبی برای نخستین و مهم‌ترین بازی خود در جام‌جهانی برزیل مهیا کنند.
گینه که در رده‌بندی فیفا، در رتبه 62 قرار دارد، در شرایطی به ایران سفر می‌کند که نفرات مطرحی همچون کوین کونستانت بازیکن تیم میلان ایتالیا، ابراهیم ترائوره که در اشتوتگارت آلمان بازی می‌کند و ایساگا سیلا مدافع تیم تولوز برابر ایران صف آرایی می‌کند و امیدواریم، حریف قدرتمندی برای تیم ایران باشد.
سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که در این چند روز گفته است، در بازی با گینه قصد دارد شرایط بازیکنانی را که شاید تشکیل‌دهنده استخوان‌بندی اصلی تیم ملی در جام جهانی برزیل باشند، بسنجد، آرزو می‌کند در کنار رسیدن به اهدافش در این مسابقه، آخرین بازی تیم ملی در سال 92 را هم با پیروزی به پایان رسانده و خود را برای سال سخت و سرنوشت‌ساز 93، بیش از پیش آماده کند.
همان‌طور که اشاره شد، بازی با گینه آخرین بازی تیم ملی ایران در سال 92 است، سال صعود به جام جهانی 2014 برزیل و جام ملت‌های 2015 استرالیا؛ اما شاید این آخرین بازی تیم ملی پیش از سفر به سرزمین قهوه‌ در ورزشگاه آزادی باشد و به نوعی بازی خداحافظی ملی‌پوشان با هواداران ایرانی.
البته مسوولان تیم ملی درصدد آن هستند که با دعوت از تیم ملی آفریقای جنوبی به تهران، پیش از سفر به برزیل یک دیدار و خداحافظی باشکوه را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند، اما هنوز برگزاری این بازی قطعی نشده است و تا این لحظه بازی با گینه آخرین بازی تیم ملی قبل از حضور در جام‌جهانی 2014 است. در این شرایط کادرفنی تیم ملی و نفرات ملی‌پوش امیدوارند از این بازی استقبال خوبی شود و تماشاگران ایرانی با پرکردن سکوهای ورزشگاه آزادی، با تشویق‌های دلگرم‌کننده خود، شرایط را برای پیروزی پرگل تیم ملی فراهم کنند.
مهرداد بیت‌آشور و دانیال داوری در کنار اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و شاید علیرضا جهانبخش چهره‌های جذاب این بازی هستند. هوادارانی که به ورزشگاه می‌آیند و دوستداران و فوتبال‌دوستانی که از پای تلویزیون این دیدار را تماشا می‌کنند، منتظرند تا شرایط فنی این بازیکنان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.
همچنین این سی و پنجمین مسابقه‌ای است که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش در بازی‌های رسمی و دوستانه به میدان می‌رود. در 695 روز گذشته، 20 برد، 10 تساوی، 4 باخت، 72 گل زده و 22 گل خورده برای تیم ملی ایران با هدایت این مربی پرتغالی ثبت شده است که ملی‌پوشان ایران امروز برای رسیدن به برد شماره 21 خود به میدان می‌روند.