رویای دسیما  به حقیقت پیوست

تیم‌های فوتبال رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید شنبه شب در ورزشگاه دالوژ شهر لیسبون پرتغال به مصاف هم رفتند و رئال توانست با نتیجه چهار بر یک به پیروزی برسد و برای دهمین بار عنوان قهرمانی را به‌دست آورد و رویای دسیما محقق شود. در این بازی تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و رئال توانست در وقت‌های اضافه به برتری دست یابد تا قهرمان اروپا در این فصل شود. راموس ۹۳، بیل ۱۱۰، مارسلو ۱۱۸ و رونالدو ۱۲۰ (پنالتی) برای رئال و گودین ۳۶ برای اتلتیکو گلزنی کردند. کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید پس از قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا گفت: بازی بسیار سختی برابر اتلتیکو‌مادرید داشتیم. می‌دانستیم که بازی با آنها در فینال بسیار سخت و دشوار است، با این وجود هیچ‌وقت اعتقادم را به پیروزی از دست ندادم. حتی وقتی چند دقیقه به پایان بازی مانده بود نیز می‌دانستم که می‌توانیم سرنوشت مسابقه را عوض کنیم. در بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم که باید قدرت هجومی خود را بالا ببریم. وقتی بازی در ۹۰ دقیقه نیز به پایان رسید در بین وقت‌های اضافه نیز از بازیکنانم خواستم تا حمله کنند و فوتبال هجومی را به نمایش بگذارند چرا که توانسته بودیم برای آنها مشکلات زیادی ایجاد کنیم. کارلتو درباره دهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا که تحت مربیگری او به‌دست آمد، گفت: وقتی روز اول به تالار افتخارات رئال مادرید رفتم به رئیس باشگاه گفتم جای یک جام در اینجا خالی است و من این فصل تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بتوانم در اروپا آن را به‌دست آورم. از همان روز نخست به دنبال دهمین قهرمانی رئال در اروپا بودم.

اما دیگو سیمئونه سرمربی موفق آرژانتینی اتلتیکو مادرید پس از شکست تیمش برابر رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا گفت: بازی را خوب شروع کردیم و توانستیم در نیمه نخست به گل هم برسیم، اما رئال در نیمه دوم، بازی بهتری از ما به نمایش گذاشت. آنها در نیمه دوم توپ و میدان را در اختیار گرفتند و نگذاشتند تیم ما از نیمه خودمان جلوتر برود. فوتبال همین است. ما تا ثانیه‌های پایانی تیم برنده بودیم، اما به یکباره همه چیز عوض شد. این اتفاقات باعث شده است تا فوتبال ورزش فوق‌العاده‌ای محسوب شود. مردم عقیده دارند پیروزی و قهرمانی مهم‌ترین موضوع است و چیز‌های دیگر اهمیت ندارد اما من به شما می‌گویم تا به سکوی هواداران ما نگاه کنید تا روی دیگر این موضوع را ببینید.بازیکنان اتلتیکو مادرید که شکست برابر همشهری‌شان را باور نداشتند پس از پایان مسابقه به صحبت درباره این دیدار پرداختند.

گابی: فوتبال همین است

ها‌فبک پر تلاش اتلتیکو مادرید پس از شکست تیمش در فینال لیگ قهرمانان ار‌وپا گفت: فوتبال همین است. یک تیم باید برنده شود و یک تیم بازنده.‌ یکسال تلاش کردیم تا هر طور شده بتوانیم به قهرمانی در اروپا برسیم، اما همه چیز به یکباره تغییر کرد.

کورتوآ: همه چیز در یک دقیقه‌ تغییرکرد

دروازه‌بان بلژیکی اتلتیکو مادرید پس از شکست تیمش در فینال لیگ قهرمانان اروپا گفت: تنها یکی، دو دقیقه‌ با پیروزی فاصله داشتیم. خیلی ناراحتم، چرا که پیروزی را به چشم خود دیدم، اما به یکباره همه چیز برای تیم ما تغییر کرد و به یکباره از بهشت به جهنم رفتیم.

واکنش رئالی‌ها پس از قهرمانی

بازیکنان رئال مادرید نیز پس از پیروزی با ارزش برابر همشهری‌شان اتلتیکو مادرید به خوشحالی از کسب این نتیجه‌ درخشان پرداختند.

راموس: این گل برای همه مادریدی‌ها

سرخیو راموس که شنبه شب گل تعیین‌کننده‌ای برای رئال مادرید به ثمر رساند، گفت: شب بسیار رویایی برای ما رقم خورد. این گل برای من نیست. برای تمام مادریدی‌ها است. این گل برای خانواده‌ام، همسرم و فرزندم است. همچنین می‌خواهم این گل را به پدر بزرگم تقدیم کنم.

مارسلو: برای پیروزی هر کاری کردیم

مدافع برزیلی رئال مادرید که گل سوم تیمش را به ثمر رساند پس از پایان مسابقه گفت: بازی را خوب شروع نکردیم و همین باعث شد تا از حریف خود عقب بیفتیم، اما در ادامه برای کسب پیروزی همه کار کردیم. هر چه که داشتیم در زمین گذاشتیم تا بتوانیم، خوشحالی را به هوادارانمان هدیه کنیم.

کریستیانو رونالدو: در رئال مادرید هستم تا رکوردها را بشکنم

کریستیانو رونالدو «آقای گل» این فصل لیگ قهرمانان اروپا پس از قهرمانی تیمش گفت: بی‌نهایت خوشحالم. از وقتی که به رئال آمدم منتظر چنین روزی بودم. کسب دهمین قهرمانی در اروپا مدت‌ها است که هدف رئال مادرید بوده و خوشحالم که در نهایت توانستیم به این مهم دست یابیم. هر سال فشار زیادی برای کسب این قهرمانی بود.