آخرین مسافران لیگ چهاردهم
دیدار پیکان با سیه‌جامگان در ورزشگاه قدس تهران، نخستین بازی از چهار دیدار حساس مرحله پلی‌آف دسته اول و لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور است که نبردی بین این سه تیم برای صعود به لیگ چهاردهم خواهد بود.
دور رفت از مرحله پلی‌آف رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر امروز بین دو تیم سیه جامگان مشهد تیم دوم گروه «الف» و پیکان تهران تیم دوم گروه «ب» برگزار می‌شود که تیم برنده این مرحله در دیدار پلی‌آف لیگ برتر به مصاف تیم فجرسپاسی می‌رود تا آخرین تیم حاضر در چهاردهمین دوره لیگ برتر مشخص شود. پیکان که به حکم قرعه میزبان این مسابقه شده، در رقابتی نزدیک با نفت مسجد سلیمان به دیدار پلی‌آف رسید. این تیم حتی در پایان هفته نوزدهم مرحله گروهی لیگ دسته اول به صدر جدول گروه «ب» رسید، اما به خاطر ۲ شکست برابر راهیان و مس رفسنجان و تساوی برابر ایرانجوان، به رده چهارم سقوط کرد. شاگردان فرهاد کاظمی سپس به لطف ۲ پیروزی مقابل نفت و گاز گچساران و سایپا شمال در ۲ هفته پایانی مرحله گروهی لیگ دسته اول شانس حضور در پلی‌آف را به‌دست آوردند تا از این مسیر جواز حضور به لیگ برتر را کسب کنند.شاگردان مهاجری هم به خاطر اینکه در بازی برگشت کار آسان‌تر برای صعود به مرحله بعدی نداشته باشند، برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه به تهران می‌آیند. پیروزی در این بازی برای نماینده مشهد بسیار دلچسب است اما تساوی، نباختن و کم گل خوردن در این بازی هم راضی کننده است.
دیدار برگشت ۲ تیم هم روز شنبه ۳۰ فروردین‌ماه در ورزشگاه تختی مشهد برگزار می‌شود که با اعلام کمیته مسابقات مقرر شده است در صورت تساوی ۲ تیم در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت، این بازی وقت اضافی نداشته باشد و برنده آن در ضربات پنالتی مشخص شود.