بازگشت پنج فوتبالیست زن محروم
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با تکذیب خبر افزایش آمار محرومان دو جنسیتی در فوتبال و فوتسال زنان از بازگشت حدود پنج نفر از 7 نفر محروم شده به ترکیب تیم‌های‌شان خبر داد.
دکتر احمد هاشمیان در گفت و گو با «ایرنا» افزود: در جریان اجرای دستورالعمل تعیین جنسیت هفت بازیکن فوتبال و فوتسال برای انجام اقدامات درمانی و پزشکی شناسایی شدند، البته این شناسایی به‌آن معنا نبود که آنان از جنس مخالف هستند، بلکه بانوانی بودند که نیاز به انجام یکسری اقدامات پزشکی داشتند.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد افراد بازگشته به تیم‌های‌شان ندارد، افزود: فکر می‌کنم پنج نفر به پزشک مراجعه کرده و با حل مشکل به ترکیب تیم بازگشته‌اند و ۲ نفر دیگر به پزشک مراجعه نکرده و فعلا در تیم حضور ندارند. قطعا آنان نیز پس از رفع مشکل به تیم‌های‌شان بازمی‌گردند.
پیش از این هاشمیان گفته بود که با آغاز اجرای دستورالعمل تعیین جنسیت در باشگاه‌های فعال در حوزه فوتبال و فوتسال، ۷ فوتبالیست و فوتسالیست زن از حضور در مسابقات محروم شده‌اند. هاشمیان در پاسخ به این سوال که چندی پیش اعلام کرده بودید که آیین‌نامه و دستورالعمل تعیین جنسیت بانوان حاضر در رقابت‌های رسمی فوتبال و فوتسال به هیات‌ها و باشگاه‌ها ابلاغ شده آیا این موضوع اجرایی شده است؟ گفت: این اقدام صورت گرفته است و هر ساله باشگاه‌ها و هیات‌ها مکلف به انجام معاینات پزشکی بازیکنان هستند.
وی اضافه کرد: به‌منظور ثبت سوابق پزشکی در باشگاه‌ها علاوه‌بر بانوان، ورزشکاران مرد هم معاینه پزشکی می‌شوند، امسال نیز به‌منظور نظارت به صورت رندوم به باشگاه‌ها و هیات‌ها سرکشی کرده و پرونده‌ها بررسی خواهد شد.
هاشمیان در مورد اینکه نماینده‌ای از کمیته پزشکی در مسابقات لیگ زنان برای این منظور حضور خواهند داشت، گفت: آزمایش‌ها و معاینه‌های پزشکی در ابتدای هر فصل انجام می‌شود، طبق آیین‌نامه، اگر یکی از مقامات اجرایی مسابقات شکایتی از تیم مقابل داشته باشد، شکایت به کمیته انضباطی اعلام می‌شود و این کمیته موظف به پیگیری مساله خواهد بود، در این خصوص نیازی به حضور نمایندگان کمیته در مسابقات نیست.