کفاشیان: ایران می‌تواند میزبان جام‌جهانی باشد

رئیس فدراسیون فوتبال که به برزیل سفر کرده است در کمپ تیم‌های ملی، پر از خبر بود. کفاشیان که با پشت سر گذاشتن کنگره فیفا سرحال‌تر از همیشه بود، در ابتدای حرف‌هایش در پاسخ به یکی از خبرنگاران ادعای جالبی را به زبان آورد.

یک خبرنگار از کفاشیان درباره سطح پایین میزبانی و انتقادهای جهانی از این جام پرسید و او جدی در پاسخ گفت: بالاخره سطح میزبانی برزیل پایین‌تر از خیلی جاهای دنیا است. استانداردهای هتلینگ و زیرساخت در برزیل در حدی نیست که شما قبلا تجربه کرده‌اید و مثلا در هتل میزبان کنگره فیفا که یک هتل ۵ ستاره است، آب در اتاق‌ها نبود یا برای اینترنت وایرلس باید دوباره پول می‌دادید که برای خودمن هم عجیب بود.

جالب اینکه این روز‌ها پای مقایسه در میان است و میزبان‌های قبلی بلافاصله پای جام‌های برگزار شده در کشور خودشان را وسط می‌کشند. مثلا دیروز اشپیگل، هفته‌نامه معروف آلمانی در مقایسه میزبانی برزیل و آلمان در سال ۲۰۰۶ نواقص مهم میزبانی در ۲۰۱۴ را لیست کرده بود. در این میان کفاشیان موضوع جالبی را طرح کرد. او گفت: از هر نظری می‌شود گفت ما از برزیل کمتر نیستیم. البته در استادیوم‌ها چرا که آن را هم در وقتی که فیفا می‌دهد می‌شود درست کرد. به نظر من ما هم می‌توانستیم حداقل در همین استاندارد میزبان جام‌جهانی باشیم اما خب خودمان را باور نداریم. کفاشیان سپس خاطره‌ای از محمد علی‌آبادی تعریف کرد که دریک اجلاس در برزیل ساعتی در آسانسور هتل گیر کرده بود. اتفاقی که حتی در ایران نمی‌افتد.