جنگ بایرن و رئال برای صعود به فینال
تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.دیدارهای برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب با رقابت تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ آلمان و رئال مادرید اسپانیا آغاز می‌شود.
تیم فوتبال رئال مادرید چنانچه بتواند به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند به انتظار ۱۲ ساله خود پایان داده است. این در حالی است که بایرن هم در صورت پیروزی در این مرحله، چهارمین فینال خود را از فصل ۱۰-۲۰۰۹ تجربه خواهد کرد. رئال مادرید با ۹ قهرمانی به عنوان موفق‌ترین تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است و بایرن مونیخ پنج بار فاتح این رقابت‌ها شده است.
رئالی‌ها در سه سال گذشته تا مرحله نیمه نهایی پیش رفته اما موفق به حضور در فینال نشده‌اند. این تیم سال گذشته در مجموع با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل دورتموند شکست خورد؛ ضمن اینکه در فصل ۱۲-۲۰۱۱ هم مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی مغلوب شد.
مردان «کارلو آنچلوتی» موفق شدند در بازی رفت که در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برگزار شد با تک گل کریم بنزما از سد بایرن بگذرند. بایرن مونیخ از شروع فصل گذشته تنها چهار بار طعم شکست در خانه را چشیده و منچسترسیتی و آرسنال تنها تیم‌هایی هستند که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا طعم موفقیت در «آلیانتس آرنا» را چشیده‌اند. «کارلو آنچلوتی» در خصوص این بازی اظهار کرد: من به بازیکنانم اطمینان دارم و فکر می‌کنم همه باید اطمینان داشته باشند. طرح ما در مونیخ گلزنی است و آن را به دفاع ترجیح می‌دهیم.
آنچلوتی گفته در این بازی از سه بازیکن تهاجمی خود به نام‌های کریم بنزما، کریستیانو رونالدو و گرث بیل، در خط حمله بهره می‌برد. بیل در بازی پایانی رئال مقابل اوساسونا که به پیروزی ۴ بر صفر این تیم انجامید به‌دلیل بیماری غایب بود.
بر پایه گزارش ساکر وی، «آلوارو آربلوئا» و «خسه رودریگوئز» غایبان رئال در این بازی هستند و از آن سو «هولگر باداشتوبر»، «خردان شکیری» و «تام اشتارک» از بایرن مونیخ غایب هستند، البته خبر خوب برای باواریایی‌ها اینکه «تیاگو آلکانتارا» و «رافینیا» در بازی حضور دارند.
این بازی از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت کشورمان آغاز می‌شود. تیم‌های چلسی انگلیس و اتلتیکومادرید اسپانیا نیز چهارشنبه شب در لندن به مصاف هم خواهند رفت.